Jump to content

PS3 eller XBOX 360?

GrandTheftCarl
 Share

Recommended Posts

Playstation 3 kommer att totalt utradera Xbox 360. Väntar man på något gott, väntar man aldrig för länge...

Och när MS släppte 360 så var den fullt med problem, som kanske gör att nåra spelare inte tycker om 360 längre, och nu när sony raderar och reparerar alla fel så kommer det bara finnas några buggar kvar. och dom har spel makarna som gjort.

Playstation är bättre på 2 vis,

1: playstion har varit inne i konsollbranchen längre och vunnit spelarnas förtroende.

2: den har kraftigare prestanda.

den har också 1 nackdel, vad jag vet.

1: dyyyyyr.. men om man vill ha en bra konsoll får man väl lägga ut lite.

Haha, du verkar inte kunna speciellt mycket, ingen av mina polare som äger 360 har haft något som hellst problem med det. Bort med skitsnacket, så fort en konsoll släpps så kommer det alltid gnäll på något från något håll. Du som inte gillar 360 (av någon wierd anledning?) hittar tydligen alla fel direkt men inget som är bra. Hur kan du vara så säker på att ps3 kommer "utradera" 360? löjligaste jag hört på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 103
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Playstation 3 kommer att totalt utradera Xbox 360. Väntar man på något gott, väntar man aldrig för länge...

Och när MS släppte 360 så var den fullt med problem, som kanske gör att nåra spelare inte tycker om 360 längre, och nu när sony raderar och reparerar alla fel så kommer det bara finnas några buggar kvar. och dom har spel makarna som gjort.

Playstation är bättre på 2 vis,

1: playstion har varit inne i konsollbranchen längre och vunnit spelarnas förtroende.

2: den har kraftigare prestanda.

den har också 1 nackdel, vad jag vet.

1: dyyyyyr.. men om man vill ha en bra konsoll får man väl lägga ut lite.

Microsoft bryr sig om sina kunder genom att lansera boxen i hela världen på under en månad. ps3 realasen som kommer i usa nu i höst kan man inte kalla release då det bara kommer 400.000 enheter. PS3 kommer också få många problem som xbox 360. Min xbox 360 är sönder nu men den är på lagning, de kom hem till mig och hämtade den en dag efter jag ringt dom (helt gratis). det kallar jag service!

Onödiga saker som gör den dyr som blueray, en miljon usb portar och stöder 1080p. för att ha nytta av 1080p måste man ha en tv på minst 40" som inte många har....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 därför att spelen är bäst där som: Halo 3, Gears of war, Dead rising och Mass effekt. :)

Sen har xbox 360 högre fps på spelen också

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=8690

Analogspakarna är mycket bättre på xbox (360) också på ps2 är spakarna skit äckliga och lär vara lika dana på ps3.

Du kan inte säga att xbox-dosorna är bra.

Visst ps2-dosan har väl några brister, men den nya ps3 är spakarna längre på vilket gör att man kan precisera sig bättre.

Styrkorset på xbox går inte att använda.

För att trycka höger måste man trycka mellan uppilen och högerpilen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Microsoft bryr sig om sina kunder genom att lansera boxen i hela världen på under en månad. ps3 realasen som kommer i usa nu i höst kan man inte kalla release då det bara kommer 400.000 enheter. PS3 kommer också få många problem som xbox 360. Min xbox 360 är sönder nu men den är på lagning, de kom hem till mig och hämtade den en dag efter jag ringt dom (helt gratis). det kallar jag service!

Onödiga saker som gör den dyr som blueray, en miljon usb portar och stöder 1080p. för att ha nytta av 1080p måste man ha en tv på minst 40" som inte många har....

Anledningen till att dom gör sånna saker tror jag har med framtiden att göra, alltså i framtiden lär väll varenda kotte ha en grym TV hemma, plus att dom ens drar nytta av den nya tekniken osv. som finns idag är ett stort plus enligt mig. synd att din gick sönder, men vilken konsoll har varit utan problem någon gång?

EDIT: @Kontroll-snacket: Xbox kontrollen är visst skön, plus att den finns i olika storlekar vilket är bra beroende på om du har stora eller små händer, det finns lösningar till allt, även till er som gnäller :).

Redigerad av Halo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte om 6 år då det är dags för nya konsoller

Japp men när den tiden kommer då många har grymma TV-apparater så kan du fortfarande dra fram din gamla 360 och få en skön bild.

Konsoller förnyas det har du helt rätt i, men du kan ju fortfarande spela på TV-apparater som inte är HDTV osv. så jag tycker bara det är bra att dom har utnyttjad HDTV osv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3:an kommer man inte behöva köpa extra saker till iaf.

Det är stor skillnad på 1080i och 1080p

PS3 har HDMI (vet inte om xbox har det)

Varför är det onödigt med blu-ray?

Man behöver inte köpa till HDD-spelare.

Visst, jag gillar inte xbox.

Vill ha någonting som är next-gen på riktigt

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PS3:an kommer man inte behöva köpa extra saker till iaf.

Det är stor skillnad på 1080i och 1080p

PS3 har HDMI (vet inte om xbox har det)

Varför är det onödigt med blu-ray?

Man behöver inte köpa till HDD-spelare.

Visst, jag gillar inte xbox.

Vill ha någonting som är next-gen på riktigt

Får du headset till din ps3 när du köper den? NEJ! får du som europeér välja om du vill ha 20gb eller 80 gb paketet? NEJ endast 80gb.

HDMI? ingen aning vad det är....

Bluray är onödigt eftersom det finns nästan inga blurayfilmer på marknaden. visst det är framtiden men det är långt kvar tills dess. Sen att de är mycket lagring på dom men det är ju bra fast det är ju nästan aldrig utvecklarna lyckas fylla en DVD skiva med två lager. (halo 3 ett undantag) Sen måste man ha HDTV också för att kunna utnjyttja bluray kvalitén vilket folk ännu mindre har än 40" tv:ar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte säga att xbox-dosorna är bra.

Visst ps2-dosan har väl några brister, men den nya ps3 är spakarna längre på vilket gör att man kan precisera sig bättre.

Styrkorset på xbox går inte att använda.

För att trycka höger måste man trycka mellan uppilen och högerpilen

Det beror helt på vilken konsol man spelat/spelar med.

Jag, som spelar Xbox, tycker att xbox dosorona är oändligt mycket skönare än en Ps2-dosa (Som känns... gammal och kantig. :) ).

Hade jag från början haft just en PS2, ja, då kanske min uppfattning vore annorlunda.

Fast, jag har spelat väldigt mycket PS2 hos andra i mina dar. Och jag tycker att xbox dosan är att föredra. :lol:

Har man spelat med xbox-dosa under en längre tid är det inga som helst problem med styrkorset.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får du headset till din ps3 när du köper den? NEJ! får du som europeér välja om du vill ha 20gb eller 80 gb paketet? NEJ endast 80gb.

HDMI? ingen aning vad det är....

Bluray är onödigt eftersom det finns nästan inga blurayfilmer på marknaden. visst det är framtiden men det är långt kvar tills dess. Sen att de är mycket lagring på dom men det är ju bra fast det är ju nästan aldrig utvecklarna lyckas fylla en DVD skiva med två lager. (halo 3 ett undantag) Sen måste man ha HDTV också för att kunna utnjyttja bluray kvalitén vilket folk ännu mindre har än 40" tv:ar

Hmm, vad jag hört så ska vi få välja mellan 20 och 80 gig :)

Edit: heej ni som klaga på ps dosorna: stfu Xbox dosan är inte spc skön heller, klumpig, äcklig o spela med osv

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir så förbannat trött på alla dess jävla kuk trådar om ps3 och 360. Xbox har bäst kontroller till allt, analog spakarna till ps kontroller är som en invalid igelkott för fan. PS3 kommer ha dubbelt så bra grejor som xbox360 har, till ett väldigt billigt pris. Och kom inte och säg att PS3 eller 360 är "nextgen" dom ända som har rätt att kalla sin konsoll för det är Nintendo, dom har gjort något väldigt originelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är komiskt med PS-fanboys som säger att PS2 är bättre än Xbox därför "det är bättre känsla på en PS2:a" och när Xbox-fanboys kontrar med att Xbox är mer än dubbelt så stark än en PS2:a(vilket är sant) så säger PS-fanboysen att det spelar ingen roll. Men nu när det gäller PS3:an så är deras starkaste punkt(och enda) om varför PS3:an är bättre är just prestandan. :lol:

Och virse versa. Många Xbots som tidigare fördragit Xbox för att "den är starkare", och hatat PS2 för att den är "svagare" har ju plötsligt bytt inställning mot sånt.

PS3 är starkare, speciellt när det kommer till processorn. IBM har själv sagt att varje slav i PS3's processor "Cell" kan optimeras så den ger lika mycket kraft som 360's processor, som också är tillverkad av IBM. Och Cell har 7 slavar :P

Dock är Cell helt ny och har en ny arkitektur, som gör den svårare att programmera till om man jämför med 360's "gamla" PPC-processor som varit på marknaden i några år och som utvecklarna känner till bättre.

Så nu i början lär vi inte få se några större skillnader i spelen. Men Cells nya arkitektur är "the future". Den har rejält mycket mer kraft/Ghz än någon annan processor på marknaden idag samt är energisnålare.

När väl utvecklarna börja lära sig använda Cell lär vi få se snyggare och mer kraftfulla spel till PS3.

Sen kommer vi till grafikkorten. Sony har inte släpps all info om sitt grafikkort RSX, som utvecklats av nVidia.

360'n har ett bra och kraftfullt ATI-kort med ny teknik som tillåter många imponerande saker.

Och eftersom det är ATI kan spelen stödja HDR+AA.

RSX vet vi inte om det har den möjligheten, men vi vet att det är specialutformat efter Cell, vilket ett grafikkort aldrig varit innan.

Det betyder att kortet kan lasta av en del av sina arbetssysslor på Cells enorma kraft.

Vad det kan leda till har vi inte någon vidare info på, men det är helt klart ett stort plus.

Angående HDR+AA så finns det andra sätt att få Anti-Aliasing. Det tar mer kraft, men blir snyggare, och den metoden går på alla kort, både ATI och nVidia.

Kan avsluta själva teknikdelen med handkontrollerna.

Det enda som riktigt skiljer dom åt är att 360-kontrollen har Rumble, dvs den kan skaka.

PS3-kontrollen, Sixaxis, har en tilt, eller gyro, som känner av när du rör kontrollen. Perfekt till flygspel men kommer användas i flera andra spel med.

Allt detta, med undantag för handkontrollen, betyder inte ett skit.

Det är spelen som är viktigt och det är det man ska gå efter. Jag har själv en Xbox 360 fastän den är svagare, och jag planerar att köpa PS3 Julen 2007 eller nångång 2008 beroende på när Metal Gear Solid 4 kommer ut.

Damn, jag måste verkligen mig ett liv och sluta lägga allt detta på minnet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du verkar inte kunna speciellt mycket, ingen av mina polare som äger 360 har haft något som hellst problem med det. Bort med skitsnacket, så fort en konsoll släpps så kommer det alltid gnäll på något från något håll. Du som inte gillar 360 (av någon wierd anledning?) hittar tydligen alla fel direkt men inget som är bra. Hur kan du vara så säker på att ps3 kommer "utradera" 360? löjligaste jag hört på länge.

Men ok. xfanboy. om du klagar på att jag är emot xbox, vad har du emot ps ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vad jag hört så ska vi få välja mellan 20 och 80 gig :)

Edit: heej ni som klaga på ps dosorna: stfu Xbox dosan är inte spc skön heller, klumpig, äcklig o spela med osv

Nej, fel. Det är bara i usa som man får välja om man vill ha 20gb eller 80gb. i europa är det endast 80gb som gäller. Så schyssta är sony!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor