Jazz Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 Aaaahhhjärnsläpp, vilket tempus ska en laborationsrapport skrivas i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 Ska skriva en kort uppsats om vilken religion som helst men vill helst inte ta buddhism eller hinduism som i princip hela klassen tar. Några tips/idéer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 Ska skriva en kort uppsats om vilken religion som helst men vill helst inte ta buddhism eller hinduism som i princip hela klassen tar. Några tips/idéer? Taoism skrev jag om Annars finns det ju lite mer roliga religioner som voodoo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 Taoism skrev jag om Annars finns det ju lite mer roliga religioner som voodoo. Du råkar inte ha kvar arbetet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 24 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2009 Du råkar inte ha kvar arbetet? Trodde jag hade det, men det låg inte där det i så fall skulle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Ska skriva en kort uppsats om vilken religion som helst men vill helst inte ta buddhism eller hinduism som i princip hela klassen tar. Några tips/idéer? Jehovas vittnen är faktiskt intressant! Tipsar om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Aaaahhhjärnsläpp, vilket tempus ska en laborationsrapport skrivas i? Det spelar väl ingen roll, bara du är konsekvent. Ska skriva en kort uppsats om vilken religion som helst men vill helst inte ta buddhism eller hinduism som i princip hela klassen tar. Några tips/idéer? Scientologi. Wicca. Daedra worship. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Aaaahhhjärnsläpp, vilket tempus ska en laborationsrapport skrivas i? Gärna i passiv form, dvs "Syran blandades med basen"/"Syran blev blandad med basen" istället för "Vi blandade syran med basen". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 924,59/(x+321)=? Hur i hela världen kommer jag vidare härifrån? (Och ja, det handlar om tidigare nämnda triangeluppgift. Känns som att jag kommit något på spåren här.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 924,59/(x+321)=? Hur i hela världen kommer jag vidare härifrån? (Och ja, det handlar om tidigare nämnda triangeluppgift. Känns som att jag kommit något på spåren här.) Nu när du har två variabler (ditt frågetecken samt x) så behöver du en till ekvation så att du i den ena kan se hur variablerna förhåller sig till varandra och i den andra få ut en lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Nu när du har två variabler (ditt frågetecken samt x) så behöver du en till ekvation så att du i den ena kan se hur variablerna förhåller sig till varandra och i den andra få ut en lösning. Hmm, det var som jag misstänkte alltså Tillbaka mot ruta ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 (redigerad) Hur använder man PQ-formeln om man inte har Q? 40x +10x2 = 0 P = 40 Q = ? Edit: Eller är Q = 10x^2? Redigerad 25 maj, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 25 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2009 Hur använder man PQ-formeln om man inte har Q? 40x +10x2 = 0 P = 40 Q = ? Edit: Eller är Q = 10x^2? Q = 0 Fast i såna där fall är det lättare (tycker iaf jag) att bryta ut x => x(40+10x) = 0 Så gör du 2 fall där antingen x = 0 eller 40+10x = 0. Fast om du enligt uppgiften ska använda pq så gör -4/2 +/- sqrt((-4/2)2-0). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 Halli hallå! Vi har fått en uppgift i mediekommunikation där vi ska förklara x antal ord och begrepp, samt berätta när de olika begreppen används. Immaterialrätt Upphovsrätt Yttrandefrihet Offentlighetsprincipen Marknadsföringslagen Patent Verkshöjd Stim Varumärkesskydd Marknadsetiska rådet Censur Näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam Ansvarig utgivare KO Marknadsdomstolen Citaträtt Meddelarskydd Anonymitetsskydd Råd & Rön Jag skulle uppskatta det som fan ifall någon kunde hjälpa mig på traven lite med uppgiften. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2009 Halli hallå! Vi har fått en uppgift i mediekommunikation där vi ska förklara x antal ord och begrepp, samt berätta när de olika begreppen används. Immaterialrätt Upphovsrätt Yttrandefrihet Offentlighetsprincipen Marknadsföringslagen Patent Verkshöjd Stim Varumärkesskydd Marknadsetiska rådet Censur Näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam Ansvarig utgivare KO Marknadsdomstolen Citaträtt Meddelarskydd Anonymitetsskydd Råd & Rön Jag skulle uppskatta det som fan ifall någon kunde hjälpa mig på traven lite med uppgiften. Tack. Det är ju hur lätt som helst att bara kolla wikipedia på orden. Säg vilka av dem det är du inte kan annars för de flesta är ju självklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 En andragradskurva med minimipunkten (4,2) skär y-axeln i punkten (0,5). Ange ytterligare en punkt på kurvan. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2009 En andragradskurva med minimipunkten (4,2) skär y-axeln i punkten (0,5). Ange ytterligare en punkt på kurvan. Hjälp? Andragradsfunktionen är ju symmetrisk så samma y-värde och lika långt till höger på kordinatsystemet som det är från y-axeln till nollpunkten. Alltså (8,5). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 (redigerad) http://img34.imageshack.us/img34/4255/matted.jpg Jag undrar varför ((4a+4b)^2)/2) - ab/12)^0,5 divideras med 24 när man multiplicerar in 24 i parantesen. Redigerad 3 juni, 2009 av Vinnie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 http://img34.imageshack.us/img34/4255/matted.jpg Jag undrar varför ((4a+4b)^2)/2) - ab/12)^0,5 divideras med 24 när man multiplicerar in 24 i parantesen. Fattar inte hur ni mattefolk orkar . Är det så roligt att sitta och räkna ut sådana där helvetestal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 3 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2009 Fattar inte hur ni mattefolk orkar . Är det så roligt att sitta och räkna ut sådana där helvetestal? När man har lärt sig någonting nytt är det faktiskt en härlig känsla att klura ut ett större tal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts