Tackleberry Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Behöver akut hjälp (alltså redan ikväll) av någon som är duktig på trigonometri. Skulle verkligen uppskatta om någon skulle tänka sig att försöka hjälpa till. Svara i så fall här, tack. Redigerad 27 september, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om en rätblock har volymen 240 liter. Hur får jag fram alla sidorna på rätblocken? (abc=240) Är ett rätblock lika lång åt alla håll och kanter? I sådana fall är det ju x3, ta tredje roten ur 240, då borde du få fram hur lång en sida är i dm. Eftersom 240 kubikdecimeter är 240 liter. Men jag kan ha fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Är ett rätblock lika lång åt alla håll och kanter? I sådana fall är det ju x3, ta tredje roten ur 240, då borde du få fram hur lång en sida är i dm. Eftersom 240 kubikdecimeter är 240 liter. Men jag kan ha fel. Vill inte vara taskig men du har fel ^^. Hade alla sidorna varit samma så hade jag skrivit aaa = 240 (dvs a*a*a = 240.) Men i detta fallet så är alla sidorna olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Vill inte vara taskig men du har fel ^^. Hade alla sidorna varit samma så hade jag skrivit aaa = 240 (dvs a*a*a = 240.) Men i detta fallet så är alla sidorna olika. Jag tar inte illa upp, för jag kom inte ihåg hur ett rätblock såg ut. Jag googlade och hittade båda varianterna, och jag visste inte om du visste att abc betydde olika siffror. Ett sådant där kommer jag tyvärr inte ihåg hur man räknar ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 Om en rätblock har volymen 240 liter. Hur får jag fram alla sidorna på rätblocken? (abc=240) Du kan inte lösa ut 3 obekanta. Såvida du inte har måttet på 2 av sidorna eller ett förhållande mellan de 3 så går det inte att lösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Du kan inte lösa ut 3 obekanta. Såvida du inte har måttet på 2 av sidorna eller ett förhållande mellan de 3 så går det inte att lösa. Jo, det måste gå. Jag kan kopiera uppgiften om du inte tror mig . Ge själv lämpliga mått för a) ett akvarium i form av ett rätblock med volymen 240 liter. b ) en cylinderformad vattentunna med volymen 120 liter. Redigerad 27 september, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Jo, det måste gå. Jag kan kopiera uppgiften om du inte tror mig . Ge själv lämpliga mått för a) ett akvarium i form av ett rätblock med volymen 240 liter. b ) en cylinderformad vattentunna med volymen 120 liter. Lämpliga mått? Menar de inte att man ska hitta på egna mått som passar in för att få 240 liter då? Förresten, var står det att rätblocket inte få ha lika långa kanter? Redigerad 27 september, 2007 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 27 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2007 (redigerad) Lämpliga mått? Menar de inte att man ska hitta på egna mått som passar in för att få 240 liter då? Ja, den lämpligaste. Förresten, var står det att rätblocket inte få ha lika långa kanter? Svaret(Fasit) och Boken. Redigerad 27 september, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Ja, den lämpligaste. Gör det då? Är ju bara att ta vad som helst. T.ex: 20*30*40 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jag har en fråga angående ämnet biologi Jag och ett par andra tänker undersöka ekosystemet på en myr eller en mosse. vi har lyckats hitta växtsamhället men har vissa svårigheter med att hitta de levande organismerna, alltså djuren. så min fråga är: Finns dem djuren ens eller är myren inte en lämplig plats för dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jag har en fråga angående ämnet biologi Jag och ett par andra tänker undersöka ekosystemet på en myr eller en mosse. vi har lyckats hitta växtsamhället men har vissa svårigheter med att hitta de levande organismerna, alltså djuren. så min fråga är: Finns dem djuren ens eller är myren inte en lämplig plats för dem? För det första så är väl växter också levande organsimer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Var kan man hitta ett bra Franska-rättstavnings program som fixar gramatiska fel och "vanliga" fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Var kan man hitta ett bra Franska-rättstavnings program som fixar gramatiska fel och "vanliga" fel? W0rd fixar iaf stavfelen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 (redigerad) W0rd fixar iaf stavfelen Konstigt, min version av W0rd (2003) har inte det inbyggt... Någon som kan länka till addon som funkar? Redigerad 2 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Konstigt, min version av W0rd (2003) har inte det inbyggt... Någon som kan länka till addon som funkar? Här har då jag så jag kan välja. Men jag har kanske någon nyare version. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Här har då jag så jag kan välja. Men jag har kanske någon nyare version. Tack! Det funkade, innan hade jag nämligen kollat på språken som fanns i "stavningsrättningen" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 (redigerad) Skulle någon kunna läsa igenom mitt arbete om Internet?. Vad tycker ni?, felstavning?, grammatik?, vilka ord kan bytas ut?. (P.S; Detta är bara sida 1 av 2.)Internet_1.doc Redigerad 7 oktober, 2007 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Skulle någon kunna läsa igenom mitt arbete om Internet?. Vad tycker ni?, felstavning?, grammatik?, vilka ord kan bytas ut?. (P.S; Detta är bara sida 1 av 2.) Skulle jag inte ha något emot alls, om du körde ett vettigt format Typ .pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Jag blev plötsligt jäkligt sugen på att hjälpa en forumit i nöd. Här har du, Mikolan. Internet_1.pdf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2007 Jag blev plötsligt jäkligt sugen på att hjälpa en forumit i nöd. Här har du, Mikolan. Tackar tackar. Lite såhär spontant då: Saknar helt en frågeställning, vad är syftet med artikeln? Vad vill du få fram till läsaren? Många antaganden utan grund, t.ex. "Internet är svaret på vår framtid" Felaktig beksrivning av 'hackers'. Antar att du tar med referaten på andra sidan. Vore roligt om du nämnde Darknets lite smått också, som kontrast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts