spajdermän Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Well, förr eller senare hade det nog maskinen kärvat igen ändå, men något de hade kunnat göra var ju att låta bli med att invadera Sovjet innan de fullföljt sin offensiv mot England, istället bombade de England och gick in Sovjet vilket skapade multipla fronter som slukade onödigt mycket resurser. Finns oändligt många what if's att begrava sig i, en googling generar säkert massvis med intressant information! Lol, samtidigt hade ju även Sovjet näst intill outtröttliga resurser. "Ajsingen, TyskeN^ tar in på oss. Oh well, vi skickar in några extra miljoner trupper från alla hålor i vårt enorma rike." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Ska in och komplettera lite samhäll imorgon och skulle behöva hjälp med två frågor. Förklara vad för slags ekonomi vi har i Sverige: (vem sätter priserna, bestämmer vad som tillverkas, vem äger företag?) Vad gör riksbanken för att bekämpa inflation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2010 Ska in och komplettera lite samhäll imorgon och skulle behöva hjälp med två frågor. Förklara vad för slags ekonomi vi har i Sverige: (vem sätter priserna, bestämmer vad som tillverkas, vem äger företag?) Ledordet är blandekonomi. Både om det och nästa fråga kan du googla på själv rätt enkelt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 juni, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2010 (redigerad) Vad gör riksbanken för att bekämpa inflation? Googla styrränta/reporänta. Redigerad 8 juni, 2010 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Behöver lite råd angående en uppgift i International Relations. Vi ska lösa ett "problem" i Afrika genom att använda tre grundprinciper. Jag har valt inbördeskrig. Så nu behöver jag bara veta något land i Afrika som för tillfället ligger i inbördeskrig. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Behöver lite råd angående en uppgift i International Relations. Vi ska lösa ett "problem" i Afrika genom att använda tre grundprinciper. Jag har valt inbördeskrig. Så nu behöver jag bara veta något land i Afrika som för tillfället ligger i inbördeskrig. Tack på förhand! http://sv.wikipedia.org/wiki/Konflikten_i_Darfur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 http://sv.wikipedia.org/wiki/Konflikten_i_Darfur Thank you sir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2010 Lol, samtidigt hade ju även Sovjet näst intill outtröttliga resurser. "Ajsingen, TyskeN^ tar in på oss. Oh well, vi skickar in några extra miljoner trupper från alla hålor i vårt enorma rike." Nja... det gick riktigt bra för Tysklands invasion av Soviet tills vintern kom. Tyskarna var inte klädda och vana vid det kalla vädret. Om Tyskland hade struntat i att skicka trupper till söder för att hjälpa Mussolini hade de inte blivit försenade och hade med stor sannolikhet intagit Moskva innan vintern, och således haft en stor fördel på den fronten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Nja... det gick riktigt bra för Tysklands invasion av Soviet tills vintern kom. Tyskarna var inte klädda och vana vid det kalla vädret. Om Tyskland hade struntat i att skicka trupper till söder för att hjälpa Mussolini hade de inte blivit försenade och hade med stor sannolikhet intagit Moskva innan vintern, och således haft en stor fördel på den fronten. Var det inte så man sa? Om tyskarna hade tagit moskva hade de "vunnit" mot ryssarna? Tror tyskarna bara var några mål från moskva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Var det inte så man sa? Om tyskarna hade tagit moskva hade de "vunnit" mot ryssarna? Tror tyskarna bara var några mål från moskva? Nja, föregående svar behandlade bombningarna av England medan det jag skrev behandlade Italiens offensiv i syd där Tyskland var tvungna att hjälpa till. Hade tyskarna tagit Moskva hade det varit svårare att samordna de ryska trupperna samt att deras självförtroende hade fått en riktig törn. Den tyska krigsmaskinens första nederlag var just i Sovjet, och om det slaget hade vunnits hade Tyskarna verkat fullständigt ostoppbara. Huvudstaden är otroligt viktig i ett slag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 21 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2010 (redigerad) Vad betyder beteckningen 3/2 när det gäller en ventil? Vad innebär det att en 5/2 ventil är bistabil? Pneumatik är svårt. Redigerad 21 september, 2010 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 29 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 "Enkel" C-matte kommer in: 1. Förenkla så långt som möjligt x-1/x -------- x2-x 2. Förenkla så långt som möjligt: x4-x2 ------------ x2-x 3. f(x)= 5x-3x2 Beräkna f(a+1) Har kommit så gott som hela vägen på alla tre, men facit hatar mig idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 "Enkel" C-matte kommer in: Ska tvåan vara x2 - x? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 (redigerad) "Enkel" C-matte kommer in: 3. f(x)= 5x-3x2 Beräkna f(a+1) Har kommit så gott som hela vägen på alla tre, men facit hatar mig idag. 5(a+1) - 3(a+1)2 (5a+5)- 3(a2+2a+1) 5a+5-(3a2+6a+3) 5a+5-3a2-6a-3 3a2-a+2 Ettan och tvåan, är det dividerat? Som sträcken visar? Redigerad 29 september, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 5(a+1) - 3(a+1)2 (5a+5)- 3(a2+2a+1) 5a+5-(3a2+6a+3) 5a+5-3a2-6a-3 3a2-a+2 Ettan och tvåan, är det dividerat? Som sträcken visar? -3a2-a+2 ska det väl ändå vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 (redigerad) -3a2-a+2 ska det väl ändå vara? Yes yes, missade det när man jobbar såhär i datorn. 1. Är den x2 (x-1)/x ---------- x2-x Flyttar ner X (dvs gångrar med x uppe och nere) (x-1) ---------- x(x2-x) plockar ut ytterligare ett X nere (x-1) ---------- x2(x-1) Stryker (x-1) uppe och nere x2 Redigerad 29 september, 2010 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2010 Yes yes, missade det när man jobbar såhär i datorn. 1. Är den x2 (x-1)/x ---------- x2-x Flyttar ner X (dvs gångrar med x uppe och nere) (x-1) ---------- x(x2-x) plockar ut ytterligare ett X nere (x-1) ---------- x2(x-1) Stryker (x-1) uppe och nere x2 1 -- x2 Borde den bli. (Ursäkta att jag lägger mig i förresten. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 (redigerad) Någon här som kan programmera i Python 3? Jag vill, i ett nötskal, att mitt program ska loopa och kolla kubikroten av flera värden och sedan rounda dem till närmsta heltal. Problemet uppstår, vad jag förstår, i att python inte vet hur den ska avrunda komplexa tal. Kan man få programmet att ignorera komplexa rötter? Edit: Kanske bör tillägga att jag är helt ny på området programmering och inte kan mycket alls.. Redigerad 6 oktober, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jultomten Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Någon som har några tips på hur man kan komma igång på den här inlämningsuppgiften? "Skriv din egen version av mänsklighetens korta historia från början till 2010" "Hur långt har människan egentligen nått?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 13 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2010 Någon som har några tips på hur man kan komma igång på den här inlämningsuppgiften? "Skriv din egen version av mänsklighetens korta historia från början till 2010" "Hur långt har människan egentligen nått?" Alltihop började för länge länge länge länge sedan närmänniskorn började bli människor... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts