Ceone Skrivet 29 april, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2007 Google motherfucker, use it! http://www.google.se/search?q=korrelation&...lient=firefox-a Exempel här står om det, men inte hur man skapar ett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Quattro Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Har en uppgift i engelska som jag ska ha klar den här veckan. Det är så att jag ska skriva lite om vad det för fördelar med att ha en egen bil, men skallen är helt tom, kommer inte på något alls. Nån som har nån idé om vad man skulle kunna skriva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Du kan ta dig överallt, nästan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 1 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 maj, 2007 Du kan ta dig överallt, nästan. ...och när som helst, nästan. Jämfört med bussar som går på utsatta tider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 (redigerad) Behöver hjälp med dessa begrepp: Vad som gör sura lösningar till sura, och basiska till basiska. Vad syror och baser är och vad man kan använda dem till. Skillnaden mellan starka och svaga syror och baser. ..typ. tack på förhand addepladde edit la till den sista., edit har googlat utan resultat, men ajg kanske är dålig på att googla. Redigerad 2 maj, 2007 av Addepladde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 2 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2007 Behöver hjälp med dessa begrepp: Vad som gör sura lösningar till sura, och basiska till basiska. Vad syror och baser är och vad man kan använda dem till. Skillnaden mellan starka och svaga syror och baser. ..typ. tack på förhand addepladde edit la till den sista., edit har googlat utan resultat, men ajg kanske är dålig på att googla. Syror har en hög halt av oxoniumjoner(H3O+) och baser en hög halt av hydroxidjoner(OH-). Skillnaden mellan hur starka syror och baser är, är hur protolyserade de är dvs hur många H3O+ eller OH- det finns i lösningen. Ju lägre pH en lösning har desto surare är den. pH är ett mått på antalet oxonuimjoner. pOH är ett ett mått på antalet hydroxidjoner. Det finns massvis med användningsområden för både syror och baser. T.ex är alla fetter s.k kaboxylsyror. Ammoniak en vanligt förekommande basisk lösning kan användas till t.ex rengöring. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 (redigerad) Har en uppgift i engelska som jag ska ha klar den här veckan. Det är så att jag ska skriva lite om vad det för fördelar med att ha en egen bil, men skallen är helt tom, kommer inte på något alls. Nån som har nån idé om vad man skulle kunna skriva? Fördelar med att ha bil? Ho-hum.. Lezzeee.. -Du kan göra drivebys -Du kan ragga fjortizbjudar. lol. *skrattar* *kjam* <3 -Du kan köra över dina ovänner -Du kan spela gubben Noak med tutan -Du kan sitta i bilen och filosofera, pilla dig i naveln eller dra en tarzan -Du kan leka chickenrace med en cementvägg -Du kan steka fattiga riddare på motorn -Du kan ordna disco för traktens hemlösa genom att frenetiskt sitta och växla mellan hel- och halvljus, tuta och använda nödblinkers -Du kan kidnappa dina småsyskon i bagageluckan -Du kan bo i bagageluckan (okej, du kan även bo i själva bilen men varför göra det lätt för sig?) -Du kan köpa en familj skyltdockor (gärna barn) och parkera bilen (med dockorna i) på ett tågspår och beskåda allmänhetens reaktioner -Du kan om du bor på en mindre ort försöka pricka en älg med bilen, chansen är stor att du då blir omnämnd på lokalradion och därifrån är steget till Hollywood inte stort -Du kan bränna däck som en tok och leka slaget vid Lützen Som du ser finns det många fördelar med att ha bil! Redigerad 3 maj, 2007 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Jag behöver lite tips på något som jag kan skriva om. Det ska ha något med både Biologi och Kemi att göra . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Växthuseffekten, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Jag behöver lite tips på något som jag kan skriva om. Det ska ha något med både Biologi och Kemi att göra . Växthuseffekten, kanske. Ja, skriv om det och så använder du rubriken "Framtidens klimat - En solskenshistoria?" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Vi håller på med ett tidningsprojekt på svenskan, och jag har börjat med en tidning som handlar om Musik&Film. Kan nån kreativ snäll person komma på ett bra namn till tidningen? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Vi håller på med ett tidningsprojekt på svenskan, och jag har börjat med en tidning som handlar om Musik&Film. Kan nån kreativ snäll person komma på ett bra namn till tidningen? :'( Nöjesnytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Nöjesnytt. Finns iaf en tidning här i Kalmar som heter så Försök komma på nåt lite originellare och roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Nöjesnytt. Finns iaf en tidning här i Kalmar som heter så Försök komma på nåt lite originellare och roligare Någon som har nått annat förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Någon som har nått annat förslag? Mu-Fi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 3 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2007 Mu-Fi TACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Thats good enough for me Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Översätt till svenska: "the comforts of irresponsibility". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 Översätt till svenska: "the comforts of irresponsibility". "Oansvarets bekvämligheter"...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 4 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2007 "Oansvarets bekvämligheter"...? Hmm.. Jag tror jag skriver om det till "Det bekväma i att inte behöva ta ansvar". Tack iaf. http://www.stenaline.se/upload/attachments/677/67723/cookie.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts