Jump to content

Medieval II Total War

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Året är 1256 e.kr.

Kanoner och gevär är en 2 år gammal nyhet för folket.

Skottarna har utrotat engelskmännen och till stor del tagit över franska kunga riket,

Invasioner till Danmark har också skett. Och sen har jag blivit bannlyst från Katolska Påven (Pope), but

who cares. Alliansen mellan Ryssland håller på att upphöra eftersom Ryssarna känner sig hotade.

1.

2.

Bild 2:

Jag har skickat en flåtta på 16 fartyg från Arhus till Hamburgs hamn. Jag tänker bygga upp en räslig armé i Hamburg och skicka dem via fartyg och ta över hela kusten + den del av sverige och norge, och sen utrota danmark. Skaffa allians med Mongolerna och utrota Ryssarna blir det ingen allians så utrotar jag dem båda :mellow:

Bild 1:

Ska bygga upp 3 stora arméer och utrota det Sketna-Romerska-Riket (The holy roman empire)

och sen kriga lite mer med fransmännen.

And later i will build 2 Scottish armies in england and send them to the west spannish coast.

Två ingame bilder där jag slåss mot en liten rebel-trupp i Skottland :)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Året är 1256 e.kr.

Kanoner och gevär är en 2 år gammal nyhet för folket.

Skottarna har utrotat engelskmännen och till stor del tagit över franska kunga riket,

Invasioner till Danmark har också skett. Och sen har jag blivit bannlyst från Katolska Påven (Pope), but

who cares. Alliansen mellan Ryssland håller på att upphöra eftersom Ryssarna känner sig hotade.

1.

2.

Två ingame bilder där jag slåss mot en liten rebel-trupp i Skottland :D

Vad ser jag!? Har du inte Dublin? Spring dit, nu med detsamma!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ser jag!? Har du inte Dublin? Spring dit, nu med detsamma!

Öhh... Jag har Dublin, men det kanske inte synns så bra :D

Historien forsätter:

Skottarna har tagit över hela kusten under stockholm och helsingfors.

Sen tog dom stockholm, och nu är dom på väg mot Ryska helsingfors.

har inte hunnit så mycket mer ännu.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öhh... Jag har Dublin, men det kanske inte synns så bra >_<

Historien forsätter:

Skottarna har tagit över hela kusten under stockholm och helsingfors.

Sen tog dom stockholm, och nu är dom på väg mot Ryska helsingfors.

har inte hunnit så mycket mer ännu.

Det är dåligt att Helsingfors är med övht eftersom stan grundades först på 1500-t... :)

---

Jag spelar som England på hardest och håller som bäst på att försvara Jerusalem mot en hord mongoler. Frankrike är på gränsen till att bli bannlysta och då ska jag starta krig mot dem, man vill ju inte att Hans Helighet blir argsint. Oh no.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh yeah. Såg på en av dina bilder att tiden på slagen kunde vara oändlig. En klar förbättring sen Rome.

Kunde det nog i Rome också, gäller bara att kryssa i/kryssa ur en ruta när man startar Campaignen.

Och jag tycker iaf det är värt att skaffa och en bättre dator är också på tiden att skaffa >_<

Det är inte bara grafiken som är bättrad sen rtw, soldaterna har också flera fighting animationer.

Och Campaignen kan man skripta lite. Och känslan är bättre :)

T.ex.

En tid finns det bara några saker, sen efter 100 år finns det ännu mer grejjer tillgängliga osv.

Och sen går det också att stänga av nåt område och sen efter 200 år så kan man åka dit.

Precis som när man börjar se östra sidan av amerika.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och jag tycker iaf det är värt att skaffa och en bättre dator är också på tiden att skaffa :ermm:

Hey, redan köpt 360 i höst och planerar att köpa en PS3 nästa jul, så en ny dator blir det inte. Men kanske jag uppgraderar mitt grafikkort till flaskhals. :D

Men du har övertalat mig, ska köpa det. Det är trots allt uppföljaren till ett av världens bästa strategispel.

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade detta spel i förrgår och har precis påbörjat min campaign. Men jag har en del frågor.

Hur andvändr man "handelsmännen" och prästerna?? Ska man bara ställa handelsmannen på en resurs eller kan man andvända honom till något annat??

Prästerna skall skickas till områden som behöver konverteras till kristendommen, Right? Men är inte alla länder i Europa redan kristna??

Tacksam för för svar :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skaffade detta spel i förrgår och har precis påbörjat min campaign. Men jag har en del frågor.

Hur andvändr man "handelsmännen" och prästerna?? Ska man bara ställa handelsmannen på en resurs eller kan man andvända honom till något annat??

Prästerna skall skickas till områden som behöver konverteras till kristendommen, Right? Men är inte alla länder i Europa redan kristna??

Tacksam för för svar :teehee:

Handelsmännen ska du enbart placera på en resurs, ja. Finns säkert mer saker man kan göra med dem med, men jag har inte upptäckt något mer.

Prästerna kan du även "döda"(?) Heretics med, vilket ger dem mer "Piety."

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man detta ?? Vilka är det man ska döda?

Sedan har jag fått för mig att man kan bygga gruvor stämmer detta och i så fall hur då?

Det är typ "präster", fast dom tillhör rebellerna har jag för mig, som går runt och ger dåliga budskap till folk. Dom har oftast en brun robe och en stav med ett kors uppe där. Dom ser ganska lodis-aktiga ut. :teehee:

Det där med gruvorna har jag aldrig testat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tacksam för för svar :)

Du kan skicka präster till regioner där det finns andra religioner (dvs islam/ortodoxa) och dina präster kan få befolkningen att göra revolt. Dessutom får prästerna Piety av att vara ute och missionera och kan bli kardinaler och senare påve.

Det är typ "präster", fast dom tillhör rebellerna har jag för mig, som går runt och ger dåliga budskap till folk. Dom har oftast en brun robe och en stav med ett kors uppe där. Dom ser ganska lodis-aktiga ut. ^_^

Det där med gruvorna har jag aldrig testat.

De är kättare och sprider irrläror. Dvs de tolkar kristendomen på ett sätt som strider mot katolska kyrkan.

Gruvor kan byggas i regioner där det finns mineraltillgångar (t.ex. Irland). De byggs på samma sätt som andra byggnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan skicka präster till regioner där det finns andra religioner (dvs islam/ortodoxa) och dina präster kan få befolkningen att göra revolt. Dessutom får prästerna Piety av att vara ute och missionera och kan bli kardinaler och senare påve.

De är kättare och sprider irrläror. Dvs de tolkar kristendomen på ett sätt som strider mot katolska kyrkan.

Gruvor kan byggas i regioner där det finns mineraltillgångar (t.ex. Irland). De byggs på samma sätt som andra byggnader.

Ortodoxa är väl typ en 3 tolkning av Kristendomen, right :blink:

Kan man döda påven?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor