Patrik Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Fick för ett tag sen ett mail av en kompis, på engelska, med enbart en länk. Han var dessutom online då mailet skickades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Faktiskt, den är bara 192 pixlar hög. Bredden kan man ju inte rå för när man har en quote, right? Aha, trevligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 MSN-tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Nej? BTW, SlewME. Har du lyckats ännu? Jag saknar MSN *Vill ha dig i mörkret hos mig* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Vill bara rikta ett stort tack till Mr SlewME för att han la ner två timmar av sin söndagskväll på att rädd min dator. Fett stort tack, och jag skall vara grymt nogrann med vad jag klickar på i fortsättningen. En stor bukett: till dig! *applåder* Redigerad 15 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Vill bara rikta ett stort tack till Mr SlewME för att han la ner två timmar av sin söndagskväll på att rädd min dator. Fett stort tack, och jag skall vara grymt nogrann med vad jag klickar på i fortsättningen. En stor bukett: [ig]http://www.flowers-flowers.com/images/roses_traditional.jpg till dig! *applåder* Du råkar inte ha en loggfil över vad som hände på datorn dom där senaste två timmarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Du råkar inte ha en loggfil över vad som hände på datorn dom där senaste två timmarna? Inte en susning dessvärre. Funkar det inte för dig? Trodde du hade klarat biffen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Trodde jag med. Men den där jävla c.exe ligger fastfrusen som berget, Även om jag använder Dr Delete Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) Trodde jag med. Men den där jävla c.exe ligger fastfrusen som berget, Även om jag använder Dr Delete Lite svårare än att använda den magiske doktorn. Steg1 Till att börja med så laddade jag ner procexp. (Ladda ner här) Därefter letade jag rätt på MSN Mess och dödade processträdet (Kill Process Tree). (Högerklick på MSN --> Kill Process Tree) Steg2 Laddade ner KillBox (Ladda ner här) Med killbox så valde jag c.exe från skrivbordet och c.exe från "C:/Windows/system32". Såhär skall det se ut - MSN ska vara avstängt sedan Steg1, annars är det meningslöst! http://www.beffo.se/godfather/1.jpg När du tagit bort c.exe från skrivbordet och system32 så ska det stå "File Deleted". Forts. med steg 3. Steg3 Avinstallera MSN med hjälp utav "Lägg till eller Ta bort program" som finns under kontrollpanelen. När du är klar med detta så går du in på C:/Program/ och tar bort mappen "MSN Messenger". Har du engelsk Windows så ligger den under C:/Program Files . När du tagit bort avinstallerat och tagit bort msn så forts. steg 4. Steg4 Starta om datorn och installera MSN igen, därefter startar du om datorn igen. YEAAAAH säger du sedan, för viruset är borta. Redigerad 16 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Råkade få det här viruset på ett humoristisk sätt.. Satt och försökte hjälpa en tjej som fått det, och jag visste att hon hade viruset för hon skrev hela tiden "lol , check (internetadress)" Så, jag länkade till adware på download.com.. sen frågade hon igen efter adressen, och jag skrollade upp i konversationloggen och råkade trycka på länken hon skickade.. Så, vips så fick jag det. Men, jag tror jag har det, för när jag loggar in på www.hotmail.com så får jag en varningsfönster från Norman att det har ändrats i MSN sen senaste gången jag använde det, så jag tror jag har det, fast jag har ingen C.exe ikon eller sexyspiderwoman.jpg på skrivbordet. Norman antivirus verkar inte hitta nått heller, och adware hittade 39 olika spywares på datorn, men hittade inte den här skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Det funkade! Du är min nya gullegris Slew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) SlewMe Hittade inget MSN Mess i Procexp.. Vad är felet? Och heller inget C.exe med Killbox.. Redigerad 16 oktober, 2006 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) Det funkade! Du är min nya gullegris Slew Alltid kul att hjälpa till. "Här har PVIT en del att lära... " - Polisman.se Det skrev en person på polisman.se efter att jag hjälpt till SlewMe Hittade inget MSN Mess i Procexp.. Vad är felet? Har du igång MSN Messenger? Den brukar heta "msnmsgr.exe" eller "msnmgr.exe", eller liknande. SlewMe Hittade inget MSN Mess i Procexp.. Vad är felet? Och heller inget C.exe med Killbox.. Tjena. Det är svårt att hjälpa dig tyvärr. I och med att jag fick tillgång till Vice.:s dator så gick det smidigt, såg ju allt. Svårt att hjälpa någon över ett forum däremot. Berätta lite mer. Redigerad 16 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Alltid kul att hjälpa till. "Här har PVIT en del att lära... " - Polisman.se Det skrev en person på polisman.se efter att jag hjälpt till Har du igång MSN Messenger? Den brukar heta "msnmsgr.exe" eller "msnmgr.exe", eller liknande. Tjena. Det är svårt att hjälpa dig tyvärr. I och med att jag fick tillgång till Vice.:s dator så gick det smidigt, såg ju allt. Svårt att hjälpa någon över ett forum däremot. Nej, har inte igång nått av dessa när jag kollar processer (CTRL+ALT+DEL) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Nej, har inte igång nått av dessa när jag kollar processer (CTRL+ALT+DEL) Vad exakt gör viruset? Är det igång även fast ditt MSN inte är igång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Vad exakt gör viruset? Är det igång även fast ditt MSN inte är igång? Alltså, jag råkade trycka på länken en skickade igår.. Igår hände inget, satt mig idag vi datorn och loggade inte in på msn.. Loggade in på www.hotmail.com för att kolla min mail, och fick då upp den här rutan du ser jag har attachat.. Och då fattade jag att jag fått viruset.. Så, jag gjorde en sökning med adware, tog bort 39 spywares, men fick fortfarande rutan. Håller på att göra en virussökning med Norman och har hittat en trojansk häst och en som är ett misstänkt virus. MEN, jag har inget på skrivbordet som heter C.exe eller sexyspiderwomen.jpg.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 16 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Medans vi ändå är igång med processer och sånt där skit så måste jag fråga,finns det nån dum sak jag kan ta bort här?: http://img460.imageshack.us/img460/4440/processertm3.th.jpg (Jag vill gärna ha adresserna där dom ligger så att jag får bort dom ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 (redigerad) Alltså, jag råkade trycka på länken en skickade igår.. Igår hände inget, satt mig idag vi datorn och loggade inte in på msn.. Loggade in på www.hotmail.com för att kolla min mail, och fick då upp den här rutan du ser jag har attachat.. Och då fattade jag att jag fått viruset.. Så, jag gjorde en sökning med adware, tog bort 39 spywares, men fick fortfarande rutan. Håller på att göra en virussökning med Norman och har hittat en trojansk häst och en som är ett misstänkt virus. MEN, jag har inget på skrivbordet som heter C.exe eller sexyspiderwomen.jpg.. Avinstallera ditt MSN och installera det på nytt. Förmodligen är din msnmsgr.exe korrumperad. Var noga med att du även tar bort MSN-mappen efter avinstallation! @Chucky.swe, Dude, jag kommer inte att kolla igenom allt det där . Hör en hijackthis och skicka hit. HijackThis går att ladda ner här Redigerad 16 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Medans vi ändå är igång med processer och sånt där skit så måste jag fråga,finns det nån dum sak jag kan ta bort här?: http://img460.imageshack.us/img460/4440/processertm3.th.jpg (Jag vill gärna ha adresserna där dom ligger så att jag får bort dom ) Du ser ut att han en jävla massa skit där, ja. Har inte kollat igenom men om man har så många brukar det vara något lurt. Kör virussökning med bra program (Nod32/Kaspersky/F-Secure, inte Norton). Spywaresökning kan vara bra också, med Ad-Aware. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2006 Du ser ut att han en jävla massa skit där, ja. Har inte kollat igenom men om man har så många brukar det vara något lurt. Kör virussökning med bra program (Nod32/Kaspersky/F-Secure, inte Norton). Spywaresökning kan vara bra också, med Ad-Aware. Får jag bara fråga, är inte Norton bra ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts