Jump to content

Läxhjälptråden!

Kebab
 Share

Recommended Posts

när man skriver en post och trycker på instert link (exempel) Så kommer denna text upp:

"Den här webbplatsen använder sig av av ett skriptbaserat fönster. Om du litar på webbplatsen kan du kickack för att tillåta."

Den kan bara tillåtas tillfälligt, hur gör jag så att det blir för evigt? störande som fan....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när man skriver en post och trycker på instert link (exempel) Så kommer denna text upp:

"Den här webbplatsen använder sig av av ett skriptbaserat fönster. Om du litar på webbplatsen kan du kickack för att tillåta."

Den kan bara tillåtas tillfälligt, hur gör jag så att det blir för evigt? störande som fan....

Vilket ämne har du den läxan i? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver ett arbete om glödlampan och skulle behöva lite hjälp!

I http://members.fortunecity.com/nalle4/elektriska_lampor.htm har "författaren" skrivit,

"Tråden var också tvungen att ha ett tillräckligt stort elektriskt motstånd, så att en ensam glödlampa kunde kopplas direkt till de elektriska spänningarna. Man hade vid tidigare försök varit tvungen att koppla flera lampor i serie"

Kan någon förklara vad han menar med enkel svenska?

Om ni kan ge mig lite mer information om hur glödlampan fungerar m.m så skulle det vara till stor hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KOSTDAGBOK

Måndag

Frukost: Müsli, filmjölk plus Hallonfil, apelsin juice dubbelmacka med smör och skinka plus kaffe.

Lunch: Ett glas mjölk, pasta, brocoli och mjölk plus två mackor.

Middag: Thailändsk gryta (ris, kött mango m.m.)

Träning: Gym sextio minuter

Kvällsmål: Té och mackor.

Tisdag

Frukost: Müsli, filmjölk plus Hallonfil, apelsinjuice och en dubbelmacka med smör och skinka.

Lunch: Två glas mjölk, fjorton potatisbullar och sallad.

Middag: Ett glas mjölk, knäckebröd, fisk och potatis.

Onsdag

Frukost: Müsli, filmjölk plus Hallonfil, apelsinjuice och en dubbelmacka med smör och skinka.

Lunch: Ett glas saft, ett glas mjölk och två pizza bitar plus sallad.

Middag: Två glas mjölk, bandspagetti och isterband, sallad, och knäckebröd.

Nu vet ni lite. Orkar någon skriva en analys? Vad som är bra i kosten vad jag kan förbättra ect. Skrev några rader men orkar inte mer. Skriv inte för mycket bara, vill komma på G-nivå.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet ni lite. Orkar någon skriva en analys? Vad som är bra i kosten vad jag kan förbättra ect. Skrev några rader men orkar inte mer. Skriv inte för mycket bara, vill komma på G-nivå.

Jag vet att du inte klarar dig utan te men det sänker faktiskt kroppens funktioner att ta upp järn, kommer inte ihåg, var så länge sen jag läste det..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ska man förenkla denna ekvation så mycket som möjligt?

2 (0,25^n -1) / 0,25-1

0,25^n-1 --> 0,25^(n-1) eller (0,25^n)-1?

Och varför inte bara skriva -0,75 i nämnaren?

Svara på det här och jag kan försöka hjälpa dig lite, men tror att jag behöver hjälp av några regler som jag har glömt bort :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor