Jump to content

Medieval II Total War

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon som har lyckats få igång spelet över lan? Jag och min kusins fassa skulle testa för några minuter sen. Han hittar/ser inte mig. När han skapar så hittar jag han men när man ska gå in i spelet står det bara: No respond from Host.

Någon som har samma problem, eller vet en lösning?

Någon av er kanske har fastnat bakom någon firewall :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har lyckats få igång spelet över lan? Jag och min kusins fassa skulle testa för några minuter sen. Han hittar/ser inte mig. När han skapar så hittar jag han men när man ska gå in i spelet står det bara: No respond from Host.

Någon som har samma problem, eller vet en lösning?

Testat Hamachi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade en liten baktanke om att det inte skulle det, men, men...

Jag som tittat på Braveheart och viljat slagits med William Wallace. :'(

"...And tell our enemy, that they may take our lives... but they'll never take... OUR FREEDOM!"

Kör atm med en mod som gör att man kan "köpa" Generals (w00t)

Dessa vill inte jag slås mot... :'(

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du också dom? ;) Är rommare jag å

Är du riktigt säker på att "The holy roman empire" är rommare, eftersom man börjar spela omkring år 1000 så var väll rommarriket redan "utplånat". Jag tror att the holy roman empire mer syftar på dagens tyskland eller det "romanska" riket. Och om det nu är rommare varför har de inte Rom som huvudstad och inte Frankfurt eller vad det nu är.

Eller är jag ute och cycklar helt?? :teehee:

Redigerad av gta_player
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du riktigt säker på att "The holy roman empire" är rommare, eftersom man börjar spela omkring år 1000 så var väll rommarriket redan "utplånat". Jag tror att the holy roman empire mer syftar på dagens tyskland eller det "romanska" riket. Och om det nu är rommare varför har de inte Rom som huvudstad och inte Frankfurt eller vad det nu är.

Eller är jag ute och cycklar helt?? :teehee:

Rom finns väl fortfarande som makt år 1000? ;)

*ska spela Aoe2 campigan så att jag lär mig när Barbarossa levde* ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rom finns väl fortfarande som makt år 1000? ;)

*ska spela Aoe2 campigan så att jag lär mig när Barbarossa levde* :teehee:

Kanske att de fans kvar är osäker på när det delades etc, men deras stormaktstid var omkring år 0, och jag tycker fortfarande att det är konstigt att de inte har rom som huvudstad ifall de nu syftar på Romariket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man läser beskrivningen så står där att det bysantinska riket är det som egentligen "är" det nya Rom. The holy roman empire är det som blev kvar av västrom och det bysantinska riket är vad som blev kvar av Östrom. Östrom klarade sig nog bäst av de två delarna. Och rom finns egentligen inte som makt år 1000. Varför tror ni att i Long campaign har Holy roman empire som mål att överta Rom? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man läser beskrivningen så står där att det bysantinska riket är det som egentligen "är" det nya Rom. The holy roman empire är det som blev kvar av västrom och det bysantinska riket är vad som blev kvar av Östrom. Östrom klarade sig nog bäst av de två delarna. Och rom finns egentligen inte som makt år 1000. Varför tror ni att i Long campaign har Holy roman empire som mål att överta Rom? ;)

Det var det jag syftade på men jag kanske är lite dålig på att förklara vad jag menar.:teehee:

Men nu har du lyckats bringa klarhet i det hela, tack tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor