Jump to content

Upprop för Djurskydds-myndigheten

eliizar
 Share

Recommended Posts

rövtott2: Djur är kött. Kött är djur (exlusive Fruktkött). Det är inte egoistiskt för fem öre, men hans argument om höjda snuspriser är det.

Jag skulle inte bry mig ett skit om kon min hamburgare kom ifrån hade 3 ben, och blev nödslaktad. Smakar det bra så smakar det bra.

Men men, om ni trädkramande, djuraktivister vill värna om djuren så gör det för egen hand, och låt pengarna gå till nått annat.

Nä just det.

Nu är du lika generaliserande som dina återkommande EMO-angrepp i bild på dig-tråden. Alla som har sympati för djur kramar träd och alla emos skär sig och lyssnar på musik som självklart bara handlar om deras sketna liv och hur gärna dom vill dö.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Nä just det.

Nu är du lika generaliserande som dina återkommande EMO-angrepp i bild på dig-tråden. Alla som har sympati för djur kramar träd och alla emos skär sig och lyssnar på musik som självklart bara handlar om deras sketna liv och hur gärna dom vill dö.

Absolut, jag är en generaliserande person. Shot me.

Jag generaliserar allt jag inte gillar. Och det har funkat i 19 år, varför inte fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

StellHell, tycker du är lite otydlig när du argumenterar.

Men om jag fattar dig rätt, tycker du att det är så självklart att djuren skall behandlas så bra det går, så att det inte skall behöva finnas en speciell myndighet (som står och kostar dyra skattepengar) som skall se till så att det blir så.

Håller fullständigt med dig. De kontroller som görs nu räcker gott och väl.

Vad gäller inspektionerna du pratar om, utförs de på samma sätt som kontrollerna Anticimex, och hälsovårdsnämden gör på de ställen som behandlar livsmedel, de kommer utan förvarning. Och du har ingen rätt att säga att du inte har tid eller likande. På restauranger dyker de till 90% av fallen upp under lunchtid, då det är den tid på arbetspasset som hygienen är som sämst.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg inte att ni är såna djurrättsaktivister som de visade på bullshit, de vill att man inte ska få ha husdjur, zoo och alla djur ska gå fria. Vart dom vill! Helt sjukt alltså :huh:

Bara för att man är för, en myndighet som ser till djurens bästa, så är man inte en djurättsaktevist som för övrigt inte behöver gå så långt att de tycker att djur inte skall vara på zoo...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Befängt förslag, blir bara värre.

Tycker att vi borde fixa en egen "djurpolis"-enhet i Sverige. Precis som i USA. Vet dock inte vad dem kallas.

The American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA) maybe?

"Djurpolisen" @ AnimalPlanet.. Kollar ibland när man har tråkigt^^ (Går just nu btw.. fniss)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Allt det är så självklart så det inte ska behövas en massa skattepengar för att få det att fungera.

Nu gör det inte det, och skiten kostar en massa skattepengar som kommer från oss. Men jag ser ingen vidare skillnad, tycker man ser ganska ofta djur som råkar illa ut. Med myndigheten i arbete så kommer dom och kollar in lägen ett visst datum, inte så svårt att fixa till det just den dagen, efter det vet dom inte ett skvatt vad som händer när dom inte är där.

Och att du mår sämre av det är bara skitsnack. Du har ändå ingen aning om det, och kommer aldrig få veta det heller.

När du köper en burgare på McD så vet inte du om kon den kom ifrån for illa under sin livstid.

Och därför ska man ha en fungerande och växande myndighet utan att en regerin ska komma och

sätta käppar i hjulen för den så att man kan ha fler kontroller vid oftare tillfällen (oförberedda).

Och jag vet med mig själv att jag kommer känna mig mycket bättre om jag vet att vi har ett bättre

djurskydd och det är större sanorlikhet att djuret i fråga har mått bra under sin livstid när man äter

kött än om man inte har haft det och vi inte har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The American Society for the Prevention of Cruelty to Animals (ASPCA) maybe?

"Djurpolisen" @ AnimalPlanet.. Kollar ibland när man har tråkigt^^ (Går just nu btw.. fniss)

Precis :ermm:

Har själv hört om en kille i 40års ålder som går in i skogen och bankar på sin hund på nätterna, folk har hört hunden skrika. Funderar på om man ska ligga där och vänta på honom, och visa vem som bankar vem. Dock är han tungt kriminell, vilket inte hindrar mig.

Polisen i Sverige prioriterar inte djur särksillt högt.

Blir så jävla förbannad när folk tror att de kan behandla sina djur hur de vill, är så jävla fegt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen djuraktivist, och anser inte att djur ska behandlas som människor, men jag tycker att det är bra onödigt att de ska behandlas dåligt. Hur slaktdjur spelar ju ingen roll då de ändå ska slaktas och användas till mat, men resten ska få behandlas så värdigt som ett djur förtjänar, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ingen djuraktivist, och anser inte att djur ska behandlas som människor, men jag tycker att det är bra onödigt att de ska behandlas dåligt. Hur slaktdjur spelar ju ingen roll då de ändå ska slaktas och användas till mat, men resten ska få behandlas så värdigt som ett djur förtjänar, tycker jag.

Spelar det ingen roll hur slaktdjur behandlas?

Så om de ligger i sin egen avföring under hela sitt liv fram tills de slaktas för att sedan hamna på din tallrik, tycker du är lungt.

Både ur hygieniska och moraliska aspekter är det fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar det ingen roll hur slaktdjur behandlas?

Så om de ligger i sin egen avföring under hela sitt liv fram tills de slaktas för att sedan hamna på din tallrik, tycker du är lungt.

Både ur hygieniska och moraliska aspekter är det fel.

Sådär händer faktist inte i Sverige. Jag vet att det finns djur som råkar illa ut, men aldrig till den gränsen.

I utlandet händer det destu mer, men vad gör det? Vi kan ändå inte göra något åt det.

Jag tycker fortfarande inte att det ska behöva kosta massa skattepengar, då det bara är slaktdjur som råkar illa ut. (det finns såklart husdjur som också råkar illa ut, men det är det ingen som får veta eller får se ändå, så det skulle inte spela roll om vi skattar för det).

Ett slaktdjur ÄR mat. Och inte låter ni era bananer ligga i en säng, och badda den med bomull varje dag, för att den inte ska få repor, inte sant?

Det är en så liten del av djuren som verkligen råkar illa ut, och det är oftast påväg till slakteriet som dom packas ihop, som kan verka ohumant, men som sagt. Dom är inte människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett slaktdjur ÄR mat. Och inte låter ni era bananer ligga i en säng, och badda den med bomull varje dag, för att den inte ska få repor, inte sant?

Otroligt korkat argument. Djur har känslor till skillnad från bär(banan är ett bär)/frukter som inte har några nerver till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Otroligt korkat argument. Djur har känslor till skillnad från bär(banan är ett bär)/frukter som inte har några nerver till exempel.

Men fattar du inte eller?

DJUR ÄR MAT! Du kanske inte läste det innan. Men mat har inte känslor. Du kan inte säga att när du sitter där och äter en hamburgare så tänkter du "stackars ko, som jag biter i nu".

Med "djur är mat" så menar jag att du ska se det som att dom är en sak, en matbit och inte ett djur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fattar du inte eller?

DJUR ÄR MAT! Du kanske inte läste det innan. Men mat har inte känslor. Du kan inte säga att när du sitter där och äter en hamburgare så tänkter du "stackars ko, som jag biter i nu".

Med "djur är mat" så menar jag att du ska se det som att dom är en sak, en matbit och inte ett djur.

Så att om du skaffa ett barn bara för att äta när han/hon fyller 30 så är det okej att behandla honom/henne hur dåligt som helst bara för att han/hon ska bli mat så småningom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så att om du skaffa ett barn bara för att äta när han/hon fyller 30 så är det okej att behandla honom/henne hur dåligt som helst bara för att han/hon ska bli mat så småningom?

Nu är det du som har urdåliga argument.

Människor äter man inte.

OM man skulle göra det så äter man inte sitt egna barn.

Ett djur blir inte heller 30 år.

Ett djur du äter har du heller inte fött upp själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det du som har urdåliga argument.

Människor äter man inte.

OM man skulle göra det så äter man inte sitt egna barn.

Ett djur blir inte heller 30 år.

Ett djur du äter har du heller inte fött upp själv.

Nej jag reagerade bara på att mat inte har några känslor och därför kan man behandla mat hur man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor