Jump to content

PS3 eller XBOX 360?

GrandTheftCarl
 Share

Recommended Posts

Tja

Jag har bara en liten fråga till er där ute som känner att ni kan era grejer om konsolprestanda och sådär.

Jag står då inför ett litet dilemma om det är värt att slå till på en Xbox360 nu eller om man ska vänta till PS3an kommer. Frågan är, hur mycket bättre kommer PS3 att vara än Xbox360? Nu snackar vi grafik och prestanda osv. När GTA4 kommer, tror ni det kommer vara bättre på PS3 eller typ likadant?

Jag är fullt medveten om att PS3an kommer kosta typ mucho och sådär...

Tack för mig, back to you Dave

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 103
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är det dina åsikter till varför ps är bättre? "varför inte?".

Har du ens spelat på en 360-konsol?

Ja det har jag, det är inte fel på den, men har alltid tyckt att ps är bättre och därför hoppas jag att ps3 står emot hårt mot XBOX 306.

Och när alla säger att 360 blir bättre och billigare blir jag lite sur, ni vet ju skillanden på ett billigt och dyrt grafikkort till datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det har jag, det är inte fel på den, men har alltid tyckt att ps är bättre och därför hoppas jag att ps3 står emot hårt mot XBOX 306.

Och när alla säger att 360 blir bättre och billigare blir jag lite sur, ni vet ju skillanden på ett billigt och dyrt grafikkort till datorn ?

Japp men detta har iallafall jag aldrig påstått så jag tänker inte säga något om det.

Men att du "alltid har tyckt" är också en lite rolig åsikt. Ni som "alltid har tyckt om" ps verkar inte ha någon ren fakta till varför ps är bättre, kanske för att det inte finns någon? vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA4 kommer se exakt likadant ut på Xbox 360 som PS3:an, precis som alla andra spel som inte är PS3exklusiva. Ingen utvecklare, och jag menar ingen kommer att göra nya modeller och omgivningar bara för PS3:an om den inte spelet är helt fokuserat på PS3, d.v.s. exklusivt till PS3:an. Det tar för mycket tid, och tid är pengar. Så är du intresserad av de spel som enbart kommer till PS3:an så köp en PS3, är du inte det så köp en Xbox 360. Det kommer inte finnas någon skillnad om du tittar på grafiken vilket verkar vara vad du är efter.

Tycker det är komiskt med PS-fanboys som säger att PS2 är bättre än Xbox därför "det är bättre känsla på en PS2:a" och när Xbox-fanboys kontrar med att Xbox är mer än dubbelt så stark än en PS2:a(vilket är sant) så säger PS-fanboysen att det spelar ingen roll. Men nu när det gäller PS3:an så är deras starkaste punkt(och enda) om varför PS3:an är bättre är just prestandan. ^_^

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är komiskt med PS-fanboys som säger att PS2 är bättre än Xbox därför "det är bättre känsla på en PS2:a" och när Xbox-fanboys kontrar med att Xbox är mer än dubbelt så stark än en PS2:a(vilket är sant) så säger PS-fanboysen att det spelar ingen roll. Men nu när det gäller PS3:an så är deras starkaste punkt(och enda) om varför PS3:an är bättre är just prestandan. :)

Har du nån gång spelat gta,tony hawk,fifa,NHL eller nåt liknande på xbox?

Xboxens kontroller är inte byggda för sånna spel.

Om du ska göra en drive-by på gta så måste man ju ha en tredje hand.

Och om du ska göra nåt svårt trick på tony hawk så måste du ha en fjärde hand.

Ps2 vinner i längden mest p.g.a att det finns mer/roligare spel,kontrollerna är mycket bättre än xbox,billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du nån gång spelat gta,tony hawk,fifa,NHL eller nåt liknande på xbox?

Xboxens kontroller är inte byggda för sånna spel.

Om du ska göra en drive-by på gta så måste man ju ha en tredje hand.

Och om du ska göra nåt svårt trick på tony hawk så måste du ha en fjärde hand.

Ps2 vinner i längden mest p.g.a att det finns mer/roligare spel,kontrollerna är mycket bättre än xbox,billigare.

Mer roligare spel - exempel kanske... vilka spel har PS2 som inte Xbox har...? MGS kanske vilket inte alla ens tycker är roligt då det finns bättre stealth spel. Grand Turismo som är ett racingspel... wow... inget annan konsol har ju ett racingspel.

Kontrollerna är mycket bättre - typiskt fanboysnack. Det handlar bara om att vänja sig.

PS2:an är inte billigare än Xbox idag, jag har t.o.m. sett Xbox billigare än PS2 slim edition.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mer roligare spel - exempel kanske... vilka spel har PS2 som inte Xbox har...? MGS kanske vilket inte alla ens tycker är roligt då det finns bättre stealth spel. Grand Turismo som är ett racingspel... wow... inget annan konsol har ju ett racingspel.

Kontrollerna är mycket bättre - typiskt fanboysnack. Det handlar bara om att vänja sig.

PS2:an är inte billigare än Xbox idag, jag har t.o.m. sett Xbox billigare än PS2 slim edition.

Ska vi säga oavgjort mellan ps2 och xbox?

*host* Även om ps2 säljer bättre än t.om 360 *host*

Redigerad av fido vercetti
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi säga oavgjort mellan ps2 och xbox?

*host* Även om ps2 säljer bättre än t.om 360 *host*

Det kan ju ha något med priset att göra, många har råd med en PS2:a men inte en Xbox 360... när PS3:an släpps så kommer den troligtvis sälja sämre än Xbox 360 gjorde vid release, åtminstone i Europa. Dessutom så prioriterar Sony USA och Japan före Europa genom kommentarer som "Europa bryr sig inte om de får vänta, de köper lika många konsoler ändå" då de kommenterar förseningen av Europa's PS3-lansering. PS-fanboys i Europa tar alltså hur mycket skit som helst ifrån Sony men köper ändå deras maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 360 därför att spelen är bäst där som: Halo 3, Gears of war, Dead rising och Mass effekt. :)

Sen har xbox 360 högre fps på spelen också

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=8690

Analogspakarna är mycket bättre på xbox (360) också på ps2 är spakarna skit äckliga och lär vara lika dana på ps3.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Playstation 3 kommer att totalt utradera Xbox 360. Väntar man på något gott, väntar man aldrig för länge...

Och när MS släppte 360 så var den fullt med problem, som kanske gör att nåra spelare inte tycker om 360 längre, och nu när sony raderar och reparerar alla fel så kommer det bara finnas några buggar kvar. och dom har spel makarna som gjort.

Playstation är bättre på 2 vis,

1: playstion har varit inne i konsollbranchen längre och vunnit spelarnas förtroende.

2: den har kraftigare prestanda.

den har också 1 nackdel, vad jag vet.

1: dyyyyyr.. men om man vill ha en bra konsoll får man väl lägga ut lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA4 kommer se exakt likadant ut på Xbox 360 som PS3:an, precis som alla andra spel som inte är PS3exklusiva. Ingen utvecklare, och jag menar ingen kommer att göra nya modeller och omgivningar bara för PS3:an om den inte spelet är helt fokuserat på PS3, d.v.s. exklusivt till PS3:an. Det tar för mycket tid, och tid är pengar. Så är du intresserad av de spel som enbart kommer till PS3:an så köp en PS3, är du inte det så köp en Xbox 360. Det kommer inte finnas någon skillnad om du tittar på grafiken vilket verkar vara vad du är efter.

Tycker det är komiskt med PS-fanboys som säger att PS2 är bättre än Xbox därför "det är bättre känsla på en PS2:a" och när Xbox-fanboys kontrar med att Xbox är mer än dubbelt så stark än en PS2:a(vilket är sant) så säger PS-fanboysen att det spelar ingen roll. Men nu när det gäller PS3:an så är deras starkaste punkt(och enda) om varför PS3:an är bättre är just prestandan. :)

OK tackar!

Men är det inte så att till exempel San Andreas var snyggare till xbox än ps2...hade för mig det i alla fall. Av samma anledning skulle dom ju kunna göra gta4 snyggare till ps3. Bondlogik iofs men va fan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor