Eudoros Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Jag behöver också hjälp med en liten sak... ...varför genomförde dom allierade "Operation Overlord" under WWII? Vad var deras mål med den operationen? Var det att befria frankrike och driva fronten iväg från england, närmare tyskland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 (redigerad) Jag behöver också hjälp med en liten sak... ...varför genomförde dom allierade "Operation Overlord" under WWII? Vad var deras mål med den operationen? Var det att befria frankrike och driva fronten iväg från england, närmare tyskland? http://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Overlord EDIT: Ny sida. Så jag skriver min fråga igen så att ni kan se den ^^: Är det Brusande eller Porlande vatten som låter Dripp Dropp? Redigerad 26 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 (redigerad) http://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Overlord EDIT: Ny sida. Så jag skriver min fråga igen så att ni kan se den ^^: Är det Brusande eller Porlande vatten som låter Dripp Dropp? Mjo, där har jag läst, fast det står inte vad deras "huvudmål" var med Operationen... Står att dom krossade engelska-kanalen in i det tysk-ockuperade Frankrike bara. Tux: På din fråga skulle jag gissa på att det är porlande. Redigerad 26 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Är det Brusande eller Porlande vatten som låter Dripp Dropp? Vad är brusande vatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 http://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Overlord EDIT: Ny sida. Så jag skriver min fråga igen så att ni kan se den ^^: Är det Brusande eller Porlande vatten som låter Dripp Dropp? Vafan, inget av det. Det är ju när en vattenkran står och droppar det låter så, alltså "droppande vatten". En bäck är ju porlande, och brusande är bäl typ som när man lägger i en brustablett i vatten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Vafan, inget av det. Det är ju när en vattenkran står och droppar det låter så, alltså "droppande vatten". En bäck är ju porlande, och brusande är bäl typ som när man lägger i en brustablett i vatten? Så du menar alltså att porlande är närmaste "droppande vatten" ljudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Så du menar alltså att porlande är närmaste "droppande vatten" ljudet? En vattenkran som inte är tät framställer de mest "droppiga" ljuden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Så du menar alltså att porlande är närmaste "droppande vatten" ljudet? Jag tycker att just droppande vatten är dripp dropp-ljudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 (redigerad) Jag håller på och skriver en lottorad- generator i C++. Jag vill nu att de slumpade lottosiffrorna ska hamna i storleksordning, men det går inte så bra. Programmet slumpar till exempel |1 | 1 | 1 | 35 | 1 | 1 | 1| just nu. Utan ordnings- skiten fungerar det fint. Här är ett utdrag ur koden, PM:a om ni behöver mer. Hjälp pl0x. void lotto(int rader){ int raknare=0, slump=0, bollar, bollar2, index, arr[7] = {1,2,3,4,5,6,7}; variabel=36; char vanstertopp=218, hogertopp=191, hogerneder=217, vansterneder=192, svartprick=254; while(raknare<rader){ cout<<endl<<setw(35)<<"Rad "<<raknare+1<<endl; cout<<setw(22)<<" "<<svartprick<<"----------------------"<<svartprick<<endl; cout<<setw(25); for(int bollar=0; bollar<7; bollar++){ slump=rand()%35+1; arr[bollar] = slump; for(int bollar2=0; bollar2<bollar; bollar2++){ if(arr[bollar] == arr[bollar2]){ slump=rand()%35+1; arr[bollar]= slump; // En loop för bollar2 - 1; //antalet rader, } //en för antalet } //bollar, och //en för att } //"kontrollera" // HÄR KOMMER LOOPARNA SOM SKA PLACERA SIFFRORNA I ORDNING! for(int placeringsraknare=0, variabel2; placeringsraknare<8; placeringsraknare++){ for(int ordnraknare=0; ordnraknare<8; ordnraknare++){ if(arr[ordnraknare]<variabel){ variabel = arr[ordnraknare]; index = ordnraknare; } } variabel2=arr[placeringsraknare]; arr[placeringsraknare]=variabel; arr[index]= variabel2; cout<<"|"<<arr[placeringsraknare]; } raknare++; cout<<"|"<<endl; cout<<setw(22)<<" "<<svartprick<<"----------------------"<<svartprick<<endl; } } Redigerad 26 oktober, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2006 Jag tycker att just droppande vatten är dripp dropp-ljudet. Men jag får bara välja mellan Porlande och Brusande ... men jag tar Porlande då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 (redigerad) Jag håller på och skriver en lottorad- generator i C++. Jag vill nu att de slumpade lottosiffrorna ska hamna i storleksordning, men det går inte så bra. Programmet slumpar till exempel |1 | 1 | 1 | 35 | 1 | 1 | 1| just nu. Utan ordnings- skiten fungerar det fint. Här är ett utdrag ur koden, PM:a om ni behöver mer. Hjälp pl0x. *** Använd bilbioteket algorithm och sen kör du sort(arr, arr+7); Redigerad 27 oktober, 2006 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Brr, hatar matte och kan inte lösa det själv: I en affär höjde man priset på alla varor med 15%. Priset på en bok höjdes då med 18:- Vad kostade boken efter höjningen? Det tog Östen 12 min och 50 sec att springa en runda. Det var exakt 10% längre än Jonas. Vilken tid var Jonas? Räkna i secunder. OBS! Räknar med X. Någon som vet...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Typ (115/18)*100? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 (redigerad) Brr, hatar matte och kan inte lösa det själv: I en affär höjde man priset på alla varor med 15%. Priset på en bok höjdes då med 18:- Vad kostade boken efter höjningen? 1,15*18, resten fixar du själv (Fan läste fel på uppgiften, räknar om ) 0.15x=18 18/0.15=x Nya priset blir x+18 Det tog Östen 12 min och 50 sec att springa en runda. Det var exakt 10% längre än Jonas. Vilken tid var Jonas? Räkna i secunder. OBS! Räknar med X. Någon som vet...? 12*60=720 720+50=770 770/1.1=700 Var ett tag sen jag räknade med procent så kan finnas en del slarvhel lite här och var Redigerad 27 oktober, 2006 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Använd bilbioteket algorithm och sen kör du sort(arr, arr+7); Humz? Förstod inte, men jag löste det ändå. Tack i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 (redigerad) 1,15*18, resten fixar du själv (Fan läste fel på uppgiften, räknar om ) 0.15x=18 18/0.15=x Nya priset blir x+18 12*60=720 720+50=770 770/1.1=700 Var ett tag sen jag räknade med procent så kan finnas en del slarvhel lite här och var Tusen tack! Men på B.) Varför tar du 1.1?! Förändringsfaktor skall väl bara användas om du höjer något? Inte drar ifrån...? Redigerad 27 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Tusen tack! Men på B.) Varför tar du 1.1?! Förändringsfaktor skall väl bara användas om du höjer något? Inte drar ifrån...? Kan göra så här annars 1.1x=770 770/1.1=x x=700 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 27 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2006 Men jag får bara välja mellan Porlande och Brusande ... men jag tar Porlande då. Prolande vatten är ju väääääääääääääääääääääääldans lugnare än brusande vatten. brusande vatten är väl entotalt hård ström, med kraft av ett vattenfall, medans porlande vatten sakta glider fram. Right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Prolande vatten är ju väääääääääääääääääääääääldans lugnare än brusande vatten. brusande vatten är väl entotalt hård ström, med kraft av ett vattenfall, medans porlande vatten sakta glider fram. Right? Right. Det är porlande vatten, såklart. Maimstream har redan förklarat det, så jag slipper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2006 Men porlande vatten låten ju inte "dripp-dropp", right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.