Kebab Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Okej kollar. tack Jag bara trycker add reply. Har du gjort det senaste inlägget i tråden editeras det in i det inlägget om det sker innom en viss tid. Typ 5 min eller nått. Gör det! Det var något nytt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Vet inte vad jag skall göra. Fattar inte det andra programet och hittar inte filerna du nämde. Formaterar datorn imorgon tror jag! Så här der det ut fast tusen ggr värre efter ett tag! :'( http://img271.imageshack.us/img271/7097/bildly4.png Sådana rutor kommer upp och kommer upp tills hela skärmen är täckt av dessa rutor från hell! Redigerad 15 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Vet inte vad jag skall göra. Fattar inte det andra programet och hittar inte filerna du nämde. Formaterar datorn imorgon tror jag! Så här der det ut fast tusen ggr värre efter ett tag! :'( http://img271.imageshack.us/img271/7097/bildly4.png Ah, fett nice. Det där gav mig lite hjälp Klicka på "Den här datorn", klicka sedan på menyn "verktyg" och sedan på "Mappalternativ". Klicka på fliken "Visning", klicka i "Visa dolda filer och mappar". Tryck därefter på OK. Kolla nu om det finns en fil på skrivbordet som är lite genomskinlig och heter c.exe Hittar du en sådan fil så försök att få bort den, rapportera vad som händer. Redigerad 15 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Ah, fett nice. Det där gav mig lite hjälp Klicka på "Den här datorn", klicka sedan på menyn "verktyg" och sedan på "Mappalternativ". Klicka på fliken "Visning", klicka i "Visa dolda filer och mappar". Tryck därefter på OK. Kolla nu om det finns en fil på skrivbordet som är lite genomskinlig och heter c.exe Hittar du en sådan fil så försök att få bort den, rapportera vad som händer. Den finns redan på skrivbordet!!! http://img114.imageshack.us/img114/8702/bildbl7.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Den finns redan på skrivbordet!!! http://img114.imageshack.us/img114/8702/bildbl7.png Testa använda DR Delete nu då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Den finns redan på skrivbordet!!! Sedär ja, då blev det lite lättare. Dock svårt att hjälpa till sådär från annan dator. Men jag ska försöka. Ladda ner http://www.beffo.se/procexp.exe Hitta processen "c.exe" i listan, högerklicka på den och klicka på Properties. Då får du upp en sån här ruta http://www.beffo.se/vice/1.jpg Ta en screenshot på DIN ruta och posta den här. Så får vi se hur den ser ut. Redigerad 15 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Tror du inte det skulle fungera om han drog skiten åt helvete via registereditorn? Det är klart, man kanske inte ska riskera att Vice gör något fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Tror du inte det skulle fungera om han drog skiten åt helvete via registereditorn? Det är klart, man kanske inte ska riskera att Vice gör något fel. Lättare sagt än gjort när man inte vet vart i registret? Visst, man kan söka men det är inget alternativ för vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Hittar inte c.exe! Bild: http://img62.imageshack.us/img62/6816/bildyv8.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Hittar inte c.exe! Bild: http://img62.imageshack.us/img62/6816/bildyv8.png Hittar du den när du tar CTRL + ALT + DELETE? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) När det kommer upp en såndär massa DOS-rutor så står det C:\DOCUME~\Simon\c.exe där. Hur får jag upp den mappen? Hittar den inte med Windows sökfunktion Redigerad 15 oktober, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) När det kommer upp en såndär massa DOS-rutor så står det C:\DOCUME~\Simon\c.exe där. Hur får jag upp den mappen? Hittar den inte med Windows sökfunktion Har jobbat med det där viruset på Vice:s dator ett bra tag nu, över VNC. Lyckas inte bli av med skiten. Lyckats får bort C osv, men så fort man drar igång MSN så startar den upp C igen. Försökte att göra en fuling genom att ta bort C.exe och lägga dit en egen c.exe men då flyttade c.exe på sig och la sig någon annanstans istället. -.- Får se hur jag gör. UPDATE: Viruset fungerar inte längre på Vice dator. Nu återstår att få bort det HELT, om något ligger kvar. Redigerad 15 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Har jobbat med det där viruset på Vice:s dator ett bra tag nu, över VNC. Lyckas inte bli av med skiten. Lyckats får bort C osv, men så fort man drar igång MSN så startar den upp C igen. Försökte att göra en fuling genom att ta bort C.exe och lägga dit en egen c.exe men då flyttade c.exe på sig och la sig någon annanstans istället. -.- Får se hur jag gör. UPDATE: Viruset fungerar inte längre på Vice dator. Nu återstår att få bort det HELT, om något ligger kvar. Mycket bra jobbat! Kan du berätta vad du gjorde så kan jag göra samma sak? Allting flyter på kanon om man inte har på MSN.. Tråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Mycket bra jobbat! Kan du berätta vad du gjorde så kan jag göra samma sak? Allting flyter på kanon om man inte har på MSN.. Tråkigt I will tell you soon. Ska bara slutföra det jag gör hos vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 I will tell you soon. Ska bara slutföra det jag gör hos vice. Om det räddar MSN åt mig så är du banne mig värd en hel massa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Dessa är något jag kan REKOMMENDERA dig att ta bort: C:\Program\NORTON~2\navw32.exe C:\Program\NORTON~2\navw32.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE C:\Program\Norton Internet Security\ISSVC.exe Dessa är skadeprogram som försämrar datorns prestanda. Men alltihopa är ju från Norton Antivirus? Symantec alltså? Det kan man ju inte ta bort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Men alltihopa är ju från Norton Antivirus? Symantec alltså? Det kan man ju inte ta bort? SlewME är ingen Norton-fanboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Men alltihopa är ju från Norton Antivirus? Symantec alltså? Det kan man ju inte ta bort? Det är just det som är meningen med det, att folk ska tro att det är Norton- program och således inte våga ta bort dem. Godfather, gillar citatet i din signatur skarpt! Tyvärr blir den för hög, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Det är just det som är meningen med det, att folk ska tro att det är Norton- program och således inte våga ta bort dem. Godfather, gillar citatet i din signatur skarpt! Tyvärr blir den för hög, tror jag. Så smart. Ang. min signatur, Hoppas att ingen märker något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Så smart. Ang. min signatur, Hoppas att ingen märker något Faktiskt, den är bara 192 pixlar hög. Bredden kan man ju inte rå för när man har en quote, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts