Jump to content

Google har köpt youtube

FoxtroT
 Share

Recommended Posts

Alla ni som tror att ni vet något om kvaliteten, tänk lite. Tack.

Skillnaden är att Google Video som standard anpassar bilden till hur stort fönster man har. Välj original size så är det lika "bra" som på YouTube.

Vad Google än gör så måste dom ha kvar "save to ipod/psp" på Google Video, otroligt smidigt att slippa konvertera om och hålla på. Annars bryr jag mig inte riktigt om vilken spelare dom använder eller hur pass mycket Google Video och YouTube slås ihop.

*edit*

Så lägger jag mitt femtusende inlägg på att klaga. :)

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror faktiskt att google kommer mer eller mindre "Googlelizera" YouTube.

Tror dock inte att det blir som med Nrj och Power Hit Radio här i sthlm för några år sedan. När NRJ köpte upp Power Hit Radio och lade ner stationen :lol:

Får hoppas att Google inte gör något dumt.

Offtopic...

w00t? Jag trodde att NRJ köpte Power och sen att Bandit köpte Power av NRJ för att "byta kanal" :)

OnTopic

Jag tycker det verkar helt OK, så länge de har kvar vissa fina saker (Och alla accounts)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Doublez postoz;

The problems has already begun!

Det går numera inte att ladda upp filmer, inte för mig iaf. Kan det ha någonting med det här att göra? När jag ska ladda upp en film så klickar jag på browse file. Men "Browse File"-knappen verkar ha samma länk-properties eller vad man nu säger. Så klickar jag på Browse file blir det detsamma som om jag skulle klickat på Upload File, utan att ha valt en fil. Det kommer upp en ruta där det står: Please select a file to upload.

Och efter som det är något skumt flash-script de använder så går det inte att kopiera url'en till file och sedan klistra in den där. Det är helt enkelt hopplöst. Hoppas det inte har någonting med det här att göra. Men/och om det har det/även om det inte har det så hoppas jag att det löser sig...

Vicke

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror knappast att Google köper Youtube för att sen byta namn på tjänsten. Ingen risk. Youtube har blivit ett stark varumärke på mycket kort tid - google är också ett ganska stark varumärke i och för sig :rolleyes: - och jag tror inte man har köpt vurumärket för 12 miljarder för att sedan byta namn på eller slå ihop den med google video. Nope. Not gonna happen. Men vad vet jag? Amatörmässig gissning kanske... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor