Jump to content

Emo, punkare, fjortisar, etc..

Nik.
 Share

Recommended Posts

Patronbälte hör inte dödsmetallen till. Det är black så det stänker om det! Skulle vilja säga detsamma om skinnjacka också faktiskt.

-------------

Låter typ som Dimebag. Najs :)

1. Mja,patronbälte är väl ren black skulle jag säga, så det håller jag med om. Skinnjacka är nog väldigt blandat, men syns nog mest inom black.

2. Haha, nja, med annat hår så kanske, Antflaxx ser dock ut som en smal Dimebag emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 366
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Mja,patronbälte är väl ren black skulle jag säga, så det håller jag med om. Skinnjacka är nog väldigt blandat, men syns nog mest inom black.

2. Haha, nja, med annat hår så kanske, Antflaxx ser dock ut som en smal Dimebag emellanåt.

Hokai, dem nissarna jag snackar med går oftast runt i jeansvästar med massa märken på , uppochnervända kors som halsband och sånt ,camo braller och... ja ibland skinnjacka, så antar att jag fått det där ifrån, sen om det var black eller death var jag inte säker på, förknippade det med death pga dem jag känner har det på sig, my bad :D i vilket fall kan jag inte tänka mig att patronbälte kan vara bekvämt :wacko: Föredrar nitbälten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hokai, dem nissarna jag snackar med går oftast runt i jeansvästar med massa märken på , uppochnervända kors som halsband och sånt ,camo braller och... ja ibland skinnjacka, så antar att jag fått det där ifrån, sen om det var black eller death var jag inte säker på, förknippade det med death pga dem jag känner har det på sig, my bad :D i vilket fall kan jag inte tänka mig att patronbälte kan vara bekvämt ^_^ Föredrar nitbälten

Patronbälte är metal!

Själv använder jag ett helt vanligt skärp, orkar inte bry mig.

Jag har också ett upp-pch-nervänt kors som halsband, har alltid på mig det förutom när jag använder min Tors hammare. Ska köpa en skinnjacka när jag har råd, vilket nog dröjer en tid. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patronbälte är metal!

Själv använder jag ett helt vanligt skärp, orkar inte bry mig.

Jag har också ett upp-pch-nervänt kors som halsband, har alltid på mig det förutom när jag använder min Tors hammare. Ska köpa en skinnjacka när jag har råd, vilket nog dröjer en tid. ^_^

Skinnjacka är kärlek :) gillar stilen på old school killar, men känner att jag inte skulle trivas med stilen :) håller mig till killer spikes och läder :wacko: Aja, ska nog köpa en till skinnjacka/kappa o sätta i massa killer spikes o sånt i den, fast helst en skinnjacka, begangad billig jävel som man kan misshandla med nitar, inte kul om man gör hål i en skitdyr skinnjacka :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skinnjacka är kärlek :) gillar stilen på old school killar, men känner att jag inte skulle trivas med stilen :) håller mig till killer spikes och läder ^_^ Aja, ska nog köpa en till skinnjacka/kappa o sätta i massa killer spikes o sånt i den, fast helst en skinnjacka, begangad billig jävel som man kan misshandla med nitar, inte kul om man gör hål i en skitdyr skinnjacka :D

Vet inte vad du menar med Kille spikes. :wacko:

Vill sätta nitar på axlarna på min jeansvest, det är vädligt snyggt.

Nu ska jag käka kebabpizza. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad du menar med Kille spikes. :wacko:

Vill sätta nitar på axlarna på min jeansvest, det är vädligt snyggt.

Nu ska jag käka kebabpizza. ^_^

Enligt alla metal affärer där jag köpt lösa nitar,nitarmband o nitbälten och sånt så är:

Killer: (Sånt nitarmband har jag :D )

http://www.shock.se/userfiles/1/3/52/popup_11-rad-spik_2.jpg

Murder: (ca 6 cm cone-spike typ,fast denna ska vara spettsig)

http://www.shock.se/userfiles/1/3/48/connit_large.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt alla metal affärer där jag köpt lösa nitar,nitarmband o nitbälten och sånt så är:

Killer: (Sånt nitarmband har jag :D )

http://www.shock.se/userfiles/1/3/52/popup_11-rad-spik_2.jpg

Murder: (ca 6 cm cone-spike typ,fast denna ska vara spettsig)

http://www.shock.se/userfiles/1/3/48/connit_large.jpg

Ja, nu när du säger det så!

Murder skulle man ju haft på axlarna på jeansvesten. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, nu när du säger det så!

Murder skulle man ju haft på axlarna på jeansvesten. :D

Jo, en punkare i min skola har det, förbannat snyggt, fast han har på sin skinnjacka, känner dock en metal-kille som har en jeanväst med nitar på :wacko: Själv ska jag nog blanda, beroende på vart man ska ha det, kan vara lite otympligt med 6 cm nitar på t ex armarna

edit: Föresten, såg att du sade förr att du inte ansåg att CoF var black, det står i min manual här till Thornography "Symphonic influded death/black metal" under "genre-biten" :usnure:

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, en punkare i min skola har det, förbannat snyggt, fast han har på sin skinnjacka, känner dock en metal-kille som har en jeanväst med nitar på :D Själv ska jag nog blanda, beroende på vart man ska ha det, kan vara lite otympligt med 6 cm nitar på t ex armarna

edit: Föresten, såg att du sade förr att du inte ansåg att CoF var black, det står i min manual här till Thornography "Symphonic influded death/black metal" under "genre-biten" :usnure:

Enligt Encyclopaedia Metallum så är Cradle of Filth följande:

Black/Gothic Metal (early), Extreme Gothic Metal (recent)

Detta passar enligt mig in väldigt bra. Encyclopaedia Metallum har i princip alltid "rätt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt Encyclopaedia Metallum så är Cradle of Filth följande:

Black/Gothic Metal (early), Extreme Gothic Metal (recent)

Detta passar enligt mig in väldigt bra. Encyclopaedia Metallum har i princip alltid "rätt".

Vill då veta hur extreme goth låter i så fall :D

edit: men varför säger CoF säg själva vara Symhponic death/Black metal då?

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey ,det spelar ingen roll, dem är bra o det är det som räknas, kan du nämna något extreme goth-band eller liknande? blev lite nyfiken på hur det låter :wacko:

CoF? :D

Annars så:

1. Ate Extreme Gothic Metal

2. Black Dust Extreme Gothic Metal

3. Cataclysmic Avatar Extreme Gothic Metal

5. Cult of Shadows Extreme Gothic/Death Metal

6. Golden Dawn Extreme Gothic Metal

7. Luminus Extreme Gothic Metal

8. Sin of Kain Extreme gothic metal

9. Stillbirth (Isl) Extreme Gothic Metal

10. Winter of Vehemence Dark/Extreme Gothic/Doom Metal

Länk till kommentar