kicken Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Är det någon här som vet hur man uttalar det här uttrycket? Lägger man betoning på något ord eller tar man en paus mellan något ord eller säger man det hela utan paus eller betoning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Är det någon här som vet hur man uttalar det här uttrycket? Lägger man betoning på något ord eller tar man en paus mellan något ord eller säger man det hela utan paus eller betoning? Skulle vilja påstå att en paus mellan end och wills inte skulle vara helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 Skulle vilja påstå att en paus mellan end och wills inte skulle vara helt fel. Jo, jag tänkte på detsamma faktiskt. Låter som det mest resonabla. Om ingen annan kan bättre får jag gå efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2009 (redigerad) Vad blir "tittade snett på honom" på engelska? "Looking at him with slanted eyes"? (Edit: Askance - Misstroget / åt sidan ... Borde väl funka. Men frågan nedan gäller fortfarande. Blir det bara konstigt eller går det?) Kan man isf också kanske skriva "Looking askance at him behind his back", eller blir det bara konstigt? Edit2: Well, skitsamma. Fixade det. Redigerad 11 december, 2009 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 Har 2st frågor kvar i matteboken, som jag inte kan lista ut hur man gör/får fram rätt svar. 1. Raouf, som bor i utkanten av en stor öken, behöver av någon anledning exakt 5 liter sand. Han har två hinkar: en som rymmer 10 liter & en som rymmer 7 liter. Hur kan raouf med hjälp av endast dessa två hinkar mäta upp exakt 5 liter sand? (Hinkarna är oregelbunda). 2. Diofantos barndom varade en sjättedel av hans liv. Han fick skägg efter ytterligare en tolftedel. En sjundedel senare av sitt liv gifte han sig och 5 år senare fick han en son. Sonen levde exakt hälften så länge som han. Diofantos dog precis 4 år efter sin son. Hur många år blev Diofantos? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 (redigerad) blä... Redigerad 17 december, 2009 av kobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 17 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2009 (redigerad) Googlefacit: 1 och 2 Ser säkra ut. "Om man utgår från sonens ålder och sätter den som x, så är Diofantos ålder 2x." och formeln "Diofantos ålder blir då så här: (2/6)x + (2/12)x + (2/7)x + 5 + x + 4 = 2x" edzor: fel länk på 1. Redigerad 17 december, 2009 av dibel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 18 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2009 Igår var jag på rättegång för en uppgift och när tingsrätten skulle sammanträda och bestämma dom så sa dem att man inte skulle få reda på domen vid det tillfället utan att den tilltalade skulle ringa ett visst nummer till nånting jag inte uppfattade för att få reda på domen, någon som möjligvis vet vad jag menar och vad det isf skulle vara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 14 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2010 (redigerad) En kopparkittel med lock väger 1,2 kg och innehåller 2,4 l vatten av temperaturen 20 C. Den upphettas av en gaslåga som beräknas överföra värmemängden 84 kJ till kitteln varje minut. Hur lång tid tar det att upphetta vattnet till kokpunkten? Hur förhåller sig energiöverföringen mellan kopparkitteln och vattnet, hur beräknar man det och hur påverkar det tiden? --- Det fungerade, plussa energimängder och dela med 84 kJ, fast... fan vad dumt. Redigerad 14 mars, 2010 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 (redigerad) Någon snäll kemiman som har lust att hjälpa mig med en provfråga? Beräkna volymen av 2 mol CO2 vid trycket 101,3 kPa och temperaturen 25 ºC Höh, lättare än jag trodde. Nvm! Redigerad 17 mars, 2010 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 mars, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2010 (redigerad) Någon snäll kemiman som har lust att hjälpa mig med en provfråga? Beräkna volymen av 2 mol CO2 vid trycket 101,3 kPa och temperaturen 25 ºC Höh, lättare än jag trodde. Nvm! V=(nRT)/P V=(2*8,314*(273+25))/101,3*10^3 dm^3 Tror jag, det var ett tag sedan vi jobbade med gaser. Edit: luls, du hade löst den Redigerad 17 mars, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Hoeh. Skriver en helt vanlig jävla uppsats om Australien i engelskan. Vilka kända personer är födda och uppväxta i Australien egentligen? Kommer enbart på Steve Irwin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Hoeh. Skriver en helt vanlig jävla uppsats om Australien i engelskan. Vilka kända personer är födda och uppväxta i Australien egentligen? Kommer enbart på Steve Irwin. Kylie Minogue är född och uppväxt i Australien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Hoeh. Skriver en helt vanlig jävla uppsats om Australien i engelskan. Vilka kända personer är födda och uppväxta i Australien egentligen? Kommer enbart på Steve Irwin. De har en rad kända skådespelare: Heath Ledger, Hugh Jackman, Hugo Weaving, Mel Gibson, Nicole Kidman, Russell Crowe, Cate Blanchett mfl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Hoeh. Skriver en helt vanlig jävla uppsats om Australien i engelskan. Vilka kända personer är födda och uppväxta i Australien egentligen? Kommer enbart på Steve Irwin. AC/DC ffs! Iofs är bröderna Young födda i skottland men de och bandet härstammar i huvudsak från Australien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 18 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2010 Tackar, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 20 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2010 Hej. Har ett skolarbete i historia där jag ska skriva en berättelse (lista/löpande text skit samma) om de viktigaste händelserna i Sverige sedan 1809. Med viktigaste menas: - att folket fick det mycket bättre/sämre och/eller att våra förfäder började tro eller tänka på ett nytt sätt - att Sverige gjorde något eller utvecklades så att det väckte beundran eller avsky utomlands. Även händelser som bredde ut sig över flera år räknas givetvis. Hittade denna artikel som jag tycker är bra, har än så länge läst igenom den och strukit över det jag spontant känner är viktigast. Kom gärna med förslag på stora händelser som "uppfyller" kriterierna ovan, är det jobbig fakta får ni gärna länka till källa. Vill gärna ha andra personers syn på det hela (tänkte även höra med föräldrar och dylikt). All hjälp uppskattas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Under vilka omständigheter hade Tyskland kunnat vinna Andra Världskriget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 Under vilka omständigheter hade Tyskland kunnat vinna Andra Världskriget? Om dom dödade alla i motståndarlaget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 28 april, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2010 (redigerad) Under vilka omständigheter hade Tyskland kunnat vinna Andra Världskriget? Well, förr eller senare hade det nog maskinen kärvat igen ändå, men något de hade kunnat göra var ju att låta bli med att invadera Sovjet innan de fullföljt sin offensiv mot England, istället bombade de England och gick in Sovjet vilket skapade multipla fronter som slukade onödigt mycket resurser. Finns oändligt många what if's att begrava sig i, en googling generar säkert massvis med intressant information! Redigerad 28 april, 2010 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts