calle jonsson Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Har problem på bike school första provet. final heading 0% final position 100% penalty damage 0% averall score 50% Vad gör jag för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Har problem på bike school första provet. final heading 0% final position 100% penalty damage 0% averall score 50% Vad gör jag för fel? Ingen vet vad du gör för fel. Försök och försök, du kommer att klara det någon gång. Det är inte så svårt. Släpp alla knappar precis när du Tycker att du snurrat ett varv också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 9 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Tycker jag gör rätt. Gör jag medvetet fel får jag mindre på position och score. Tycker det är konstigt att jag aldrig får mer än 50% fast jag får 100% på position. Tänkte det var nått annat som spelade in. Hade (läs har) liknande problem på driving school. Tycker det verkar orimligt svårt i så fall men du kanske har rätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Tycker jag gör rätt. Gör jag medvetet fel får jag mindre på position och score. Tycker det är konstigt att jag aldrig får mer än 50% fast jag får 100% på position. Tänkte det var nått annat som spelade in. Hade (läs har) liknande problem på driving school. Tycker det verkar orimligt svårt i så fall men du kanske har rätt.. Skicka sparfil så gör jag det åt dig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 9 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Vill klara det själv, men tack ändå! (Kör det på Xbox) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_Dufus Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Har för mig att du ska vrida hjulet åt andra hållet lite innan du gjort ett varv. så du stannar precis efter ett varv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 13 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Har för mig att du ska vrida hjulet åt andra hållet lite innan du gjort ett varv. så du stannar precis efter ett varv Ska prova detta! Men jag tycker det verkar va nått skumt. Är de nån som lirar på xbox som vet exakt vilka knappar man trycker på? Tex på flightschool var man ju tvungen att trycka på grön (A) för att tiden skulle starta. Gjorde testen flera gånger utan att fatta nått bara för tiden inte startade. På bike school startar inget men däremot avslutas testet om jag trycker på blå eller grön och på gul avbryts testet helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Jag har aldrig kört det på Xbox så jag vet inte vilka knappar det är. Men på PC är det "gasa", "bromsa" och "vänster" (eller höger, tror det är valbart). Du ska inte göra fler varv än ett, tills tiden tar slut. Gör ett varv och stanna precis där ditt slirmärke började. Mer än så vet jag inte att jag kan hjälpa till med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 13 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Jag har aldrig kört det på Xbox så jag vet inte vilka knappar det är. Men på PC är det "gasa", "bromsa" och "vänster" (eller höger, tror det är valbart). Du ska inte göra fler varv än ett, tills tiden tar slut. Gör ett varv och stanna precis där ditt slirmärke började. Mer än så vet jag inte att jag kan hjälpa till med. Då är det det som är problemet, jag kan inte få tiden att starta. Undrar om det kan ha med hotcoffe modden att göra??? Det är det enda "fusket" jag använt mig av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Då är det det som är problemet, jag kan inte få tiden att starta. Undrar om det kan ha med hotcoffe modden att göra??? Det är det enda "fusket" jag använt mig av. Jag minns iaf att det kom en klocka på bil-360-uppdraget, men är inte säker på det där med biken. Kan kolla senare ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 13 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Jag minns iaf att det kom en klocka på bil-360-uppdraget, men är inte säker på det där med biken. Kan kolla senare ikväll. Jag har samma problem på bil som mc. Startar tiden själv på PC eller trycker man på nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Har kollat nu, och tiden börjar på båda så fort man trycker in gas och broms samtidigt. Men alltså, mannen, klarar du inte de uppdragen på fem försök har du seriöst nåt fel med din dator. Det är svårare att gå rakt med CJ än att göra en 360 med bil/bike. Lyckas du ens komma runt med bilen ett dugg? Vissa datorer pallar inte att man trycker för många knappar samtidigt, det står t.o.m. i readmen. Q: I cannot complete donuts in the first "Driving School" test. A: The key setup you are using may not allow the reporting of the 3 necessary keys at the same time, you may have to re-define keys to allow this to be detected correctly. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 13 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Har kollat nu, och tiden börjar på båda så fort man trycker in gas och broms samtidigt. Men alltså, mannen, klarar du inte de uppdragen på fem försök har du seriöst nåt fel med din dator. Det är svårare att gå rakt med CJ än att göra en 360 med bil/bike. Lyckas du ens komma runt med bilen ett dugg? Vissa datorer pallar inte att man trycker för många knappar samtidigt, det står t.o.m. i readmen. Tiden startar inte alls. Det är det som är problemet. Jag har varit övertygad hela tiden att det var nått lurt. Själva 360 momentet funkar ju utan problem, får ju 100 % på postion varje gång. Tack för hjälpen så långt och att du tog dig tid att testa! PS. Som sagt jag kör det på xboxen inte på PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2006 Np. Modda Xbox-spel? Aldrig hört... coolt. Men det funkar no om du tar bort den... hur man nu gör det. Kör med original-cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 14 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 (redigerad) Np. Modda Xbox-spel? Aldrig hört... coolt. Men det funkar no om du tar bort den... hur man nu gör det. Kör med original-cd. Problemet med det är att man byter ut två filer på spelet och gör jag det igen funkar tydligen inte mina sparfiler, så jag avaktar lite... Utan hotcoffe blir inte spelet som det ska va! OBS! barnförbjudet!! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...st&id=21214 (Inte min bild) Redigerad 14 oktober, 2006 av calle jonsson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 14 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2006 Problemet med det är att man byter ut två filer på spelet och gör jag det igen funkar tydligen inte mina sparfiler, så jag avaktar lite... Utan hotcoffe blir inte spelet som det ska va! OBS! barnförbjudet!! http://www.gtasajten.com/forum/index.php?a...st&id=21214 (Inte min bild) Antagligen som när man moddar main.scm i VC, jag bytte ut den filen mot en som använder sig av ambulanshelikopter, då funkar inte gamla sparfiler. Sånt slipper man i VCS, då ambulanshelikopter är standard! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 15 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2006 Sökte på ett utländskt forum, så nu vet jag att det är hot coffe modden som gör det iallafall. Ändå installerade jag den versionen som skulle vara sk player eller gamefriendly och inte störa spelets gång hmmm. Finns sätt att komma runt men jag vill inte sabba mina saves och det verkar inte helt enkelt så jag ska läsalite nogrannare. Tänkte bara sprida informationen vidare lite. Ha det gott så länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 17 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Problemet löst! Lite fusk men det får det vara värt i det här fallet. Här fanns lösningen om nån skulle behöva den: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=434664 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2006 Läste inte hela topicen men jag tycker det inte är mer fusk än hot coffee itself Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calle jonsson Skrivet 22 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2006 Läste inte hela topicen men jag tycker det inte är mer fusk än hot coffee itself Det är fusk (tror jag) för det verkar som man får guld om man trycker på rätt knappar på nått sätt. Jag använde det för att få tiden att starta överhuvudtaget. Sedan gjorde jag testen som vanligt men jag tror att 1:a testet samt ett till i mitten blev automatiskt guld pga knapptryckning. Resten funkade som vanligt men det var inte så värst svårt eftersom jag nästan bara kör mc. Värre var det på bilskolan för min driving skill är låg och tyckte testen där var svårare. Där ändrade jag istället koden på bilen så den fick samma egenskaper som monstertrucken (utan handbroms) och därför gick det att få tiden att starta. Sedan körde jag alla test som vanligt. Har dock inte klarat guld på alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts