mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) vad är derivatan av: 1: (2x^2-x^3) / 3-4x 2: x^3 / 3-2x^2+4x tack på förhand // esperanto 1: (4x-3x^2)/(-4) 2: (3x^2)/(-4x+4) Edit: Det där hade jag tydligen inte lärt mig än. Men varför då egentligen Hew? Redigerad 9 december, 2007 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 (redigerad) vad är derivatan av: 1: (2x^2-x^3) / 3-4x 2: x^3 / 3-2x^2+4x tack på förhand // esperanto 1. ((3-4x)(4x-3x^2)-(2x^2-x^3)(-4))/(3-4x)^2 2. ((3-2x^2+4x)(3x^2)-(x^3)(-4x+4))/(3-2x^2+4x)^2 mr_tobbe: om man har 2 funktioner multiplicerat eller dividerat med varandra måste man tillämpa speciella regler för att derivera dem Varför vet jag faktiskt inte, antingen har jag glömt det eller så lärde vi oss det inte. Vet bara att det är så. Nån forumit med lite mer mattekunskaper får gärna fylla i. Reglerna är iaf (om det nu är av intresse) (f*g)'=g*f'+f*g' och (f/g)'=(g*f'-f*g')/g^2 Redigerad 9 december, 2007 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Varför vet jag faktiskt inte, antingen har jag glömt det eller så lärde vi oss det inte. Vet bara att det är så. Nån forumit med lite mer mattekunskaper får gärna fylla i. Reglerna är iaf (om det nu är av intresse) (f*g)'=g*f'+f*g' och (f/g)'=(g*f'-f*g')/g^2 Är det Matematik C? Vi har gjort hela derivatadelen och det där var inte med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Är det Matematik C? Vi har gjort hela derivatadelen och det där var inte med. Kan isf vara mycket möjligt att det kommer i D-kursen, när man latjar med integraler och primitiva funktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Japp det är Ma D. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 9 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2007 Ah, okej, tack. Skadar inte att lära sig det redan nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 (redigerad) 1. ((3-4x)(4x-3x^2)-(2x^2-x^3)(-4))/(3-4x)^2 2. ((3-2x^2+4x)(3x^2)-(x^3)(-4x+4))/(3-2x^2+4x)^2 mr_tobbe: om man har 2 funktioner multiplicerat eller dividerat med varandra måste man tillämpa speciella regler för att derivera dem Varför vet jag faktiskt inte, antingen har jag glömt det eller så lärde vi oss det inte. Vet bara att det är så. Nån forumit med lite mer mattekunskaper får gärna fylla i. Reglerna är iaf (om det nu är av intresse) (f*g)'=g*f'+f*g' och (f/g)'=(g*f'-f*g')/g^2 Glöm inte den coolaste: f(g(x))' = f'(g(x)) * g'(x) f(g(h(x)))' = f'(g(h(x))) * g'(h(x)) * h'(x) ad infinitum Redigerad 10 december, 2007 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Nämn något märkvärdigt EU har gjort, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Nämn något märkvärdigt EU har gjort, tack. EU ger bidrag till afganistanska herointillverkare, det är ju ganska märkvärdigt! Pengarna ska egentligen gå till tillverkandet av mediciner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 EU ger bidrag till afganistanska herointillverkare, det är ju ganska märkvärdigt! Pengarna ska egentligen gå till tillverkandet av mediciner. Eftersom det är ett skolarbete.. Källa tack. F'låt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Eftersom det är ett skolarbete.. Källa tack. F'låt. Du får väl googla lite Här är en källa, fast bara en kort artikel. http://tv4nyheterna.se/1.195048/nyheter/20...m_i_afghanistan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jag måste lämna in en "bookreview" i engelskan, så jag undrar om någon har en på lager, en ungefär VG-recension av en bok på engelska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jag måste lämna in en "bookreview" i engelskan, så jag undrar om någon har en på lager, en ungefär VG-recension av en bok på engelska? Tråden för läxhjälp =/= Tråden för läxfusk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Jag måste lämna in en "bookreview" i engelskan, så jag undrar om någon har en på lager, en ungefär VG-recension av en bok på engelska? Nu vet jag inte om du ska skicka din recension via mail till en server som går igenom din text och ser om du kopierat den rakt av, men Mimersbrunn fungerar. Alla lärare vet säkerligen om den sidan, så det är kanske inte att rekommendera, men det är alltid något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Nu vet jag inte om du ska skicka din recension via mail till en server som går igenom din text och ser om du kopierat den rakt av, men Mimersbrunn fungerar. Alla lärare vet säkerligen om den sidan, så det är kanske inte att rekommendera, men det är alltid något. Alla lärare vet om den, det är verkligen inte något att rekommendera. Förövrigt så lär de hitta texten ändå då det är bara att dra ut en rubrik/mening från texten och söka på Google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Och just därför frågade han väl oss efter recensioner, för att slippa såna som finns på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Och just därför frågade han väl oss efter recensioner, för att slippa såna som finns på internet. Absolut, någon som fattar.. Mimersbrunn och MVGplus använder jag inte, tycker båda sidorna är skit. Det jag söker är alltså en färdigt engelsk bokrecension som någon skrivit med VG/MVG material, för det är ungefär där jag ligger i Engelska B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Absolut, någon som fattar.. Mimersbrunn och MVGplus använder jag inte, tycker båda sidorna är skit. Det jag söker är alltså en färdigt engelsk bokrecension som någon skrivit med VG/MVG material, för det är ungefär där jag ligger i Engelska B. Ligger du där ska du kunna skriva ihop en VG-recension på någon timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Ligger du där ska du kunna skriva ihop en VG-recension på någon timme. Har ju inte ens läst en bok .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2007 Har ju inte ens läst en bok .. Har du inte läst en bok i hela ditt liv? Ta en som du läst på svenska och som finns på engelska med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts