Eudoros Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Ah, skitsmart! J.. Ja.. Jag hoppas du inte var sarkastisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 J.. Ja.. Jag hoppas du inte var sarkastisk. Hehe, nejdå Jag har så dålig fantasi själv, nämligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2006 Vet inte, beror på hur petig din lärare är. Min lärare skulle aldrig godkänna det utan ett riktigt bevis. Beviset var väl att summan av sifforna i ett tal måste finnas i nians tabell. Det finns vissa tre siffriga tal som jag är osäker ex. 333 333 - 333 = 0 / 9 = 0 ? Är 0 i nians tabell eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 Beviset var väl att summan av sifforna i ett tal måste finnas i nians tabell. Det finns vissa tre siffriga tal som jag är osäker ex. 333 333 - 333 = 0 / 9 = 0 ? Är 0 i nians tabell eller? Subtraktion ger en differens, inte summa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 Subtraktion ger en differens, inte summa. Jag menar att summan av siffrorna i differenstalet ska vara i nians tabell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 7 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2006 Aaaa tjena grabbar! Har två viktiga NO-frågor om fossila bränslen... 1. Kan energin lagras eller inte? 2. Hur transporteras energin från det ställe där den "tillverkas" till där den används? Kan ni svara på dessa två frågor framåt kvällningen? Bra. Ett stort tack till den som är först! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.White Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 1) energi kan lagras i tex massa. 2) man transporterar det genom el-ledningar. Energin du utvinner från ställe A omvandlas till elektris energi och förs över till ställe B mha el-ledningar. Du kan även forsla tex olja till ditt hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 1) energi kan lagras i tex massa. 2) man transporterar det genom el-ledningar. Energin du utvinner från ställe A omvandlas till elektris energi och förs över till ställe B mha el-ledningar. Du kan även forsla tex olja till ditt hem. Koppat trådar leder man ström via Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 X(X-2)-X(X+3) = Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 X(X-2)-X(X+3) = X(X-2)-X(X+3) X^2 - 2X - X^2 - 3X = -5X Tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 X(X-2)-X(X+3) X^2 - 2X - X^2 - 3X = -5X Tror jag Tack. Nu vet jag vad felet var. Jag tog inte med mig minustecknet. Utan plusade på 3 i stället för att ta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Tack. Nu vet jag vad felet var. Jag tog inte med mig minustecknet. Utan plusade på 3 i stället för att ta bort. Var det rätt svar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 (redigerad) Ja det var helt rätt. Tack så mycket. Jag har så j*vla svårt med algebra. Skulle behöva hjälp med ett tal till. Y(3Y+2)+(Y-3Y^2) Redigerad 8 november, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Ja det var helt rätt. Tack så mycket. Jag har så j*vla svårt med algebra. Skulle behöva hjälp med ett tal till. Y(3Y+2)+(Y-3Y^2) Så här fick jag de till iaf: Y(3Y+2)+(Y-3Y^2)= 3Y^2 +2Y+Y-3Y^2= 3Y Sen om svaret blev rätt vet jag inte Men jag tror de... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Så här fick jag de till iaf: Y(3Y+2)+(Y-3Y^2)= 3Y^2 +2Y+Y-3Y^2= 3Y Sen om svaret blev rätt vet jag inte Men jag tror de... Det är rätt. Varför kan inte jag få det att se så lätt ut frän början! Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Behöver en sida där jag kan få lite fakta om livet som hinduistisk munk. Är dålig på google... har prövat wikipedia också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Behöver en sida där jag kan få lite fakta om livet som hinduistisk munk. Är dålig på google... har prövat wikipedia också. När vi läste om det i skolan så såg vi filmer och lärde oss på det sättet hur en hinduistisk munk levde. Har ni inte sett några filmer i skolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 När vi läste om det i skolan så såg vi filmer och lärde oss på det sättet hur en hinduistisk munk levde. Har ni inte sett några filmer i skolan Nej... då hade jag inte frågat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 Nej... då hade jag inte frågat. Du kanske har sovt på lektionen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2006 1) energi kan lagras i tex massa. 2) man transporterar det genom el-ledningar. Energin du utvinner från ställe A omvandlas till elektris energi och förs över till ställe B mha el-ledningar. Du kan även forsla tex olja till ditt hem. Du svarade tyvärr lite sent, men det gör inget. Sedan var det så att fossila bränslen är lagrad solenergi men själva bränslet kan inte lagras etersom vi är i behov av det. Och olja t.ex transporteras mestadels genom fartyg och naturgas genom ledningar (som du skrev). Tack ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts