eliizar Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Den nya regeringen vill skrota Djurskyddsmyndigheten. I sin första budgetproposition meddelade regeringen att man vill att den ska vara avvecklad till den 1 juli 2007. Idag är det Djurskyddsmyndighetens uppgift att se till att djurskyddslagen i Sverige genomförs. Vad tycker ni om detta och skriv gärna på: "Jag anser att Djurskyddsmyndigheten ska finnas kvar! Omsorgen om djuren bör stärkas – inte försvagas!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Ja förfan,den ska vara kvar.Djuren bör ju ha lika rätt som människorna,typ. Underskrivet och klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Hur smart är våran nya regering? Jävla idioter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 (redigerad) Lönt att slösa skattepengar på att betala en myndighet som vars uppgift egentligen skall utföras av en redan existerande myndighet. Redigerad 18 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Men eftersom att du skriver att: "egentligen skall utföras av en redan existerande myndighet." så verkar den inte fungera, då kan det ju vara bra med en fungerande. Och skadar det vekligen så mycket att betala lite mer åt en sådan åtgärd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Men eftersom att du skriver att: "egentligen skall utföras av en redan existerande myndighet." så verkar den inte fungera, då kan det ju vara bra med en fungerande. Och skadar det vekligen så mycket att betala lite mer åt en sådan åtgärd? De tog ju uppgigten från Myndighet A, skapde en ny och gav den till B. Och varför betala miljontals sskr varje år, när man kan låta de pengarna gå till tex. vård och skola och låta den ursprungliga myndigheten sköta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Men eftersom att du skriver att: "egentligen skall utföras av en redan existerande myndighet." så verkar den inte fungera, då kan det ju vara bra med en fungerande. Och skadar det vekligen så mycket att betala lite mer åt en sådan åtgärd? Han skriver egentligen då den inte fungerar med eller utan något vi måste betala för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Nu får dom väl ändå skärpa sig...underskrivet och klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Lönt att slösa skattepengar på att betala en myndighet som vars uppgift egentligen skall utföras av en redan existerande myndighet. Håller med. Byråkratiskt o socialakrobatiskt med alla dessa myndigheter. Tvi. http://67.18.37.14/19/132/emo/puke.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Archemra Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 (redigerad) Skriver under. Edit: Fick underskrift nummer 9300 Redigerad 18 oktober, 2006 av Archemra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Djurskyddsmyndigheten inrättades i Skara den 1 januari 2004. Den kom till efter flera års påverkansarbete från Djurens Rätt. Myndigheten har det övergripande ansvaret för att säkerställa ett gott djurskydd. Tidigare låg ansvaret för djurskyddsfrågorna på Jordbruksverket och på Centrala försöksdjursnämnden. Ansvaret var alltså uppdelat på två myndigheter. Jordbruksverket hade dessutom samtidigt i uppdrag att främja lantbruket, vilket innebar att deras olika uppdrag kom i konflikt med varandra. Vad skulle Jordbruksverket prioritera först; Bönderna eller djuren? I praktiken innebar det att djurskyddet allt som oftast ställdes åt sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Jag skrev under. Finns det någonstans där man kan se en lista med namn på alla som skrivit under? Jag vill gärna kolla att mitt namn finns där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Ja. Gå och släpp lös alla minkar nu. De tog ju uppgigten från Myndighet A, skapde en ny och gav den till B. Och varför betala miljontals sskr varje år, när man kan låta de pengarna gå till tex. vård och skola och låta den ursprungliga myndigheten sköta det. Nä, jag håller med Vice. Låt Myndighet A göra det istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 18 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2006 Jag har skrivit under. Vi är inte speciellt snälla mot djur, så det känns bara bra att slänga en skattepeng till deras förmån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Förstår inte riktigt vikten i att dom ska må så fruktansvärt bra? Mår du som konsument sämre av att äta en kyckling som har suttit i en bur och frodats, istället för en som gått fritt på ett fält? DU kommer faktist inte märka ett skit. Faktist! Otroligt, visst är det?! Samma sak med en ko. Tror du köttet på en ko blir sämre hur kon blir behandlad? Guess what, NEJ. Nej, nej, nej. Och även om om det blir det så är det inget som vi människor skulle märka av ändå, då vi inte kan äta rått kött. Och du kommer absolut inte känna nån skillnad när den väl är uppstekt. Och eftersom denna myndighet till största om inte ända del är boskapsdjur, och vilket jag tvivlar på att någon äger. Ni tror väl inte detta har med era kära husdjur att göra? Dom kommer aldrig veta om ni slänger er katt i väggen varje dag eller sparka er hund. Sluta fjanta nu, låt pengarna gå till nått annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 (redigerad) Djur skall givetvis behandlas bra och slippa onödigt lidande, men det finns redan 100-tals andra fungerande organisationer som har det som uppgift, tex. Djurens-rätt-i-samhället, Hjärndöda-aktevister-som-släpper-ut-minkar-i-naturen-men-inte-fattar-att-de-dör-av-svält-eftersom-de-inte-vet-hur-de-skall-överleva-på-egen-hand, mfl, så en statlig myndighet behövs inte. Redigerad 19 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 19 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Förstår inte riktigt vikten i att dom ska må så fruktansvärt bra? Mår du som konsument sämre av att äta en kyckling som har suttit i en bur och frodats, istället för en som gått fritt på ett fält? DU kommer faktist inte märka ett skit. Faktist! Otroligt, visst är det?! Samma sak med en ko. Tror du köttet på en ko blir sämre hur kon blir behandlad? Guess what, NEJ. Nej, nej, nej. Och även om om det blir det så är det inget som vi människor skulle märka av ändå, då vi inte kan äta rått kött. Och du kommer absolut inte känna nån skillnad när den väl är uppstekt. Och eftersom denna myndighet till största om inte ända del är boskapsdjur, och vilket jag tvivlar på att någon äger. Ni tror väl inte detta har med era kära husdjur att göra? Dom kommer aldrig veta om ni slänger er katt i väggen varje dag eller sparka er hund. Sluta fjanta nu, låt pengarna gå till nått annat. Jag skulle må mycket sämre. Hur fan tänker du? Bara för att vi ska äta djuren så kan vi skita i hur de har levt sitt liv. Ett djur har väll rättighet att leva ett värdigt liv till det blir slakt. Djur får aldrig bli bara en produkt som ska leva för att dö, så att du kan mumsa i dig en hamburgare. Och detta gäller alla djur vi för till slakt och gör mat av, det är det som är fint med att köpa ägg ifrån "frigåeende höns", (bättre än ha små burar där de bara sitter och värper på löpande band.). Ha hagar med betande kor på landsbygden, ha grisar i stian, ha får i hagar, Och behandla dessa bra sin levande tid. Jag tycker det är bra med en sån myndighet som bryr sig om hur djuren mår under sin levande tid och inte lever för att bli kött. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 *idioti* Och du klagar på att Siana är egoistisk när han vill ha höjt pris på snus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jag skulle må mycket sämre. Hur fan tänker du? Bara för att vi ska äta djuren så kan vi skita i hur de har levt sitt liv. Ett djur har väll rättighet att leva ett värdigt liv till det blir slakt. Djur får aldrig bli bara en produkt som ska leva för att dö, så att du kan mumsa i dig en hamburgare. Och detta gäller alla djur vi för till slakt och gör mat av, det är det som är fint med att köpa ägg ifrån "frigåeende höns", (bättre än ha små burar där de bara sitter och värper på löpande band.). Ha hagar med betande kor på landsbygden, ha grisar i stian, ha får i hagar, Och behandla dessa bra sin levande tid. Jag tycker det är bra med en sån myndighet som bryr sig om hur djuren mår under sin levande tid och inte lever för att bli kött. Allt det är så självklart så det inte ska behövas en massa skattepengar för att få det att fungera. Nu gör det inte det, och skiten kostar en massa skattepengar som kommer från oss. Men jag ser ingen vidare skillnad, tycker man ser ganska ofta djur som råkar illa ut. Med myndigheten i arbete så kommer dom och kollar in lägen ett visst datum, inte så svårt att fixa till det just den dagen, efter det vet dom inte ett skvatt vad som händer när dom inte är där. Och att du mår sämre av det är bara skitsnack. Du har ändå ingen aning om det, och kommer aldrig få veta det heller. När du köper en burgare på McD så vet inte du om kon den kom ifrån for illa under sin livstid. rövtott2: Djur är kött. Kött är djur (exlusive Fruktkött). Det är inte egoistiskt för fem öre, men hans argument om höjda snuspriser är det. Jag skulle inte bry mig ett skit om kon min hamburgare kom ifrån hade 3 ben, och blev nödslaktad. Smakar det bra så smakar det bra. Men men, om ni trädkramande, djuraktivister vill värna om djuren så gör det för egen hand, och låt pengarna gå till nått annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 19 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 oktober, 2006 Jeffla regering Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts