Jump to content

Musik i Spel

Mark
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 97
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Popmusik: GTA Vice City

Majestätisk musik: Warcraft II! (2) (Två) (Two)

Vacker musik: Monkey Island 3: The Curse of Monkey Island

MIDI: Megaman X For the win!! Fantastiskt jäkla underbart rockig musik!

Rockmusiks-MIDI: Ett gammalt, gammalt hemmagjort spel (inte av mig) som heter South Park Ninja, den innehåller rätt bra gjord MIDI från Offspring, Marilyn Manson och andra rockband. Tror det fanns nån Metallica också, men jag minns inte.

Dålig musik: I princip varenda låt i San Andreas. Vad i h-e tänkte musikproducenterna på?! "Somebody up there likes me", "White wedding", "Crazy" och "Mamas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys" är de enda som duger. Faktiskt är K-Rose den bästa kanalen, och jag lyssnar på RHCP, Metallica, Entombed och Pantera!! ^_^:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Popmusik: GTA Vice City

Majestätisk musik: Warcraft II! (2) (Två) (Two)

Vacker musik: Monkey Island 3: The Curse of Monkey Island

MIDI: Megaman X For the win!! Fantastiskt jäkla underbart rockig musik!

Rockmusiks-MIDI: Ett gammalt, gammalt hemmagjort spel (inte av mig) som heter South Park Ninja, den innehåller rätt bra gjord MIDI från Offspring, Marilyn Manson och andra rockband. Tror det fanns nån Metallica också, men jag minns inte.

Dålig musik: I princip varenda låt i San Andreas. Vad i h-e tänkte musikproducenterna på?! "Somebody up there likes me", "White wedding", "Crazy" och "Mamas Don't Let Your Babies Grow Up To Be Cowboys" är de enda som duger. Faktiskt är K-Rose den bästa kanalen, och jag lyssnar på RHCP, Metallica, Entombed och Pantera!! :D(w00t)

^_^

Hur kan du säga sådär om Rage Against The Machine?

Ozzy Osbourne?

Skamligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jävla w0rd på henkibojj, 90% niggah wiggah shizzle dizzle-rap i spelet, så jävla sugande. K-Rose är ju så jävla skön bara, finns det något som passar bättre när man cruisar runt på landsbygden?

Annars är spelmusiken i Diablo 2 mästerlig, har extractat musiken till MP3 så att jag kan lyssna på det ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill även passa på att göra lite reklam för det enda (?) SIDmetalbandet i världen.

Machinae Supremacy

Dom blandar "blipp-blopp" och tung metal med hjälp av SID-kortet som finns/fanns i gamla spelkonsoller b.la Commodore 64 vilket ger dem ett alldeles unikt "sound".

+ Det är även ett svenskt band.

Check 'em out :)

Shit coolt med sånt o metal... Ska vi starta ett band?? Jag kan nämligen göra musik på Commodore 64 :lol:

hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor