Jump to content

Läxhjälptråden!

Kebab
 Share

Recommended Posts

Saknar helt en frågeställning, vad är syftet med artikeln? Vad vill du få fram till läsaren?

Många antaganden utan grund, t.ex. "Internet är svaret på vår framtid"

Felaktig beksrivning av 'hackers'.

Antar att du tar med referaten på andra sidan.

Vore roligt om du nämnde Darknets lite smått också, som kontrast.

Hmm ok!, ska ta bort de felaktiga antaganden.

Vilken är den rätta beskrivningen för "hackers"?

När du säger Darknet, menar du detta då? Länk

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej grabbar!

Jag ska för en gångs skull vara ute i god tid med ett arbete. Så jag ska börja så smått redan, i har flera veckors lektionstid på oss, men jag vill ligga steget före.

Vad jag ska göra är att skriva en uppsatts om hela GTA-serien. Låter lite nördigt kanske, men läraren gav oss helt fria händer och när det gäller engelska borde inte ämnet man väljer spela någon större roll, hoppas jag.

Minst 5 sidor är begränsningen så då undrar jag lite hur ni tycker att jag kan lägga upp det?

Tips på saker jag kan försöka få med för att dra ut på det lite. Jag har aldrig skrivit längre än 2~3 sidor så alla små tips uppskattas som kan få mitt skrivande att gå enklare när jag väl kör igång.

Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej grabbar!

Jag ska för en gångs skull vara ute i god tid med ett arbete. Så jag ska börja så smått redan, i har flera veckors lektionstid på oss, men jag vill ligga steget före.

Vad jag ska göra är att skriva en uppsatts om hela GTA-serien. Låter lite nördigt kanske, men läraren gav oss helt fria händer och när det gäller engelska borde inte ämnet man väljer spela någon större roll, hoppas jag.

Minst 5 sidor är begränsningen så då undrar jag lite hur ni tycker att jag kan lägga upp det?

Tips på saker jag kan försöka få med för att dra ut på det lite. Jag har aldrig skrivit längre än 2~3 sidor så alla små tips uppskattas som kan få mitt skrivande att gå enklare när jag väl kör igång.

Puss!

1,5 sidor per spel, berätta om det, handligen, gängen, fordon, etc. Använd även coverbilder till spelen vid rubriken för att dra ut på allting. Destå fler sidor, destå bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Såvida man inte kopierar 16 sidor rakt av från internet, inklusive länkar och bilder.

:innocent:

Fu, jag gick i nian och hade 20 minuter på mig att fixa något.

Hahaha :(

---

Tack för idén, ska försöka skriva lite om varje spel för sig, men mer som en löpande text än lite om varje gäng osv. Det kommer bara bli konstigt att skriva så. Eftersom texten är riktad till en lärare som inte kunde bry sig mindre om GTA så ska jag försöka hålla mig till en bra skriven text och inte bara upprepande fakta om olika fordon.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för idén, ska försöka skriva lite om varje spel för sig, men mer som en löpande text än lite om varje gäng osv. Det kommer bara bli konstigt att skriva så. Eftersom texten är riktad till en lärare som inte kunde bry sig mindre om GTA så ska jag försöka hålla mig till en bra skriven text och inte bara upprepande fakta om olika fordon.

Använd komplicerade ord då. "Som karaktären CJ agerar man i en helt interaktiv virtuell värld där du kan till exempel föra en dialog med en annan, icke-spelbar karaktär eller agera mot lagen och stjäla en bil från en annan icke-spelbar karaktär."

Fult, ja. Bra betyg? Ja. Kan få chans att du blir skickad till en kurator för att kika till om du lider av Aspergers syndrom? Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm ok!, ska ta bort de felaktiga antaganden.

Vilken är den rätta beskrivningen för "hackers"?

När du säger Darknet, menar du detta då? Länk

En "Hacker" är helt enkelt en person med brinnande datorintresse.

Det finns ingen direkt klockren benämning på det du letar efter. "Black Hat" är en term, men den är relativt okänd utanför datorvärlden. Att använda termen hacker som du gör är egentligen fel, men då väldigt många associerar en "hacker" till en som bryter sig in i datorsystem och orsakar skada så skulle du egentligen kunna använda den termen.

Ja, med darknet menar jag privata nätverk, engelska wikipedia artikeln är halvbra:

http://en.wikipedia.org/wiki/Darknet

EDIT: Dina antaganden var inte felaktiga, utan du måste helt enkelt kunna backa upp dem med argument och bevis.

Sen saknas det fortfarande en problemformulering.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Använd komplicerade ord då. "Som karaktären CJ agerar man i en helt interaktiv virtuell värld där du kan till exempel föra en dialog med en annan, icke-spelbar karaktär eller agera mot lagen och stjäla en bil från en annan icke-spelbar karaktär."

Fult, ja. Bra betyg? Ja. Kan få chans att du blir skickad till en kurator för att kika till om du lider av Aspergers syndrom? Ja.

Men jag brukar skriva så! :(

-

Vad är Aspergers syndrom?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem använder nätet?

Elever

Elever använder oftast webben för att samla information till arbeten och annat. Under fritiden så är det bara spel, musik och chatt. När jag säger elever så menar jag alla åldrar från 8 – 20. Förr var det ovanligt att se en liten pojk på 8 år vid en dator men idag är det rätt så vanligt. En dator (med internet anslutning) är ett verktyg som alla måste förr eller senare köpa.

Lärare

Jag är ingen lärare men jag gissar på att lärararna använder Internet för att exempelvis hitta viktiga områden inom en kurs som dem gärna vill förmedla till klassen. Istället för att en lärare ska skriva upp massa saker på tavlan så kan dem använda en SmartBoard(Digital Tavla) och Internet för att visa klassen information.

Kontorsarbetare

En kontorsarbetare använder Internet för att hitta, hämta, visa eller dela med sig information. Det kan vara allt möjligt från statistik till presentationer.

IT-personal

När jag säger IT-personal så menar jag sådana som jobbar som Support eller tekniker. Sådana personer kan använda Internet till nästan allt möjligt. Men hade jag varit en supporter eller tekniker så hade jag använt nätet för att hitta lösningar till olika problem.

Är det bra skrivet?, ska något ändras?, hjälp mig gärna och få denna texten att bli bättre :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Gråter* texten skadar mina ögon!

Men tack ändå :(

Kan du sammanfatta lite? :lol:

Liksom andra autismspektrumstörningar kännetecknas den av bland annat repetitiva beteendemönster och nedsättningar i förmågan till socialt umgänge och kommunikation. Aspergers skiljer sig dock från 'klassisk' autism i det att icke-sociala aspekter av intellektuell utveckling i allmänhet fortskrider i normal eller förhöjd omfattning.

(saxat)

Nån som kan x^4 - 13x^2 + 36?

Det går väl inte göra så mycket med det där, hur var uppgiften?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liksom andra autismspektrumstörningar kännetecknas den av bland annat repetitiva beteendemönster och nedsättningar i förmågan till socialt umgänge och kommunikation. Aspergers skiljer sig dock från 'klassisk' autism i det att icke-sociala aspekter av intellektuell utveckling i allmänhet fortskrider i normal eller förhöjd omfattning.

(saxat)

Det går väl inte göra så mycket med det där, hur var uppgiften?

oj då! glömde =0

x^4 - 13x^2 + 36=0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor