Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Exakt, ps2 kontrollen är skapad för bebis händer Håller med till 100%!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Om nu ps2kontrollen är så dålig som ni säger. Varför vann den då sin generations bästa spelkontroller? INGEN KOMENTAR BOOMER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Om nu ps2kontrollen är så dålig som ni säger. Varför vann den då sin generations bästa spelkontroller? INGEN KOMENTAR BOOMER! Jag själv har dock aldrig påstått att det är en dålig kontroll, jag tycker inte att det är en dålig kontroll, men jag tycker inte den är bättre än Xlådans. Anledning: Xlådans kontroller sitter som gjutna i mina händer medans ps2kontrollen inte gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Om nu ps2kontrollen är så dålig som ni säger. Varför vann den då sin generations bästa spelkontroller? INGEN KOMENTAR BOOMER! Källa? Jag tror inte du ljuger, vill bara titta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Källa? Jag tror inte du ljuger, vill bara titta. Tror det var på wikipedia för ett tag sen. Men är inte säker. Ska ta en titt i morgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Tror det var på wikipedia för ett tag sen. Men är inte säker. Ska ta en titt i morgon Haha. Låt mig skratta, men Wikipedia är inte den pålitligaste källan direkt... Nästintill vem som helst kan komma in och ändra och skriva och vad man vill. Men jag vill fortfarande se det, även om det är wikipedia eller inte. Redigerad 12 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Haha. Låt mig skratta, men Wikipedia är inte den pålitligaste källan direkt... Nästintill vem som helst kan komma in och ändra och skriva och hitta på vad man vill där. Men jag vill fortfarande se det. Då var det väl nån annanstans jag läste det då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Haha. Låt mig skratta, men Wikipedia är inte den pålitligaste källan direkt... Nästintill vem som helst kan komma in och ändra och skriva och vad man vill. Men jag vill fortfarande se det, även om det är wikipedia eller inte. Try google Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Try google Psst. Ante.. din sig är för stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 (redigerad) Try google Motför många andra gjorde jag just det innan jag skrev något, och fann inte ett skvatt om att PS2:s handkontroller blivit framröstade till det fido påstog. Men om nu någon annan har hittat, vad sökte ni på? Redigerad 12 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Har alltid haft ps! Men det blir nog ett wii först och sen kanske ett ps3 lite längre fram när/om det sjunker i pris! Liksom jag vill inte betala 6 000 eller vad det är för en konsol! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 Har alltid haft ps! Men det blir nog ett wii först och sen kanske ett ps3 lite längre fram när/om det sjunker i pris! Liksom jag vill inte betala 6 000 eller vad det är för en konsol! 6000 för extremt bra hårdvara. Jag skulle gärna ha det PS3 hade i min dator. Eller, jag hade nöjt med bara det 360 har. DET ÄR POWER I PS3.. men den har också en väldigt seg dvd läsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 12 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2006 6000 för extremt bra hårdvara. Jag skulle gärna ha det PS3 hade i min dator. Eller, jag hade nöjt med bara det 360 har. DET ÄR POWER I PS3.. men den har också en väldigt seg dvd läsare. Den har ingen DVD-läsare, den har en Blu-Ray-läsare som även läser DVD-, CD- och ett antal andra skivor. Den har långsammare läsare än 360's DVD-läsare ja, men den är fortfarande snabbare än PS2's läsare, som var helt okej. Dock behöver vi inte oroa oss för långsammare laddningstider än på 360'n eftersom PS3 har hårddisk som standard som jämnar ut det. Då kan t. ex banor laddas in i ett enormt cache-minne på hårddisken. Ett bra exempel på vad hårddisk som standard gör är Halo CE på Xbox. Medan man spelar bana 1 laddas bana 2 in så den kan komma direkt efter utan laddningstider. Tyvärr tog Microsoft ett steg bakåt i utvecklingen och tog bort hårddisk som standard vilket gör att utvecklare inte kan optimera sina spel till Xboxar med hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Psst. Ante.. din sig är för stor. No way Den har ingen DVD-läsare, den har en Blu-Ray-läsare som även läser DVD-, CD- och ett antal andra skivor. Den har långsammare läsare än 360's DVD-läsare ja, men den är fortfarande snabbare än PS2's läsare, som var helt okej. Dock behöver vi inte oroa oss för långsammare laddningstider än på 360'n eftersom PS3 har hårddisk som standard som jämnar ut det. Då kan t. ex banor laddas in i ett enormt cache-minne på hårddisken. Ett bra exempel på vad hårddisk som standard gör är Halo CE på Xbox. Medan man spelar bana 1 laddas bana 2 in så den kan komma direkt efter utan laddningstider. Vart lär du dig allt? Det borde bli ett MVG på dig för allt du hittat om PS3 Tyvärr tog Microsoft ett steg bakåt i utvecklingen och tog bort hårddisk som standard vilket gör att utvecklare inte kan optimera sina spel till Xboxar med hårddisk. Vart får du all fakta ifrån? det är MVG nivå där Redigerad 13 oktober, 2006 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fido vercetti Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Varför har ps2 bättre laddningstider än 360? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Varför har ps2 bättre laddningstider än 360? Skulle kunna tänka mig att det ligger lite i att det är något äckligare grafik på ps2 än 360, tar längre tid att ladda snyggare grafik helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Skulle kunna tänka mig att det ligger lite i att det är något äckligare grafik på ps2 än 360, tar längre tid att ladda snyggare grafik helt enkelt. Och fido blir AEGD igen! Publiken blir galen!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Varför har ps2 bättre laddningstider än 360? Va? där har du helt fel kisse misse! Att ladda ett spel på fifa tar 5 sekunder ungefär på 360. Tror knappast det tar så snabbt på ps2 Redigerad 13 oktober, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Om du ska jämföra ett spel måste du jämföra det med ett liknande. Ta FIFA till båda formaten t. ex. Kan också ha med optimering att göra. PS2 har varit på marknaden i flera år nu och utvecklerna kan verkligen använda Emotion Engine (processorn) maximalt till sina spel. Det kommer ta många år innan dom kan göra det med 360's PPC-processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 (redigerad) Skulle kunna tänka mig att det ligger lite i att det är något äckligare grafik på ps2 än 360, tar längre tid att ladda snyggare grafik helt enkelt. Så rätt, så rätt, min vän. Och Fido, hittat det där om att att PS2:s dosa har blivit framröstad till generationens bästa spelkontroll än? Redigerad 13 oktober, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts