I lol Skrivet 20 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2006 (redigerad) Året är 1256 e.kr. Kanoner och gevär är en 2 år gammal nyhet för folket. Skottarna har utrotat engelskmännen och till stor del tagit över franska kunga riket, Invasioner till Danmark har också skett. Och sen har jag blivit bannlyst från Katolska Påven (Pope), but who cares. Alliansen mellan Ryssland håller på att upphöra eftersom Ryssarna känner sig hotade. 1. http://img512.imageshack.us/img512/1227/medieval220061120222626ns3.th.jpg 2. http://img485.imageshack.us/img485/6240/medieval220061120222635mv7.th.jpg Bild 2: Jag har skickat en flåtta på 16 fartyg från Arhus till Hamburgs hamn. Jag tänker bygga upp en räslig armé i Hamburg och skicka dem via fartyg och ta över hela kusten + den del av sverige och norge, och sen utrota danmark. Skaffa allians med Mongolerna och utrota Ryssarna blir det ingen allians så utrotar jag dem båda Bild 1: Ska bygga upp 3 stora arméer och utrota det Sketna-Romerska-Riket (The holy roman empire) och sen kriga lite mer med fransmännen. And later i will build 2 Scottish armies in england and send them to the west spannish coast. Två ingame bilder där jag slåss mot en liten rebel-trupp i Skottland http://img485.imageshack.us/img485/3782/medieval220061120222746ge0.th.jpg http://img512.imageshack.us/img512/4036/medieval220061120223048hh4.th.jpg Redigerad 20 november, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Året är 1256 e.kr. Kanoner och gevär är en 2 år gammal nyhet för folket. Skottarna har utrotat engelskmännen och till stor del tagit över franska kunga riket, Invasioner till Danmark har också skett. Och sen har jag blivit bannlyst från Katolska Påven (Pope), but who cares. Alliansen mellan Ryssland håller på att upphöra eftersom Ryssarna känner sig hotade. 1. 2. Två ingame bilder där jag slåss mot en liten rebel-trupp i Skottland Vad ser jag!? Har du inte Dublin? Spring dit, nu med detsamma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Äh, fortsätter på min förrförra fråga, man kunde ju som sagt ha "Knights Templar", men vilket land är det som kan ha dem? alla land? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Äh, fortsätter på min förrförra fråga, man kunde ju som sagt ha "Knights Templar", men vilket land är det som kan ha dem? alla land? Alla länder kan inte ha dem, men tror att alla kristna länder kan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Alla länder kan inte ha dem, men tror att alla kristna länder kan. På så sätt, tackar. Och ursäktar för smärre gramma-fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 21 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 (redigerad) Vad ser jag!? Har du inte Dublin? Spring dit, nu med detsamma! Öhh... Jag har Dublin, men det kanske inte synns så bra Historien forsätter: Skottarna har tagit över hela kusten under stockholm och helsingfors. Sen tog dom stockholm, och nu är dom på väg mot Ryska helsingfors. har inte hunnit så mycket mer ännu. Redigerad 21 november, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 21 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2006 Oh yeah. Såg på en av dina bilder att tiden på slagen kunde vara oändlig. En klar förbättring sen Rome. Min dator klarar verkligen inte av spelet bra, så spelet blir inte så mycket snyggare än Rome. Är det fortfarande värt att skaffa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 Öhh... Jag har Dublin, men det kanske inte synns så bra Historien forsätter: Skottarna har tagit över hela kusten under stockholm och helsingfors. Sen tog dom stockholm, och nu är dom på väg mot Ryska helsingfors. har inte hunnit så mycket mer ännu. Det är dåligt att Helsingfors är med övht eftersom stan grundades först på 1500-t... --- Jag spelar som England på hardest och håller som bäst på att försvara Jerusalem mot en hord mongoler. Frankrike är på gränsen till att bli bannlysta och då ska jag starta krig mot dem, man vill ju inte att Hans Helighet blir argsint. Oh no. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 22 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Oh yeah. Såg på en av dina bilder att tiden på slagen kunde vara oändlig. En klar förbättring sen Rome. Kunde det nog i Rome också, gäller bara att kryssa i/kryssa ur en ruta när man startar Campaignen. Och jag tycker iaf det är värt att skaffa och en bättre dator är också på tiden att skaffa Det är inte bara grafiken som är bättrad sen rtw, soldaterna har också flera fighting animationer. Och Campaignen kan man skripta lite. Och känslan är bättre T.ex. En tid finns det bara några saker, sen efter 100 år finns det ännu mer grejjer tillgängliga osv. Och sen går det också att stänga av nåt område och sen efter 200 år så kan man åka dit. Precis som när man börjar se östra sidan av amerika. Redigerad 22 november, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 november, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2006 (redigerad) Och jag tycker iaf det är värt att skaffa och en bättre dator är också på tiden att skaffa Hey, redan köpt 360 i höst och planerar att köpa en PS3 nästa jul, så en ny dator blir det inte. Men kanske jag uppgraderar mitt grafikkort till flaskhals. Men du har övertalat mig, ska köpa det. Det är trots allt uppföljaren till ett av världens bästa strategispel. Redigerad 22 november, 2006 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 23 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2006 Har precis varit och hämtat spelet nu. Kommer nog upp några bilder framåt kvällningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Skaffade detta spel i förrgår och har precis påbörjat min campaign. Men jag har en del frågor. Hur andvändr man "handelsmännen" och prästerna?? Ska man bara ställa handelsmannen på en resurs eller kan man andvända honom till något annat?? Prästerna skall skickas till områden som behöver konverteras till kristendommen, Right? Men är inte alla länder i Europa redan kristna?? Tacksam för för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 (redigerad) Skaffade detta spel i förrgår och har precis påbörjat min campaign. Men jag har en del frågor. Hur andvändr man "handelsmännen" och prästerna?? Ska man bara ställa handelsmannen på en resurs eller kan man andvända honom till något annat?? Prästerna skall skickas till områden som behöver konverteras till kristendommen, Right? Men är inte alla länder i Europa redan kristna?? Tacksam för för svar Handelsmännen ska du enbart placera på en resurs, ja. Finns säkert mer saker man kan göra med dem med, men jag har inte upptäckt något mer. Prästerna kan du även "döda"(?) Heretics med, vilket ger dem mer "Piety." Redigerad 29 november, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Prästerna kan du även "döda"(?) Heretics med, vilket ger dem mer "Piety." Hur gör man detta ?? Vilka är det man ska döda? Sedan har jag fått för mig att man kan bygga gruvor stämmer detta och i så fall hur då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Hur gör man detta ?? Vilka är det man ska döda? Sedan har jag fått för mig att man kan bygga gruvor stämmer detta och i så fall hur då? Det är typ "präster", fast dom tillhör rebellerna har jag för mig, som går runt och ger dåliga budskap till folk. Dom har oftast en brun robe och en stav med ett kors uppe där. Dom ser ganska lodis-aktiga ut. Det där med gruvorna har jag aldrig testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gta_player Skrivet 29 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2006 Det är typ "präster", fast dom tillhör rebellerna har jag för mig, som går runt och ger dåliga budskap till folk. Dom har oftast en brun robe och en stav med ett kors uppe där. Dom ser ganska lodis-aktiga ut. Det där med gruvorna har jag aldrig testat. Ok tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Prästerna skall skickas till områden som behöver konverteras till kristendommen, Right? Men är inte alla länder i Europa redan kristna?? Tacksam för för svar Du kan skicka präster till regioner där det finns andra religioner (dvs islam/ortodoxa) och dina präster kan få befolkningen att göra revolt. Dessutom får prästerna Piety av att vara ute och missionera och kan bli kardinaler och senare påve. Det är typ "präster", fast dom tillhör rebellerna har jag för mig, som går runt och ger dåliga budskap till folk. Dom har oftast en brun robe och en stav med ett kors uppe där. Dom ser ganska lodis-aktiga ut. Det där med gruvorna har jag aldrig testat. De är kättare och sprider irrläror. Dvs de tolkar kristendomen på ett sätt som strider mot katolska kyrkan. Gruvor kan byggas i regioner där det finns mineraltillgångar (t.ex. Irland). De byggs på samma sätt som andra byggnader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Du kan skicka präster till regioner där det finns andra religioner (dvs islam/ortodoxa) och dina präster kan få befolkningen att göra revolt. Dessutom får prästerna Piety av att vara ute och missionera och kan bli kardinaler och senare påve. De är kättare och sprider irrläror. Dvs de tolkar kristendomen på ett sätt som strider mot katolska kyrkan. Gruvor kan byggas i regioner där det finns mineraltillgångar (t.ex. Irland). De byggs på samma sätt som andra byggnader. Ortodoxa är väl typ en 3 tolkning av Kristendomen, right Kan man döda påven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 1 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2006 Kan man döda påven? Jepp. (Har jag för mig?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2006 Ortodoxa är väl typ en 3 tolkning av Kristendomen, right Det kan man säga, ja. Kan man döda påven? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts