Jump to content

Prischocken för snus

Karatemorfar
 Share

Hur gör du efter prishöjningen?  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har svårt att bry mig överhuvudtaget.

Snusar inte och kommer aldrig göra det. Snus är ju inte bra för någon så det var väl bra att dom höjde.

Ja, det kan man ju tycka.

Men jag tror att svenska folket har vett nog att själva bestämma vad de gör med sin kropp.

Nej, jag vill inte ha någont debatt så bara detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Ja, det kan man ju tycka.

Men jag tror att svenska folket har vett nog att själva bestämma vad de gör med sin kropp.

Nej, jag vill inte ha någont debatt så bara detta.

Ingen debatt, men jag vill tillägga.

Jo, men det är ju bra för oss som inte snusar, eftersom fler antagligen kommer sluta snusa. Och då slipper vi känna den äckliga (vi som inte snusar vet att den är äcklig) lukten lika ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Null vote.

Vart finns alternativen "Jag snusar inte, men gillar inte höjningen" och "Jag snusar inte, men stöder höjningen"?

Jag snusar inte, och för min del skulle gärna priset kunna tredubblas så man slipper att alla kladdar ner snus överallt.

Måste faktiskt stödja det förslaget till fullo. Sympatiserar med dig i den frågan, siana :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som kladdar snus överallt är idioter, Jag har absolut inget emot snus i sig,

snus tycker jag är lite pittoreskt - skönt då man tänker på för några hundra år sedan

då svenska bönder la upp en snusjäkel efter en hård dag på åkrarna. :lol:

Värre är äckliga ciggfimpar överallt och den total äckliga lukten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som kladdar snus överallt är idioter, Jag har absolut inget emot snus i sig,

snus tycker jag är lite pittoreskt - skönt då man tänker på för några hundra år sedan

då svenska bönder la upp en snusjäkel efter en hård dag på åkrarna. :lol:

Värre är äckliga ciggfimpar överallt och den total äckliga lukten.

Haha, sant, som Mor i Skutan som lägger den i skinkvecket. :wub:

Men jag tycker slängt snus är många gånger äckligare än en ciggarettfimp. Dels kan man spotta en snus överallt, på fönster och stolar, vilket leder till att man lätt kommer åt en använd snus genom att sätta sig på den eller att råka lägga handen på den. Sedan är det inte så stor skillnad på en ciggarettfimp och en cigarett, mer än att fimpen luktar lite mer eftersom den är använd. En använd snus däremot, är saftig och kladdig av all saliv. Fy för den lede.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag tycker slängt snus är många gånger äckligare än en ciggarettfimp. Dels kan man spotta en snus överallt, på fönster och stolar, vilket leder till att man lätt kommer åt en använd snus genom att sätta sig på den eller att råka lägga handen på den. Sedan är det inte så stor skillnad på en ciggarettfimp och en cigarett, mer än att fimpen luktar lite mer eftersom den är använd. En använd snus däremot, är saftig och kladdig av all saliv. Fy för den lede.

Cigarettfimpar ligger inte inne och skräpar heller, vilket snusar gör - kletat på väggarna. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cigarettfimpar ligger inte inne och skräpar heller, vilket snusar gör - kletat på väggarna. :lol:

Haha, du kan inte säga snusar. :wub:

Snus eller Snuset, allt annat är fel. Snusar är ett verb - något man gör.

En snus, flera snus. Den snusen, de snuset. Inte Flera snusar :ph34r:

Ex. Det sitter flera snus på väggen

Ex. Det där snuset är inte gott

Ex. Den snusen är 100år gammal

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha :lol:

Kan nästan ändra åsikt där om att snus är värre om man råka sätta sig i det mm, men det har

inte jag gjort så det stör inte mig så mycket. Men som sagt är såna som kladdar snus idioter.

Men jag tror även att fimpar har lättare att hamna i naturen då man oftast röker ute, och därmed

kastar man bara fimpen (vilket man gör med snus också) Men jag tror även att fimpar är svårare

för naturen att bryta ner än snus, i alla fall baksnus, men även portionssnus för den delen, det är

också en anledning till att jag inte tycker snus är värre.

Fimpar är också nr 1 på listan av skräp som slängs i naturen, och påverkar miljön mer negativt

än vad man tror.man kan läsa här (scrolla ner).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, sant, som Mor i Skutan som lägger den i skinkvecket. :lol:

Kom ut ur bubblan?

Lever du på en soptipp eller vad är det frågan om?

Försök inte måla upp det som att det ligger snus överallt, på väggar, stolar, golv, bord, då det inte är sant. Visst finns det idioter som spottar deras snus någon annanstans än i papperskorgen, men det är inte därför det blir en höjning. Du ser ju inte längre än vart näsan räcker. Tråkigt att se.

Du tänker enbart egoistiskt, då du stödjer höjningen, för du tror att du kommer sätta dig i mindre snusar (vilket låter helt otroligt, då jag aldrig gjort det själv). Men guess what, om det nu är så sunkigt för dig så kan jag lova att det inte kommer minska, då är det ditt sällskap som är helt fel om dom spottar snus överallt.

T: Fortsätter som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom ut ur bubblan?

Lever du på en soptipp eller vad är det frågan om?

Försök inte måla upp det som att det ligger snus överallt, på väggar, stolar, golv, bord, då det inte är sant. Visst finns det idioter som spottar deras snus någon annanstans än i papperskorgen, men det är inte därför det blir en höjning. Du ser ju inte längre än vart näsan räcker. Tråkigt att se.

Du tänker enbart egoistiskt, då du stödjer höjningen, för du tror att du kommer sätta dig i mindre snusar (vilket låter helt otroligt, då jag aldrig gjort det själv). Men guess what, om det nu är så sunkigt för dig så kan jag lova att det inte kommer minska, då är det ditt sällskap som är helt fel om dom spottar snus överallt.

T: Fortsätter som vanligt.

Jag talar om skolmiljö och högstadiet. Du har inte gått där så länge så du kanske har glömt hur det är, eller så gick du på en väldigt ren skola, men på min kan jag säga att snusar satt såväl på skåp som på fönster, stolar och under bord. Sällskapet fick jag knappast välja själv då.

Jag vet att inte höjningen är på grund av att folk spottar snus överallt, men jag uttryckte bara min avsky till snus. Antagligen sänks inte mängden snusande på grund av detta, men de får i alla fall betala extra mycket för sitt svineri, hähä. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är vaktmästare, så det händer självklart jag städar.

8 lägenhetshus, stort ställe, trots det finns papperskorgar nära hela tiden så måste man plocka upp snus och fimpar.

Ligger överallt, stör mig inte direkt på snus egentligen, känner äckliga lukten utav det när nån snusar ibland men når inte samma höjd som rökning.

Men både är äckliga på olika sätt, och både stökar överallt. Snus brukar inte direkt sitta på väggar om man inte går in i en skola eller liknande ställe.

Fast både ligger på marken konstant, är trött på ta upp den skiten folk förstör sin kropp med. Ärligt..

Använd papperskorgar folk... En handikappad klarar av det

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också bara snusat ett par gånger :wub:. Jag tycker också att priset på cigaretter ska höjas istället för snus. Av Cigarretter kan de som utsätts för "Pasiv rökning" också bli skadade + är cigaretter mer skadligt än snus, och vad jag vet så finns det inget som heter "passiv snusning" och det är inte så många som dör av lungcancer för att dom snusar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor