Jump to content

The Sims 1 & 2

Solidsnake
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 239
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Minns när jag spelade Sims 1 på den tiden då jag och min bror delade samma dator.

Vi hade delat upp gatan och vi hade ett hus var. Sen en dag när jag spelade det kom min brors sims och besökte mina sims. Jag hade under samma dag gjort en fet trädgårdsrenovering,så trädgården blev den delen som blev populärast hos "simsen". Men det fula var bara att min brors sims aldrtig lyckades ta sig ut från trädgården! (Skrattar än idag då hans sims gjorde så fula miner och schester <_< ) . Det slutade med att hans sims dog och jag fick en egen kyrkogård på min trädgård. :> Var ngn bugg med spelet... För mina sims kunde ta sig ur från trädgården nämligen...

Ngn som vart med om samma grej? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjorå, höken kör The Sims. :D

Absolut ingenting jag skäms över, absolut inget pinsamt i det. Men jag säger som VickeX sa, man tröttnar efter en vecka, och man börjar spela efter månader. Fast jag brukar inte leka med simmarna, utan jag gör hus och inreder dem. Ibland när jag får en idé till ett hus tänker jag "Hem och på med The Sims 2." :) Min specialitet är väl lyxhus, som jag alltid gör. :(

Anledningen till att jag kör The Sims än idag är för att, när ettan var ny och populär, så körde jag den hela tiden. Gamla tider. <_<

Jag blev så kär i originalet att jag köpte alla expansionpacks, och sen dess, har det blivit en tradition att köpa varje The Sims-expansion, så jag har alla, alla The Sims 2 menar jag. :D Jag ser det som en kollektion. Och ifall jag inte vill ha kvar, är det bara att sälja, allt är i nyskick. Nästan i nyskick.

Vissa säger att expansionpacks endast innehåller nya föremål, nejdå, fel. Ett expansionpack innehåller nya föremål, nya hus, nya kvarter med ännu mera hus, massa jä*la nya funktioner och lite till. Dock så innehåller prylpaket endast nya föremål.

Jodå, det var jag det. Tack för mig. :lol:

The_go: Nope, har inte hänt för mig.

Tänkte visa ett hus jag kopierade ifrån ettan, exakt likadant från kvadratmeter till kvadratmeter. Vissa som kört The Sims 1 skulle känna igen byggnaden. Enjoy:

post-8206-1163905478_thumb.jpg

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte visa ett hus jag kopierade ifrån ettan, exakt likadant från kvadratmeter till kvadratmeter. Vissa som kört The Sims 1 skulle känna igen byggnaden. Enjoy:

Snyggt Jobbat, känner igen det, men hur kommer det sig att du kan se andra hus i bakgrunden? Det kan inte ja på The Sims 2. Händer det i nån expansion eller? Förresten vet nån när det kommer såna här Deluxe Editions med 2an så man kan köpa alla expansions i ett?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt Jobbat, känner igen det, men hur kommer det sig att du kan se andra hus i bakgrunden? Det kan inte ja på The Sims 2. Händer det i nån expansion eller? Förresten vet nån när det kommer såna här Deluxe Editions med 2an så man kan köpa alla expansions i ett?

Man går bara in på inställningar (Dom där 3 prickarna där ''avsluta'' är) och går in på grafikinställningar eller bildinställningar (kommer inte ihåg vilken). Men nånstans där ligger det (3 prickarna)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjorå, höken kör The Sims. :)

Absolut ingenting jag skäms över, absolut inget pinsamt i det. Men jag säger som VickeX sa, man tröttnar efter en vecka, och man börjar spela efter månader. Fast jag brukar inte leka med simmarna, utan jag gör hus och inreder dem. Ibland när jag får en idé till ett hus tänker jag "Hem och på med The Sims 2." :) Min specialitet är väl lyxhus, som jag alltid gör. ^_^

Anledningen till att jag kör The Sims än idag är för att, när ettan var ny och populär, så körde jag den hela tiden. Gamla tider. :lol:

Jag blev så kär i originalet att jag köpte alla expansionpacks, och sen dess, har det blivit en tradition att köpa varje The Sims-expansion, så jag har alla, alla The Sims 2 menar jag. :) Jag ser det som en kollektion. Och ifall jag inte vill ha kvar, är det bara att sälja, allt är i nyskick. Nästan i nyskick.

Vissa säger att expansionpacks endast innehåller nya föremål, nejdå, fel. Ett expansionpack innehåller nya föremål, nya hus, nya kvarter med ännu mera hus, massa jä*la nya funktioner och lite till. Dock så innehåller prylpaket endast nya föremål.

Jodå, det var jag det. Tack för mig. :)

The_go: Nope, har inte hänt för mig.

Jag håller med dig till fullo. Det är förbannat kul att inreda hus och sådant. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...

Vill Infomera er om att det kommer släppas tre nya The Sims iår :) .

The Sims Livets Historier Släpps den 8/2 Den 8 Februari.

The Sims Historier om husdjur Släpps I sommar

The Sims Historier från en öde ö Släpps Vintern 2008

The Sims 2 Året Runt Preliminärt releasedatum 2007-03-01

Fakta om The Sims Livets Historier:

The Sims Livets Historier är den första releasen i en helt ny produktserie som heter The Sims Historier. Spela genom alla de stora händelserna i dina simmars liv i den här lättspelade, laptop-vänliga versionen av The Sims.

I det nya och engagerande historieläget leder du din sim genom en unik och underhållande historia full av romans, konflikter och dramatiska vändningar.

I det öppna, klassiska spelläget skapar du simmar och väljar hur de uppfyller sina drömmar genom livets största ögonblick. Håll kontakten genom att använda dina egna program för snabbmeddelanden och e-post medan du spelar.

Spelfakta

Styr deras liv i två kompletta historier i det helt nya historieläget - Spela genom Marias liv där hon återvänder hem för att starta ett nytt liv med nya vänner, nya upplevelser och oväntade överraskningar. En extra, bonushistoria låter dig reda ut kärlekslivet åt Erik, en kärlekskrank teknik-guru som hittills haft otur i kärlek.

Skapa dina simmars egna historier i det öppna, klassiska spelläget – du kan skapa dina simmar, designa deras drömhem, uppfylla deras önskningar (eller slå sönder deras drömmar), och berätta deras historier när de upplever livets största ögonblick.

Livets mest minnesvärda milstenar - från första dejten till första jobbet, från att finna sin fru eller man ända till att bygga upp en långlivad familjedynasti, led dina simmar genom en livstid av oförglömliga upplevelser.

Det har aldrig varit lättare att spela på din bärbara dator - speciellt designat för att spelas lätt och snabbt hemma eller på språng. Det här laptop-vänliga spelet har enkla genvägar ovh en helt ny auto-paus som låter dig starta och stanna spelet när du öppnar och stänger din laptop.

Var kreativ medan du håller kontakten - du kan lätt hålla kontakten med dina vänner genom att använda dina egna program för snabbmeddelanden och e-post medan du spelar spelet i ett eget fönster.

Början på en helt ny produktserie - andra spel som snart kommer till The Sims Historier: The Sims Historier om husdjur utmanar din sim att ta hand om och uppfostra kärleksfulla men oförutsägbara husdjur, och i The Sims Historier från en öde ö hjälper du dina simmar att skaffa ett nytt liv i ett outforskat ö-paradis. Alla spel i The Sims Historier-serien erbjuder två olika, roliga spelsätt, historieläget och det öppna, klassiska läget, och är designade med kontroller som är anpassade för bärbara datorer som låter dig spela även när du är på språng!

Varje spel i produktserien The Sims Historier är en fristående produkt och stödjer inte expansioner eller prylpaket från The Sims eller The Sims 2.

Fakta om The Sims Historier om husdjur:

The Sims Historier om husdjur är den andra releasen i den helt nya produktserien som heter The Sims Historier.

Träna, lek med och ta hand om dina katter och hundar och räkna med många oväntade förvecklingar i den här lättspelade, laptop-vänliga versionen av The Sims.

The Sims Historier om husdjur erbjuder två roliga sätt att spela på. I det nya och engagerande historieläget tar du dig an en mängd olika utmaningar när du tävlar om första pris i en lokal djurutställning och lär dig att tämja en mängd olika husdjurspersonligheter. Du låser till och med upp belöningar på din väg mot de utsatta målen. I det öppna, klassiska spelläget skapar du dina simmar och deras hursdjur, designar deras hur och lär dina djur trick. Du bestämmar hur deras historier utvecklas.

The Sims Historier om husdjur är planerat att komma ut under sommaren 2007.

Varje spel i produktserien The Sims Historier är en fristående produkt och stödjer inte expansioner eller prylpaket från The Sims eller The Sims 2.

Fakta om The Sims Historier från en öde ö:

The Sims Historier från en öde ö är den tredje releasen i den helt nya produktserien som heter The Sims Historier.

Den här gången har dina simmar blivit uppspolade på en tropisk, öde ö. Hjälp dem att skapa ett nytt liv i ett oupptäckt paradis i den här lättspelade, laptop-vänliga versionen av The Sims.

The Sims Historier från en öde ö erbjuder två roliga sätt att spela. I det nya och engagerande historieläget får du utforska ön, bygga ett skydd, lära dig att hitta mat och göra dina simmars liv så roligt och bekvämt som möjligt. Du låser till och med upp belöningar på din väg mot de utsatta målen.

I det öppna, klassiska spelläget skapar du dina simmar och bestämmer hur de ska utvecklas på deras nya hemö. I en miljö där vad eller vem som helst kan spolas upp på stranden bestämmer du hur deras historier utvecklas. The Sims Historier från en öde ö spolas iland under vintern 2008.

Fakta om The Sims 2 Året Runt:

Njut av de fyra årstiderna tillsammans med Dina Simmar!

Gå ut och ha kul året runt med dina simmar! Nya årstidsbetonade aktivitetar väntar, som till exempel snöbollskrig, fånga eldflugor, hoppa i lövhögar och mycket mer. Stärk familjebanden på vintern, låt romantiken blomma när det är vår, fördjupa dina kompisrelationer under sommaren eller få fart på karriären på hösten. Dina simmar kan upptäcka nya karriärsval och bemästra nya färdigheter under hela året, men se upp för nerfrysning, solbränna, nysningar och andra oväntade vädereffekter! Klä din sim i passande kläder eller möt konsekvenserna!

Spelfakta

Varje årstid ger olika fördelar

Årstiderna påverkar dina simmars relationer, humör, önskningar och farhågor.

Delta i nya aktiviteter

Nya sätt för dina simmar att ha kul tillsammans med familj och vänner! Bygg snögubbar, lek i poolen, kasta boll och åk skridskor.

Skörda frukten av ditt arbete

Odla frukt och grönsaker året runt och blanda kärleksdrycker, energidrinkar, hälsodrycker och mycket mer.

Bemästra nya färdigheter

Gå med i Trädgårdsklubben och få tips om hur du får din trädgård att blomma, och skörda belöningarna! Fånga färsk fisk och lägg den på grillen – men se upp för överaskande fångster!

Upptäck 6 nya karriärsval

Längtar dina simmar efter ett liv som äventyrare eller spelare? Kanske vill de hellre upptäcka musik, lag och rätt, journalistik eller utbildning? Roliga kärriärsbelöningar som till exempel en heavy metal-gitarr väntar på dina simmar i varje karriärsval.

Klä dig för vädret

Klä dina simmar i rätt kläder för årstiden som till exempel vinterjackor, handskar, öronmuffar, regnjackor och sommarklänningar.

Nya, roliga objekt

Bestäm årstid med vädermaskinen, odla frukt och grönsaker i växthuset, halka på skridskobanan, kasta en slant i önskebrunnan och lek i den nya vattenrutschkanan.

Tror The Sims 2 Året runt blir det första av alla som har riktiga års tider.

Redigerad av Darkwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sidor