Jump to content

PS3 eller XBOX 360?

GrandTheftCarl
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 103
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om nu ps2kontrollen är så dålig som ni säger.

Varför vann den då sin generations bästa spelkontroller?

INGEN KOMENTAR BOOMER!

Jag själv har dock aldrig påstått att det är en dålig kontroll, jag tycker inte att det är en dålig kontroll, men jag tycker inte den är bättre än Xlådans.

Anledning: Xlådans kontroller sitter som gjutna i mina händer medans ps2kontrollen inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det var på wikipedia för ett tag sen.

Men är inte säker.

Ska ta en titt i morgon :huh:

Haha. Låt mig skratta, men Wikipedia är inte den pålitligaste källan direkt... :ermm: Nästintill vem som helst kan komma in och ändra och skriva och vad man vill.

Men jag vill fortfarande se det, även om det är wikipedia eller inte.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid haft ps! Men det blir nog ett wii först och sen kanske ett ps3 lite längre fram när/om det sjunker i pris! Liksom jag vill inte betala 6 000 eller vad det är för en konsol!

:lol:

6000 för extremt bra hårdvara. Jag skulle gärna ha det PS3 hade i min dator. Eller, jag hade nöjt med bara det 360 har. DET ÄR POWER I PS3.. men den har också en väldigt seg dvd läsare. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6000 för extremt bra hårdvara. Jag skulle gärna ha det PS3 hade i min dator. Eller, jag hade nöjt med bara det 360 har. DET ÄR POWER I PS3.. men den har också en väldigt seg dvd läsare. :lol:

Den har ingen DVD-läsare, den har en Blu-Ray-läsare som även läser DVD-, CD- och ett antal andra skivor. :lol:

Den har långsammare läsare än 360's DVD-läsare ja, men den är fortfarande snabbare än PS2's läsare, som var helt okej.

Dock behöver vi inte oroa oss för långsammare laddningstider än på 360'n eftersom PS3 har hårddisk som standard som jämnar ut det. Då kan t. ex banor laddas in i ett enormt cache-minne på hårddisken.

Ett bra exempel på vad hårddisk som standard gör är Halo CE på Xbox. Medan man spelar bana 1 laddas bana 2 in så den kan komma direkt efter utan laddningstider.

Tyvärr tog Microsoft ett steg bakåt i utvecklingen och tog bort hårddisk som standard vilket gör att utvecklare inte kan optimera sina spel till Xboxar med hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Psst. Ante.. din sig är för stor. :lol:

No way :):lol:

Den har ingen DVD-läsare, den har en Blu-Ray-läsare som även läser DVD-, CD- och ett antal andra skivor. :)

Den har långsammare läsare än 360's DVD-läsare ja, men den är fortfarande snabbare än PS2's läsare, som var helt okej.

Dock behöver vi inte oroa oss för långsammare laddningstider än på 360'n eftersom PS3 har hårddisk som standard som jämnar ut det. Då kan t. ex banor laddas in i ett enormt cache-minne på hårddisken.

Ett bra exempel på vad hårddisk som standard gör är Halo CE på Xbox. Medan man spelar bana 1 laddas bana 2 in så den kan komma direkt efter utan laddningstider.

Vart lär du dig allt? Det borde bli ett MVG på dig för allt du hittat om PS3 :o

Tyvärr tog Microsoft ett steg bakåt i utvecklingen och tog bort hårddisk som standard vilket gör att utvecklare inte kan optimera sina spel till Xboxar med hårddisk.

Vart får du all fakta ifrån? det är MVG nivå där ;)

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du ska jämföra ett spel måste du jämföra det med ett liknande. Ta FIFA till båda formaten t. ex. Kan också ha med optimering att göra. PS2 har varit på marknaden i flera år nu och utvecklerna kan verkligen använda Emotion Engine (processorn) maximalt till sina spel. Det kommer ta många år innan dom kan göra det med 360's PPC-processor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle kunna tänka mig att det ligger lite i att det är något äckligare grafik på ps2 än 360, tar längre tid att ladda snyggare grafik helt enkelt.

Så rätt, så rätt, min vän. ^_^

Och Fido, hittat det där om att att PS2:s dosa har blivit framröstad till generationens bästa spelkontroll än?

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor