Jump to content

Innebandyspel?

JSHC
 Share

Recommended Posts

Jag spelade innebandy när jag var liten...Jag tror träningsavgiften kostade 550 kr jämfört med fotbollens 300 kr, och innebandy spelas ju inte året runt

.. och det gör fotboll?

Räkna med två par fotbollsskor/säsong, det blir runt 2000:- kanske, om inte mer. Plus medlemsavgift och eventuella turneringar. Sedan är det en massa annan skit såsom benskydd m.m.

Om du spelar innebandy behöver du två schysta klubbor, kanske 2000:- där med. Och allt annat, medlemsavgift och så. Så speciellt stor skillnad är det ej.

Ishockeyn skall vi ej prata om, där är utrustningen i dyraste laget.

Aja, detta har ingenting med innebandyspel att göra. Kom på också att det hetter MER Innebandy, tror att min kusin har det och jag ska kräva tillbaka det. :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag spelade innebandy när jag var liten...Jag tror träningsavgiften kostade 550 kr jämfört med fotbollens 300 kr, och innebandy spelas ju inte året runt

500 spänn är ju skitbilligt! Tänk på hockeyns kostnader med nya skridskor minst varannan säsong som går på minst 3000 om man ska ha hyffsade. Plus säsongs avgiften som ligger på 1000 spänn, där snackar vi pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.. och det gör fotboll?

Räkna med två par fotbollsskor/säsong, det blir runt 2000:- kanske, om inte mer. Plus medlemsavgift och eventuella turneringar. Sedan är det en massa annan skit såsom benskydd m.m.

Om du spelar innebandy behöver du två schysta klubbor, kanske 2000:- där med. Och allt annat, medlemsavgift och så. Så speciellt stor skillnad är det ej.

Ishockeyn skall vi ej prata om, där är utrustningen i dyraste laget.

Aja, detta har ingenting med innebandyspel att göra. Kom på också att det hetter MER Innebandy, tror att min kusin har det och jag ska kräva tillbaka det. :wub:

Vad kostar Ishockey under 1 år?

Cross är i dyraste laget på alla sätt, köpt en ny cross idag för 45k :ph34r:

500 spänn är ju skitbilligt! Tänk på hockeyns kostnader med nya skridskor minst varannan säsong som går på minst 3000 om man ska ha hyffsade. Plus säsongs avgiften som ligger på 1000 spänn, där snackar vi pengar.

Vad kostar medlems avgiften i hockey? för det var väl det som kosta 500 i innebandy, lr?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad kostar Ishockey under 1 år?

Cross är i dyraste laget på alla sätt, köpt en ny cross idag för 45k :(

Vad kostar medlems avgiften i hockey? för det var väl det som kosta 500 i innebandy, lr?

Måste kommentera det där bara sen får ni diskutera hur mycket bollsporter ni vill.

Våran klubb som exempel har Licensavgift, medlemsavgift och träningsavgift i en enda klump vilket medför att jag som senior får betala 1840 spänn.

Och alla som säger att hockey är en dyr sport. Japp. Det är den men när man kommer upp i åldrarna slipper man köpa nytt varenda säsong eftersom att man inte växer :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hockey är en jävla prylsport, och det håller fotbollen på att förvandlas till också.. Orka F50+ tune it, jag kör med Diadora i känguruskinn, enda jag inte får skavsår av .. :(

Håller med, F50+ Tune it ser för taskiga ut, och är dessut..

Äsch, nu går vi jätte offtopic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor