Jump to content

Medieval II Total War

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är du riktigt säker på att "The holy roman empire" är rommare, eftersom man börjar spela omkring år 1000 så var väll rommarriket redan "utplånat". Jag tror att the holy roman empire mer syftar på dagens tyskland eller det "romanska" riket. Och om det nu är rommare varför har de inte Rom som huvudstad och inte Frankfurt eller vad det nu är.

Eller är jag ute och cycklar helt?? :mellow:

HRE = Tysk- romerska riket

Byzantine empire = Östromerska riket

:P

Edit...typ...

Jag fick 28 000 Florines av att sacka Jerusalem :lol: Sen +3000 av The Papal States :teehee:

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HRE = Tysk- romerska riket

Byzantine empire = Östromerska riket

:lol:

Edit...typ...

Jag fick 28 000 Florines av att sacka Jerusalem :teehee: Sen +3000 av The Papal States :mellow:

På tal om att "sacka". Vilket av de tre alternativen Occupy, Sack och Exterminate brukar ni andvända. Själv andvänder jag enbart Sack och Exterminate. Finns det några nackdelar med detta??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om att "sacka". Vilket av de tre alternativen Occupy, Sack och Exterminate brukar ni andvända. Själv andvänder jag enbart Sack och Exterminate. Finns det några nackdelar med detta??

Ja, du dödar många i population. Jag använder alltid Sack, man får mycket pengar och det är inte många som dör. Byggnaderna reparerar man på 1 turn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag använder 90% Occupy men Sack ibland på större, mindre strategiskt viktiga städer och exterminate på rebelliska dylika.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor