Adriian Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Diskutera filmmusik så jorden skakar! Jag tycker att Sagan Om Ringen-trilogin har riktigt bra musik! Det finns säkert andra filmer som har bra musik men jag orkar inte tänka nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Star Wars har väl okeja låtar. Och LOTR då, förstås. Redigerad 12 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Gudfadern, Band of Brothers, Saving Private Ryan m.m Det kallar jag mäktig filmmusik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) The Rock, Narnia, Pearl Harbor, Titanic, Polarexpressen, King Arthur, Pirates of The Caribbean, Braveheart, Forrest Gump, Terminator, LOTR, Livet i 8 bitar, Tusenbröder, är väll vad jag kommer på för tillfället . Vet inte om "seriemusik" räknas i denna tråd men: Turtles är något jag måste nämna ändå. Redigerad 12 oktober, 2006 av Halo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Braveheart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Braveheart, LOTR, Gudfadern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Gudfadern är helt klart en vinnare. Världsbäst musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Ladder 49 - Låten som spelas i slutet. Riktigt mysig låt. Robbie Robertson - Shine your light Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Ååh, älskar filmmusik. Har ett arkiv på cirka 10 Gb. Lyssnar just nu på ett soundtrack av James Newton Howard från filmen "Unbreakable". Låten heter "Mr. Glass". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Jag är som Arman. Jag har massa Film musik!. Trailer musik och vanliga låtar från Filmerna. Step Up. Fast and Furious (Alla tre delar). Smallville (Det är en serie men what ever)½ Tarzan Honey Bad Boys 2 (Jag tänker mer på Score och inte Soundtracket). Cradle 2 the grave Redigerad 12 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bozzard Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Kill Bill, Desperado, Rocky. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Musiken från Gudfadern är kanon, gillar den mest. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Musiken från O.C. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Kill Bill 1,2. Pulp Fiction. Tarantino är mästare på filmmusik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 LYSS UPP MEDANS JAG SLÅR ER MED HÄPNAD! The Nightmare Before Christmas, Corpse Bride, Braveheart, Och Spirited Away... Jo... jag är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite udda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Star Wars har väl okeja låtar. Och LOTR då, förstås. Det och Kill Bill dåra. Kommer inte på något mer atm. Eller, Rocky ftw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Det och Kill Bill dåra. Kommer inte på något mer atm. Eller, Rocky ftw. +o( --------- Nä men jag lägger till Pirates Of The caribbean med. Klaus Badelt gjorde ett fint jobb med dom låtarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 +o( --------- Nä men jag lägger till Pirates Of The caribbean med. Klaus Badelt gjorde ett fint jobb med dom låtarna. Jo, det är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Ingen speciell ordning: Gudfadern Pulp Fiction Desperado Reservoir Dogs From Dusk Till Dawn Jackie Brown Kill Bill 1 och 2 Almost Famous Big Lebowski Napoleon Dynamite The Girl Next Door School Of Rock Grind Serier: Scrubs O.C. Miami Vice Quentin Tarantino är mästare på att välja musik och speciellt rätt musik till rätt tillfälle. Men annars så ligger soundtracket till Almost Famous högt upp, underbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Kill Bill 1,2. Pulp Fiction. Tarantino är mästare på filmmusik. *host*han gör inte musiken han väljer den dock*host* Oh, well. Jag gillar "maffig" musik. Stora orkestrar liksom... det är det väl typ i alla filmer men i stil med Star Wars eller Sagan om Ringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts