aikjonas12 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Miranda FTW? --- Men snälla, hur dum är man inte om man klickar på en sån länk? Har ju funnits hur länge som hälst nu ju Jag klickade på den. Men det var sent på natten så jag hade ingen vidare hjärnkapacitet då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Brukar inte klicka på sådana länkar men eftersom det var från en klasskamrat ifrån grundskolan så gick jag på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jag fick ett asjobbigt virus (eller nåt annat) som gjorde att var man än var skrev tangentbordet in automatiskt: "Haha titta d e ju du [ENTER]". Utan länk, tror jag till och med. Det jobbiga var att när jag hade stängt alla fönster och var ute på skrivbordet skriver det ju "h-a-h-a-/.../[ENTER]". H-a var de bokstäver en genväg på skrivbordet började med, så den startade Half Life 2 fjorton gånger samtidigt! Och på min dator tar det fem minuter bara att boota upp HL2, fatta vad sur man blev. Men jag hittde lösningen ganska fort på google, utan att jag själv behövde skriva mer än två stycken ". (Viruset skrev ju in sitt störiga meddelande självt i sökfönstret ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Vice. har fått de nu.. spammar mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Vice. har fått de nu.. spammar mig Skulle precis säga samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Vice. har fått de nu.. spammar mig Ja, han har fått det, kan någon snälla säga hur man får bort det ? Det är lika irriterande för oss andra som för han. Här Vice, kolla i de här trådarna. http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...67&hl=virus http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...69&hl=virus Redigerad 15 oktober, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Vice. har fått de nu.. spammar mig Same shit here. Mwhaah, Möt Forumiten goes down. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Spammar jag er?! Jag fick ju länken av någon kontakterna, hann inte se vem och sedan exploderade fan nästan datorn av msnkontakt rutor! Nu går viruskydet varmt! Det komemr upp hela tiden "blabla har satt en trojan/virus i karatän" osv... Hur får man bort skiten från datorn? Sikorka: Aldrig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Spammar jag er?! Jag fick ju länken av någon kontakterna, hann inte se vem och sedan exploderade fan nästan datorn av msnkontakt rutor! Nu går viruskydet varmt! Det komemr upp hela tiden "blabla har satt en trojan/virus i karatän" osv... Hur får man bort skiten från datorn? Sikorka: Aldrig! Det största problemet är inte virusen, det är människorna som inte kan låta bli att klicka alt. skydda sig ordentligt. Med ett uppdaterat antivirus och en bra brandvägg så skyddar man sig mot trojaner som försöker ta sig in i datorn. Genom att låta bli att porrsurfa med IE på konstiga porrsidor så skyddar man sig mot virus i och med att man inte hjälper virusen. Genom att inte ladda ner saker från DC som man inte vet vad det är så skyddar man sig. Säger och kommer alltid att säga det, virusmakarna utnyttjar okunniga datoranvändare. -- Jag fick ditt virusmeddelande, för att vara ärlig så var det med ett leende på läpparna. Jag slutar aldrig förvånas över personer som - trots varningar - klickar på dessa länkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Varsågod Vice så här ser det ut som du skickar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Men va***!!!! Det öppnas inte bara tusen rutor om jag är på msn den öppnar tusen firefox flikar med!!!! Hur tar man bort det?! Det hjälper inte att använda virusskydet tydligen!? Akut behov av hjälp. ZcruweN: ja exakt så såg det ut! Hur får man bort det?! :'( :'( :'( Redigerad 15 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Men va***!!!! Det öppnas inte bara tusen rutor om jag är på msn den öppnar tusen firefox flikar med!!!! Hur tar man bort det?! Det hjälper inte att använda virusskydet tydligen!? Akut behov av hjälp. Om du läser andra länken jag skrev i min föregående post så står det att en del lyckades undkomma viruset med en systemåretställning, testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Det största problemet är inte virusen, det är människorna som inte kan låta bli att klicka alt. skydda sig ordentligt. Med ett uppdaterat antivirus och en bra brandvägg så skyddar man sig mot trojaner som försöker ta sig in i datorn. Genom att låta bli att porrsurfa med IE på konstiga porrsidor så skyddar man sig mot virus i och med att man inte hjälper virusen. Genom att inte ladda ner saker från DC som man inte vet vad det är så skyddar man sig. Säger och kommer alltid att säga det, virusmakarna utnyttjar okunniga datoranvändare. -- Jag fick ditt virusmeddelande, för att vara ärlig så var det med ett leende på läpparna. Jag slutar aldrig förvånas över personer som - trots varningar - klickar på dessa länkar. Jag var upptagen med annat och hann inte se vad det stod. Bara klickade! Får vara mer uppmärsam i fortsättningen. Har inte sett varningarna för det heller eftersom jag inte är inne i den här tråden! xsimpas kollar där tack! Den har tom. lagt sig på skrivbordet och systemåterställning tar ju inte bort viruset! http://img115.imageshack.us/img115/4660/gtasajteneb8.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Den har tom. lagt sig på skrivbordet och systemåterställning tar ju inte bort viruset! Dr.Delete? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jag fick ditt virusmeddelande, för att vara ärlig så var det med ett leende på läpparna. Jag slutar aldrig förvånas över personer som - trots varningar - klickar på dessa länkar. Håller med. Har haft antivirusprogram så länge jag kan minnas men det har aldrig fått göra något. Om man bara tänker efter, uppdaterar Windows (insert Mac-fanboy-kommentar här) och använder sunt förnuft klarar man sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 (redigerad) Dr.Delete? Dr vad? Det står hela tiden att ett "eaklamobjekt" har satts i karaktärn. Skall det försvinna om man söker igenom hårdiskarna och varför kan man bara inte radera den som ligger på skrivbordet? Edit: Ja tack för förståelsen R2 och SlewME! Om en kontakt man känner skickar en bild så är det ju givet att man klickar på den! Nu hann jag inte ens se vad det var för länk för jag klickade så snabbt pga av att jag höll på att lägga upp veckans intervju. Dessutom har jag inte, som jag sa tidiare sett nån j*vla varnig eftersiom jag aldrig tittar i den här tråden! Redigerad 15 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Edit: Ja tack för förståelsen R2 och SlewME! Om en kontakt man känner skickar en bild så är det ju givet att man klickar på den! Nu hann jag inte ens se vad det var för länk för jag klickade så snabbt pga av att jag höll på att lägga upp veckans intervju. Dessutom har jag inte, som jag sa tidiare sett nån j*vla varnig eftersiom jag aldrig tittar i den här tråden! Bara fråga han som skrev det vad det är för något. Man kan ju gärna bli lite misstänksam när det är någon okänd sida och dessutom när man får flera likadana meddelanden på en gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Bara fråga han som skrev det vad det är för något. Man kan ju gärna bli lite misstänksam när det är någon okänd sida och dessutom när man får flera likadana meddelanden på en gång. Jag fick bara ett! Så ingen vet hur man på ett lätt sett kan få bort viruset? Jag har ikonen på skrivbordet, internet rutor öppnar sig och inloggningsrutan för msn kommer upp emellanåt!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Så ingen vet hur man på ett lätt sett kan få bort viruset? Jag har ikonen på skrivbordet, internet rutor öppnar sig och inloggningsrutan för msn kommer upp emellanåt!!!! Vad har du för antivirusprogram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 15 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Jag fick bara ett! Så ingen vet hur man på ett lätt sett kan få bort viruset? Jag har ikonen på skrivbordet, internet rutor öppnar sig och inloggningsrutan för msn kommer upp emellanåt!!!! Det är konsekvenserna utav att klicka på filer som är skadliga. Men för att inte klaga allt för mycket. Hade du inte varit den du är så hade jag inte hjälpt dig nu. Ladda ner detta program http://www.download.com/HijackThis/3000-8022_4-10379544.html När du har laddat ner programmet så scannar du datorn. Då kommer det komma upp massvis med text, kopiera ALL text och klistra in här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts