Jump to content

Upprop för Djurskydds-myndigheten

eliizar
 Share

Recommended Posts

Precis ^_^

Har själv hört om en kille i 40års ålder som går in i skogen och bankar på sin hund på nätterna, folk har hört hunden skrika. Funderar på om man ska ligga där och vänta på honom, och visa vem som bankar vem. Dock är han tungt kriminell, vilket inte hindrar mig.

Polisen i Sverige prioriterar inte djur särksillt högt.

Blir så jävla förbannad när folk tror att de kan behandla sina djur hur de vill, är så jävla fegt.

Tycker du ska ge han däng. Faktiskt. Eller sno hunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Nej, självklart inte, men det gör dom faktiskt i vissa länder har jag för mig. Men det hör inte hit. Men om husdjur i Sverige får ligga i avföring, vad är det som säger att slaktdjur inte får det? Husdjur ses ju idag som mer värda, så de som står lägre i värde kan säkert ha det ännu värre.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, självklart inte, men det gör dom faktiskt i vissa länder har jag för mig. Men det hör inte hit. Men om husdjur i Sverige får ligga i avföring, vad är det som säger att slaktdjur inte får det? Husdjur ses ju idag som mer värda, så de som står lägre i värde kan säkert ha det ännu värre.

Absolut, du kan faktist äta hund så nära som i england, på vissa kinaresturanger. Men det hör som sagt inte hit, detta är Sverige.

En kennel är lite som en bondgård, då dom föder upp djur. Bara för en hund är en hund, är den inte ett husdjur förens den köps av någon och blir ett husdjur. Folk har grisar som husdjur, men oftast så blir en gris mat.

Det är ingen som säger att slaktdjuren inte gör det, men det är inget som gör maten sämre, om dom får gå runt i sin avföring/lera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar det ingen roll hur slaktdjur behandlas?

Så om de ligger i sin egen avföring under hela sitt liv fram tills de slaktas för att sedan hamna på din tallrik, tycker du är lungt.

Både ur hygieniska och moraliska aspekter är det fel.

Det kanske är ett lite extremt exempel, att ett djur får leva i bajs i hela sitt liv, men jag tror inte att jag skulle bry mig särskilt mycket. Jag menar, inte bryr sig tigern om den attackerar en nyfödd antilop som den sedan lemlästar och äter upp, så varför skulle jag det? Jag är också ett rovdjur.

Jag vet, att vi människor har ett medvetande och en högre intelligens än något annat djur, men jag anser inte att vi har ett ansvar för det. Inget djur i världen skulle tänka på andra djurarter (om de inte var kompisar vill säga) om de var i fara, utan de skulle bara rädda sin egen sort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Folk som inte anser att djur i fångeskap, mat eller inte, skall behandlas så gott det går fram till de slaktas är antingen inte fullt utvecklade känslomässigt eller lider av en mental rubbning.

Men forfarande behövs inte en ny myndighet.

Så gott som det går? Absolut ska dem det, men de ska fan inte behandlas som en människa! De är djur, och djur lär dem förbli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De behöver inte behandlas sämre kanske. Men jag bryr mig inte så mycket om att ge de massa saker precis som att jag inte ger saker till männiksor utan anledning. Jag bryr mig inte så mycket om de som ska slaktas för det är vår föda. Vi behöver den för att överleva. Sen som Skribb sa så jävla bra:

"Jag menar, inte bryr sig tigern om den attackerar en nyfödd antilop som den sedan lemlästar och äter upp, så varför skulle jag det? Jag är också ett rovdjur."

Redigerad av antflaxx
Länk till kommentar
Dela på andra sidor