Jump to content

Emo, punkare, fjortisar, etc..

Nik.
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 366
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du verkar ju inte veta så jättebra vad en emo är heller, då varje någon gång frågar vad det är så kopierar du frågar och svar från "youdontknowemo.tk" och låter en internetsida stå för vad du tycker och tänker.

Oj vad icke-mainstream!

Emo är emotional hardcore, en musik genre.

Inget annat.

Inte att skära sig, sitta på golv, hoppa runt å säga "tyck synd om mig"

strula med killar, villja dö, vara depprimerad eller allt skit ni tror.

Deppration är ingen stil, det är en kännsla.

Skälet till att jag klär mig som jag gör är bara för att jag tycker det är snyggt.

Och det är fashion core inte emo.

Det där med skära sig, det hör inte till, det är bara dom äckliga plattan hängarna som håller på med det, och jag är inte en av dom. Dom vet ju själva inte vad emo är. Dom gör emo till något dåligt!

Som jag sa Frenzy det är Fashion core.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget annat.

Skälet till att jag klär mig som jag gör är bara för att jag tycker det är snyggt.

Det där med skära sig, det hör inte till, det är bara dom äckliga plattan hängarna som håller på med det, och jag är inte en av dom. Dom vet ju själva inte vad emo är. Dom gör emo till något dåligt!

Okey, jag håller fullständigt med dig! :angry: Emo är en musik stil bara :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inget annat.

Som jag sa Frenzy det är Fashion core.

Du har rättsomfan. Dock så brukar man nuförtiden referea till dessa missförstådda barn som 'Emos'.

Alla musikstilar blir förr eller senare en livsstil/klädstil.

HipHopare klär sig i baskettröjor, bakvända kepsar och gå snackar som invalida apor.

Emos färgar håret, har på sig svarta/röd-randiga kläder och tycker oftast väldigt synd om sig själva.

Hårdrockare har skinjacka och klär sig lite 'lodis-aktigt' men har ofta nitband runt handlederna och tror att de är guds gåva till kvinnan.

Indie-människor klär sig lite 'stiligt' och lite gubb-aktikt till och med dock så spelar det oftast ingen roll hur man klär sig bara man är lat och snäll.

etc.

etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har rättsomfan. Dock så brukar man nuförtiden referea till dessa missförstådda barn som 'Emos'.

Alla musikstilar blir förr eller senare en livsstil/klädstil.

HipHopare klär sig i baskettröjor, bakvända kepsar och gå snackar som invalida apor.

Emos färgar håret, har på sig svarta/röd-randiga kläder och tycker oftast väldigt synd om sig själva.

Hårdrockare har skinjacka och klär sig lite 'lodis-aktigt' men har ofta nitband runt handlederna och tror att de är guds gåva till kvinnan.

Indie-människor klär sig lite 'stiligt' och lite gubb-aktikt till och med dock så spelar det oftast ingen roll hur man klär sig bara man är lat och snäll.

etc.

etc.

Jag vet, emo har blivit de det är nu tack vare dom som tycker synd om sig själva.

Jag lovar att dom inte äns vet vad emo är, dom kommer säga att det är emotional.

Och musiken dom lyssnar på är t.ex. My chemical romance, som inte är emo.

Bullet for my valentine är också rätt vanligt, men det är ju metal.

Det är bra band, men det är inte emotional hardcore.

Dom följer den strömmen, och dom är verkligen inte sig själva.

Jag skulle vilja veta varför dom är så "deppiga".

Tror vissa är det bara för att få uppmärksamhet, eller för att göra som sina kompisar.

Jag klär mig endast för musiken och för att jag gillar den och tycker det är snyggt.

Jag själv har inte bara "emo" smak på allting, lyssnar på rätt blandad musik.

Men jag älskar värkligen Emo/Screamo, det är en viktig del i mitt liv.

Gillar musiken så mycket. Kläd stilen med. Känner mig verkligen hemma i den.

Så varför måste alla vara emot mig bara för det?

Är jag en dålig människa bara för att jag har en stil som kanske är lite anorlunda?

Tycker folk ska sluta dömma en hel "grupp", alla är faktiskt inte depp-barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet, emo har blivit de det är nu tack vare dom som tycker synd om sig själva.

Jag lovar att dom inte äns vet vad emo är, dom kommer säga att det är emotional.

Och musiken dom lyssnar på är t.ex. My chemical romance, som inte är emo.

Bullet for my valentine är också rätt vanligt, men det är ju metal.

Det är bra band, men det är inte emotional hardcore.

Dom följer den strömmen, och dom är verkligen inte sig själva.

Jag skulle vilja veta varför dom är så "deppiga".

Tror vissa är det bara för att få uppmärksamhet, eller för att göra som sina kompisar.

Jag klär mig endast för musiken och för att jag gillar den och tycker det är snyggt.

Jag själv har inte bara "emo" smak på allting, lyssnar på rätt blandad musik.

Men jag älskar värkligen Emo/Screamo, det är en viktig del i mitt liv.

Gillar musiken så mycket. Kläd stilen med. Känner mig verkligen hemma i den.

Så varför måste alla vara emot mig bara för det?

Är jag en dålig människa bara för att jag har en stil som kanske är lite anorlunda?

Tycker folk ska sluta dömma en hel "grupp", alla är faktiskt inte depp-barn.

Jag vet inte om du märkt detta, men du gör dig själv till ett offer genom att säga saker som "Varför måste alla vara emot mig?". Det är ingen som sagt att du är en dålig människa för att du klär dig som du gör, däremot vägrar du att inse att språk och termer utvecklas, och emo betyder inte längre det du tror eller vill. Och vad satan är fashioncore? Bullet For My Valentine ÄR emo, liksom My Chemical Romance. Det hör du ju på namnen till och med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om du märkt detta, men du gör dig själv till ett offer genom att säga saker som "Varför måste alla vara emot mig?". Det är ingen som sagt att du är en dålig människa för att du klär dig som du gör, däremot vägrar du att inse att språk och termer utvecklas, och emo betyder inte längre det du tror eller vill. Och vad satan är fashioncore? Bullet For My Valentine ÄR emo, liksom My Chemical Romance. Det hör du ju på namnen till och med.

´

Emo kommer alltid vara emotional hardcore, det kan man inte ändra på.

Det är folks syn på emo som inte är som jag vill.

Bullet for my valentine är värkligen inte emo och inte my chemical romance heller.

Tro mig, jag vet.

Band som Saetia, Raein, The fall of troy och Refused är emo.

Eller mer screamo, men det är samma sak.

Screamo = screaming emotional hardcore.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

´

Det är folks syn på emo som inte är som jag vill.

Bullet for my valentine är värkligen inte emo och inte my chemical romance heller.

Tro mig, jag vet.

Band som Saetia, Raein, The fall of troy och Refused är emo.

Eller mer screamo, men det är samma sak.

Screamo = screaming emotional hardcore.

Oj vad du kan.. NOT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Då detta är den mest grövsta regeln som bryts genom att snacka slabb emot/om VaXXor, och hans kläd/musik/livs-stil, borde det inte då vara tillåtet att bryta mot alla andra regler som StellHell bryter emot?

Som warez?

Detta är endast en hypotetisk fråga. Gör vad ni vill emot mig, bara jag får ett vettigt och funtat svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste ni hacka på grabben? han har emo stil för han diggar det :ph34r: Är jag en djävulsdyrkare som bränner kyrkor och välter gravstenar för jag ibland har corpsepaint, killer spikes o sånt? Nä jag har det för jag anser att black o death metal är en stor del utav mitt liv, precis som VaXXor säger om sin emo-stil

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

´

Nej. Emo kommer inte alltid att vara emotional hardcore. Från början var det så, du har helt rätt men dagens innebörd är helt annan precis som att ordet bög från början endast användes om homosexuella killar.

Emo används idag om dom som lyssnar på emotionell musik, gärna sminkar sig överdrivet och färgar håret i udda färger eller svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Emo kommer inte alltid att vara emotional hardcore. Från början var det så, du har helt rätt men dagens innebörd är helt annan precis som att ordet bög från början endast användes om homosexuella killar.

Emo används idag om dom som lyssnar på emotionell musik, gärna sminkar sig överdrivet och färgar håret i udda färger eller svart.

Okej de säger du.

Men emo kommer alltid vara emotional hardcore för mig . slut.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor