Xazzi Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 (redigerad) Någon som har läst boken The Wave, skulle behöva ha svar på några frågor eftersom att jag har lämnat in boken. Hmm. Såg en film i engelskan som hette "The Wave" och handlade om läraren som gjorde ett experiment på sin klass. Är det samma? Kan komma ihåg lite detaljer från filmen. Redigerad 26 maj, 2008 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 (redigerad) Någon som har läst boken The Wave, skulle behöva ha svar på några frågor eftersom att jag har lämnat in boken. Kan hjälpa dig om det inte är för sent. Minns boken rätt bra. Fick MVG på bokanalysen. Ta kontakt på MSN imorgon i så fall! Redigerad 26 maj, 2008 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 26 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2008 Hjäääälp! Jag har sedan i januari någon gång skjutit upp en svenskuppgift. Nu måste den dock bli klar. Uppgiften är att återberätta en scen ur Romeo och Julia (jag har valt denna) utifrån någon persons ögon (jag har valt Mercutio, den svarta killen) med så mycket känslor och sinnen som möjligt. Ren ordbajsning med andra ord. Rena drömuppgiften för många, men personligen så hatarhatarhatarhatarhatarhatar jag den; jag har verkligen problem med att skriva sådana saker. Nu har jag skrivit en sida och inser att jag har gjort helt fel. Jag har i princip bara återberättat scenen precis som den är och slängt in några krystade "känslor". Det är verkligen skitdåligt, men jag vill ändå inte börja om. Vad ska jag göra? Det hela blir inte direkt bättre av att jag jättegärna vill ha MVG. Så om någon skulle vilja kolla på det jag har skrivit och bara.. Ja säga vad som helst om den egentligen, så skulle jag bli jätteglad. Jao, det är ju lite stelt, åtminstone i början. Nu känns det som du skriver två berättelser: en berättelse där du återberättar händelseförloppat och en berättelse där du berättar hur "du" känner. Försök få det att flyta ihop och försök koncentrera dig mer på känslorna så blir det bra. För att få in lite extra känslor kan du ju beskriva vad du tycker om människorna omkring dig; bröderna, Tybalt, Romeo etc. Nu vet jag inte om jag ska kommentera språket men åtminstone texten "när vi plötsligt hör en bil som kommer åkandes" låter minst sagt lite lustigt och vardagligt i mina öron. Det låter som bilen är ute och kör för sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 fy fan vad jobbigt ! På torsdag så har vi tyska prov och i det provet så är det "Ein-Minuten-Gespråch" man ska alltså stå och töla om nåt i 1 minut på ren och fin tyska?? men ja vet fan inte va jag ska töla om?? vill ha nåt som de finns mycket och säga om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 (redigerad) edit: wops, fel tråd Redigerad 27 maj, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 Jao, det är ju lite stelt, åtminstone i början. Nu känns det som du skriver två berättelser: en berättelse där du återberättar händelseförloppat och en berättelse där du berättar hur "du" känner. Försök få det att flyta ihop och försök koncentrera dig mer på känslorna så blir det bra. För att få in lite extra känslor kan du ju beskriva vad du tycker om människorna omkring dig; bröderna, Tybalt, Romeo etc. Nu vet jag inte om jag ska kommentera språket men åtminstone texten "när vi plötsligt hör en bil som kommer åkandes" låter minst sagt lite lustigt och vardagligt i mina öron. Det låter som bilen är ute och kör för sig själv. Tack, tack och åter tack! Ska fila på det hela. Tack igen. fy fan vad jobbigt ! På torsdag så har vi tyska prov och i det provet så är det "Ein-Minuten-Gespråch" man ska alltså stå och töla om nåt i 1 minut på ren och fin tyska?? men ja vet fan inte va jag ska töla om?? vill ha nåt som de finns mycket och säga om... Prata om din familj eller något sådant klassiskt. En minut är verkligen inte så mycket som det låter. Själv har jag muntligt nationellt prov i tyska imorgon, hela lektionen. Booooh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 27 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2008 I ett äktenskap mellan två normalt hörande individer var fyra av de åtta barnen döva (två söner och två döttrar). I ett annat äktenskap mellan två döva var alla barnen, en son och tre döttrar döva. En döv son från familj 1 fick barn med en döv dotter från familj 2. De fick sex barn och alla var normalt hörande. Förklara detta ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2008 (redigerad) Lösa ut x. 1,8x^2 + x^2 = 18,2^2 ----------------------------------- Rotenur: 1,34x + x = 4,3 ----------------------------------- Sen? Redigerad 28 maj, 2008 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 28 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 maj, 2008 Lösa ut x. 1,8x^2 + x^2 = 18,2^2 ----------------------------------- Rotenur: 1,34x + x = 4,3 ----------------------------------- Sen? x^2(1,8+1)=18,2^2 x^2=18,2^2/2,8 x=18,2/roten ur 2,8 psst, roten ur 18,2^2 är 18,2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 "Jag har köpt en TV, men efter nio månader slutar den fungera." Den uppgiften har jag fått i kursen Rättskunskap. Vad har personen i fråga rätt till? Först och främst så ska hon ju få TV:n reparerad eller ersatt av likvärdig vara. Men om affären vägrar gå med på det, vart är det man går vidare då? Och vilken lag är det som stöttar en? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 31 maj, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) "Jag har köpt en TV, men efter nio månader slutar den fungera." Den uppgiften har jag fått i kursen Rättskunskap. Vad har personen i fråga rätt till? Först och främst så ska hon ju få TV:n reparerad eller ersatt av likvärdig vara. Men om affären vägrar gå med på det, vart är det man går vidare då? Och vilken lag är det som stöttar en? Detta hittade jag om konsumentköplagen Fel på varan Är det fel på en vara du köpt har du enligt konsumentköplagen rätt att: hålla inne betalningen, kräva att felet avhjälps, kräva en ny, felfri vara, få prisavdrag, få ersättning för reparation, häva köpet och få pengarna tillbaka, få skadestånd. Men du kan förstås inte kräva alla alternativen. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet. Konsumentverket Lagen i helhet Är det fortfarande 'no-no' hos säljaren, kan du kontakta konsumentverket eller konsumentombudsmannen, KO - se länk ovan. Tack så mycket Axel! Nu ska här skrivas. Äsch, så lite så! Redigerad 31 maj, 2008 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 31 maj, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2008 (redigerad) Tack så mycket Axel! Nu ska här skrivas. Redigerad 31 maj, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 om man ska säga "dom åker utomhus" på tyska säger man då "sie fährt draussen" ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) om man ska säga "dom åker utomhus" på tyska säger man då "sie fährt draussen" ?? Hur menar du? Ska dom åka till utomhus, eller är dom utomhus och åker? Om det är det första fallet så får jag för mig att Sie bist Draussen gefähren är rätt, eftersom verbet alltid ska vara sist i meningen. Bist är kanske fel, men jag tycker att det är nära nog. Kvaddis har nog rätt, sind verkar passa bättre. Redigerad 1 juni, 2008 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Det blir väl "Sie sind..."? Fahren är ju ett rörelseverb. LAYLA Redigerad 1 juni, 2008 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 Hur menar du? Ska dom åka till utomhus, eller är dom utomhus och åker? Om det är det första fallet så får jag för mig att Sie bist Draussen gefähren är rätt, eftersom verbet alltid ska vara sist i meningen. Bist är kanske fel, men jag tycker att det är nära nog. ok tack och en sista fråga sen e jag klar hur säger man km/h i tyskland ? säger man "km in der timmen"?? hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 1 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 ok tack och en sista fråga sen e jag klar hur säger man km/h i tyskland ? säger man "km in der timmen"?? hehe die Stunden, isf va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 juni, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2008 (redigerad) Det ska vara ett litet d på "draussen" också. Edit: Eller nu blev jag osäker här med. ok tack och en sista fråga sen e jag klar hur säger man km/h i tyskland ? säger man "km in der timmen"?? hehe Kilometer pro Stunde? Nej, det var mer en chansning. Jag har egentligen ingen aning.. Redigerad 1 juni, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 3 juni, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2008 (redigerad) Hur går man tillväga för att räkna ut decimalbråkutvecklingen av 29/49? nvm, det löste sig. Redigerad 3 juni, 2008 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 12 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2008 (redigerad) *BUMP* Behöver hjälp med en matteuppgift. Det är lite akut så jag skulle verkligen uppskatta hjälp. Here it goes: En kub med sidan X cm har volymen 35cm3. a ) Vilken ekvation ger det? Svar: X3=35 b ) Bestäm kubens sida. Svar: ? h4lp plx. Redigerad 12 augusti, 2008 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts