SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Får jag bara fråga, är inte Norton bra ? Nej, norton är inte bra. Anledning; Gör datorn seg, lägger sig överallt i datorn. Virus stänger av Norton. Dvs. den blir obrukbar. Helt OK uppdateringar, men inte bäst. Onödigt mycket grafik och joxjox. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Nej, norton är inte bra. Anledning; Gör datorn seg, lägger sig överallt i datorn. Virus stänger av Norton. Dvs. den blir obrukbar. Helt OK uppdateringar, men inte bäst. Onödigt mycket grafik och joxjox. Lite offtopic, men, vilket rekommenderar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Mohaha löste sig,tog bort allt jag inte känner igen!..Närå. Men har tagit bort en del filer jag vet är dåliga och håller på att köra en in depth scan med mitt Nod. Är osäker på en..Alg.exe bra eller icke bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Lite offtopic, men, vilket rekommenderar du? Nod32 är bäst. Kaspersky är bra det också. Mohaha löste sig,tog bort allt jag inte känner igen!..Närå. Men har tagit bort en del filer jag vet är dåliga och håller på att köra en in depth scan med mitt Nod. Är osäker på en..Alg.exe bra eller icke bra? Alg brukar vara en windowsgrej men om antivirusprogrammet säger att det är virus kan du ju ta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Lite offtopic, men, vilket rekommenderar du? Nod32 eller Kaspersky kan jag rekommendera. PM om vi ska diskutera warez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Det är just det som är meningen med det, att folk ska tro att det är Norton- program och således inte våga ta bort dem. Godfather, gillar citatet i din signatur skarpt! Tyvärr blir den för hög, tror jag. Mja, det där tror jag inte riktigt på. Norton har aldrig reagerat på dessa, och de ligger ju i de kataloger som jag förstod att Norton ligger i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Mja, det där tror jag inte riktigt på. Norton har aldrig reagerat på dessa, och de ligger ju i de kataloger som jag förstod att Norton ligger i. Ok, varför jag skrev upp dessa filer som "rekommenderat att ta bort" var för att informera om att man ska ta bort norton. Norton är som ett virus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Ok, varför jag skrev upp dessa filer som "rekommenderat att ta bort" var för att informera om att man ska ta bort norton. Norton är som ett virus. Haha wtf det där är jag också tveksam till, men ja - det är rätt segt med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Haha wtf det där är jag också tveksam till, men ja - det är rätt segt med det. Bra, då tycker jag att du ska ta reda på fakta Skeptisk ska man alltid vara, men då ska man även ta reda på hur det ligger till..... Gör det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) Alltså, jag får fan fittryck.. Varken Norton, Ad-Aware eller vanliga Windows sök hittar inget som är dåligt, fast jag kan inte logga in på msn, får upp den där knepiga rutan så fort jag loggar in på www.hotmail.com och jag har avinstallerat MSN och installerat det igen. Redigerad 16 oktober, 2006 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Alltså, jag får fan fittryck.. Varken Norton, Ad-Aware eller vanliga Windows sök hittar inget som är dåligt, fast jag kan inte logga in på msn, får upp den där knepiga rutan så fort jag loggar in på www.hotmail.com och jag har avinstallerat MSN och installerat det igen. Bort med Norton. In med något antivirusprogram värt namnet. Kör housecall-scan kan funka det också. Klick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Ni som vill ta bort en EXE fil i Process listan i fortsättning, gör så här. Kolla igenom processlistan. Vilka ska stanna, vilka ska inte stanna och vilka är ni osäkra på. Vi kan ju ta Explorer.exe. Den är klart jätte viktig så den stannar. iTunesHelper är bajs, så den kan man döda. Men om det finns något med "Alg.exe" och man kanske är osäker. Då kan man ju alltid gå in på Start>Sök och skriv in Alg.exe. Ifall sökningen ska gå snabbare så bläddrar du till System mappen. Och när sökningen har hittat alg.exe så kan du se på IKONEN vilket program den tillhör. Eller högerklicka och titta efter vem som publicerat den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Vad betyder det här? För övrigt skumma filer. http://img178.imageshack.us/img178/8645/hmmyq2.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) För att klargöra lite saker. alg.exe och svchost.exe är Windowsfiler och inte virus. Swisser var ett virus som var mycket omtalat, den lade sig under namnet svdhost.exe och kördes utav användaren och inte "SYSTEM". Det är något man kan tänka på. Nästan alla virus körs på användaren och inte som "Lokal tjänst" eller "System". Därför är Process Explorer som jag använder ett grymt bra program, den ger översikt över vem som skapat programmet, vart programmet hör hemma(Vilket träd) samt allt du behöver veta. Redigerad 16 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Hade för mig att Alg.exe var ett virus. Står även att det är en lokal tjänst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Hade för mig att Alg.exe var ett virus. Står även att det är en lokal tjänst. Ja? Systemfiler körs alltid som lokal tjänst eller som "system". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Ja? Systemfiler körs alltid som lokal tjänst eller som "system". Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Ni som tror att ni har virus, kåta er inte med task manager och se vad som har ett kryptiskt namn. Oftast har ni fel. Kör en housecall, ta bort Norton, installera Nod32, kör Ad-Aware, sen ska det mesta vara borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Har Nod32 (eller har haft i typ ett halvår) och nu kör jag en HouseCall och sen så ska ha igång Ad-aware så blir det rent och fint Och ni,Nod32 upptäcker en jävla massa mer virus än Norton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Ni som tror att ni har virus, kåta er inte med task manager och se vad som har ett kryptiskt namn. Oftast har ni fel. Kör en housecall, ta bort Norton, installera Nod32, kör Ad-Aware, sen ska det mesta vara borta. Jag gjorde sökningen på housecall, den hittade tre virus och massa cookies, jag tog bort virusen och lät cookiesen vara kvar. Nu undrar jag, vart kan jag ladda hem ett ad-awareprogram som är bra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts