Jump to content

Prischocken för snus

Karatemorfar
 Share

Hur gör du efter prishöjningen?  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Vote: Snusar inte

Fast jag bryr mig. Mina förbannade pengar ska INTE gå till efterblivna bondars cancervård. De har själva orsakat den, och de ska själva betala, i form av högre skatt!

Idiot?

Skatt betalar alla, även du. Och det är inte bara bönder som snusar. (vafan är bondars för jävla ord). Att sen skylla på att alla som snusar får cancer, och att det är du som betalar för alla cancersjuka är fan ännu mer idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, men han sade att dom ska betala extra skatt, och då sade jag att dom betalar skatt när dom köper snuset.

Extra skatt = Mer skatt.

Dom kan inte betala mer skatt om dom inte betalar skatt redan.

Det han ville var att man höjer skatten ytterligare vilket inte skulle göra mig någonting heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får helt enkelt börja snusa LD. 15kr nu, 20kr senare?

Jaa, 31kr är egentligen för mycket, så är det bara. Men va fan, det är så underbart så jag unnar mig det.

Nej, inte LD tack!

Som någon sa är fan kronan faktiskt bättre, portion iaf.

Men men, dom kunde dock höjt till typ 50spänn asken för cigg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa, 31kr är egentligen för mycket, så är det bara. Men va fan, det är så underbart så jag unnar mig det.

Nej, inte LD tack!

Som någon sa är fan kronan faktiskt bättre, portion iaf.

Ah, håller med!

LD är det mest äckliga snuset som någonsin skådas i denna värld.

Kronan är helt okej faktiskt, brukar snusa det när det är ont om pengar.

Både lös och portion gillar jag faktiskt av Kronan. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla idioter som tror de kan få folk att sluta snusa för att de höjer priserna. Nej,man kommer ju vara tvungen till att råna affärer på snus ju för fan! Det är vad som kommer hända. Men jag kommer fortsätta som vanligt så länge jag kan. Sen blir det väl att man bara har råd med en dosa i månaden och ingen mat på bordet! ^_^

Får ju lägga in en bild för att hedra snuset. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idiot?

Skatt betalar alla, även du. Och det är inte bara bönder som snusar. (vafan är bondars för jävla ord). Att sen skylla på att alla som snusar får cancer, och att det är du som betalar för alla cancersjuka är fan ännu mer idiotiskt.

Bönder= jordbrukare.

Bondar= obildade ungar som oftast bor på landet och passar bättre in på den gamla stereotypen för jordbrukare än vad faktiskt jordbrukarna gör.

Jag vill helt enkellt inte att ett enda öre av mina skattepengar ska gå till självvållad skada! Det värsta är ju att de som får cancer ofta fortsätter snusa ändå, trots att de egentligen borde ha lärt sig en läxa.

Då en normal person (eller spritmissbrukare) råkar ut för en olycka på fyllan och skadar sig själv eller någon annan, då lägger han ner med spriten. Men rökare och snusare bara fortsätter, trots att ungarna fått astma genom passiv rökning, och trots att man själv börjar få tandlossning av snuseländet! Det finns många på min pluton som snusar, och deras tänder ser inte alls fräscha ut. Dessutom har de nedsatt blodcirkulation, vilket ökar chansen för förfrysningsskador under fältveckan i januari!

Dessutom är det urvidrigt då man ser snus överallt. På gymnasiet minns jag, att det fanns snus överallt. Snusarna tar prillan ut munnen, och öser den i väggen, där den allt som oftast klistras fast. Prillorna hamnar på väggar, golv, toastolar, you name it. Man måste anställa någon som tar bort skiten, det kostar också.

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävla idioter som tror de kan få folk att sluta snusa för att de höjer priserna. Nej,man kommer ju vara tvungen till att råna affärer på snus ju för fan! Det är vad som kommer hända. Men jag kommer fortsätta som vanligt så länge jag kan. Sen blir det väl att man bara har råd med en dosa i månaden och ingen mat på bordet! ^_^

Arga små ungar funkar alltid. Slå dom jävlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor