Tux Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Hej allihop! , nu kommer jag igen med en annan visual basic tråd. Denna gången behöver jag hjälp med Funktionen LoadPicture. Jag vet att jag har fixat detta förut men jag kommer tyvärr inte ihåg . Så här ser koden ut: Private Sub txtArtist_Change() FileNamee = App.Path & "\" & txtArtist.Text & ".jpg" Picture.Picture = LoadPicture(FileNamee) End Sub Här är Errorn: Object doesnt support this property or method. (Run-time error '438') Ifall någon har en fungerande Loadpicture funktion så kanske den personen kan visa det eller kanske vet hur detta ska fixas . EDIT: Jag har fixat det nu. Det skulle vara: Picture = LoadPicture(App.Path & "\" & txtArtist.Text & ".jpg") Redigerad 19 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 VB6 är föråldrat IMO, byt till VB.NET eller C#.. eller C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Lär dig grunderna i C++, sen går du vidare till C# och fixar VisualStudio på någon sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Lär dig grunderna i C++, sen går du vidare till C# och fixar VisualStudio på någon sätt. Varför lära sig C++ och sedan gå till C#? Då C++ är svårare än C# så finner jag ingen logik i det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 19 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Mjo, VB är väl lite barnsligt. Jag får nog spendera någon helg för att lära mig C++ grunderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Varför lära sig C++ och sedan gå till C#? Då C++ är svårare än C# så finner jag ingen logik i det I C++ måste du lära dig grundera, vilket ger dig en bra start. Börjar du med C# direkt så sitter du i ditt designläge och fattar inte ett skit sen när du väl ska koda allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 I C++ måste du lära dig grundera, vilket ger dig en bra start. Börjar du med C# direkt så sitter du i ditt designläge och fattar inte ett skit sen när du väl ska koda allt. Då kan man ju lika gärna börja i C# om man ska forsätta i C#, har man lärt sig C++ bör man fortsätta med det då det är ett mycket snabbare och effektivare språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Då kan man ju lika gärna börja i C# om man ska forsätta i C#, har man lärt sig C++ bör man fortsätta med det då det är ett mycket snabbare och effektivare språk. Och när man vill ha det grafiskt så är C++ som en pungspark av sin bästa kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Och när man vill ha det grafiskt så är C++ som en pungspark av sin bästa kompis. Inte alls. Om du menar riktiga fönster och sånt går det skitsnabbt med wxWidgets. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 20 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 oktober, 2006 Och när man vill ha det grafiskt så är C++ som en pungspark av sin bästa kompis. Eller kan man använda sig av en resource-editor till det, så det blir som Visual Studio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts