Jump to content

Innebandyspel?

JSHC
 Share

Recommended Posts

Jo nu var det såhär att jag blev jäkligt sugen på att spela något innebandyspel. Då kom jag ihåg att jag har spelat något innebandyspel som man spelade direkt i browsern, sen skapade man ett eget lag och kunde både spela mot datorn och mot andra spelare. Det fanns även ett hockeyspel som var under samma företag eller vad man ska säga :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, EA Sports håller på att tillverka ett innebandyspel. Släpps i vår. ^_^

Skämt åsido, det finns någon sida man kan spela online och Statoil tog fram ett innebandy spel för några år sedan. Det var roligt, man kunde springa med bollen och ladda slagskott och alla spelare hade svart hår. :huh: Klassiska lag som NB87 och Fornudden samt att Pixbo hade polka-ränderna.

Det är de jag kan komma ihåg, men det finns inget riktigt innebandyspel i dagsläget.

Edit: Kom på att spelet online hette InnebandyChallenge.se, men sidan verkar desvärre inte innehålla något spel längre (efter att ha tittat snabbt).

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vore fett nice...fast man känner ju inte till alla lag, jag känner bara till vissa i landslagen, kan bli liksom lite tråkigt med spelare man aldrig hört talas om

Mjo, kanske det, är väl så att det flesta företagen (EA till exempel) inte heller känner till lagen osv..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antal åskadare, jämför hur omtalade sporterna är?

Inte konstigt att fler spelar det eftersom det är mycket billigare och det finns inte rinkar i alla städer.

Dock är innebandy rätt så dyrt.. Själv har jag blivit tvungen o lägga ut 1840+1200+990=4030 spänn på min innebandy den här säsongen.

Tror mer att antalet utövare beror på att man ser det som en trevlig sport att sysselsätta sig med för att få motion.. Hockey samt fotboll är oftast mera seriöst speciellt hockey där de allra flesta lag har elitsatsning redan i 13-års ålder.

I innebandyn får alla vara med någonstans helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor