SlewME Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 (redigerad) Vet på tok för lite om nord-korea för att kunna uttala mig om eventuella risker att de innehar vapen. Det jag däremot kan säga - utav det jag hört - är att jag tycker att det är rikigt obehagligt att nord-korea har kärnvapen. Ett land vars lägger ner 80% av alla resurser på en krigsmakt och där kommunismen fortfarande styr .... litar jag inte på. För att även skriva lite om mina tankar och reflektioner kring USAs kärnvapen. USA skulle ex. inte få för sig att bomba europa för att de vill bli av med oss, det skulle däremot nord-korea. Varför USA gick in i irak vet ingen och ingen kommer få veta, orkar inte sitta och spekulera i det såhär 3 år efter. Blicka framåt någon gång, ingen kommer få veta hitlers hat emot judar heller, men vissa lever i dået och spekulerar fortfarande i det. Välkommen till år 2006. Redigerad 9 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Vet på tok för lite om nord-korea för att kunna uttala mig om eventuella risker att de innehar vapen. Det jag däremot kan säga - utav det jag hört - är att jag tycker att det är rikigt obehagligt att nord-korea har kärnvapen. Ett land vars lägger ner 80% av alla resurser på en krigsmakt och där kommunismen fortfarande styr .... litar jag inte på. För att även skriva lite om mina tankar och reflektioner kring USAs kärnvapen. USA skulle ex. inte få för sig att bomba europa för att de vill bli av med oss, det skulle däremot nord-korea. Varför USA gick in i irak vet ingen och ingen kommer få veta, orkar inte sitta och spekulera i det såhär 3 år efter. Du pratade genom mitt hjärta. Både USA och Ryssland skulle inte använda Kärnvapen för att bli av med oss. Men Nordkoreo är små lustigkurrar som inte hörs så mycket. Dom sitter där i hörnet och tittar på en. Och när du inte anar det så BOM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Vem bryr sig? förvånar mig inte om sverige också fixar det.. OOOH VA FARLIGT (smiley serien ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Vem bryr sig? förvånar mig inte om sverige också fixar det.. OOOH VA FARLIGT (smiley serien ) Sverige skulle aldrig skaffa kärnvapen. Vi är ett fegt land som inte säger emot någon annan, och därför inte heller skaffa några fiender. Skulle Sverige skaffa kärnvapen skulle vi direkt bli ett större hot för omvärlden och det är bara negativt för oss då vi inte kan försvara oss mer än att skicka iväg våran atombomb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Håller med SlewMe 100%! Nordkorea har man inte precis hört så mkt från, dom är bara små turkar som sitter där och ser ut som kineser och kan bomba skiten ur nån när som helst bara för att dom vill... Men samtididgt, det är lite illa att så fort nåt land kommer att skaffa kärnvapen så kommer USA att vara där och rota, bara för att dom vill vara värst. Det är som småpojkar och cyklar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Förstår inte varför alla tycker att detta är så upprörande!? Tex. världens största diktatur, Kina har kärnvapen. De är lika farliga om inte värre än Nordkorea. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Förstår inte varför alla tycker att detta är så upprörande!? Tex. världens största diktatur, Kina har kärnvapen. De är lika farliga om inte värre än Nordkorea. Tror du att Nord korea skaffar kärnvapen bara för det är roligt och gå runt och flasha med dom? Tweak: du tycker det är mer säkert i världen att fler länder har kärnvapen än mindre? du är ju dum i huvudet. Redigerad 10 oktober, 2006 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 DEFCON 1! DEFCON 1! *skakar näven* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Tror du att Nord korea skaffar kärnvapen bara för det är roligt och gå runt och flasha med dom? Tweak: du tycker det är mer säkert i världen att fler länder har kärnvapen än mindre? du är ju dum i huvudet. Absolut inte. Jag håller med i det som bla SlewME säger att det är oroväckande att länder som Nordkorea införskaffar kärnvapen. Deras ledare är inte riktigt, riktig. Han har ett antal skruvar lösa. Men jag tycker också att det är fel att förbjuda ett land att inneha vapen som dessa, när man själv ökar sitt arsenal av kärnvapen. USA har placerat atombärande robotar i Sydkorea och det är mycket därför som Nordkorea nu skaffar sig ett arsenal av kärnvapen. Det finns ett program som värdensländer deltar i, där poängen är att man skall rusta ner, men det skall gälla alla och USA skall inte vara ett undantag och öka sina resurser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Det är oroväckande att fler länder i världen skaffar kärnvapen, det är ju knappast positivt. Och att det är det lilla mystiska kommunistiska Nordkorea som ligger precis bredvid storebror Kina som också innehar kärnvapen och även de är kommunister. Det känns nästan som att de i framtiden kan gå ihop mot USA/Västvärlden, sen kan man undra vilken sida ex-kommunisterna Ryssland ligger på. Vladimir Putin har ju t.ex. sagt att upplösningen av Sovjetunionen var det värsta som hänt enligt honom. Vice, du har rätt i att det finns ett program som innebär att länder ska rusta ner när det gäller deras kärnvapen. Dock ingår inte Nordkorea (och jag är osäker om det ens är några andra än USA och Ryssland). Vad tycker du då om att Nordkorea alldeles nu skaffat kärnvapen medans andra länder då försöker rusta ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Vice, du har rätt i att det finns ett program som innebär att länder ska rusta ner när det gäller deras kärnvapen. Dock ingår inte Nordkorea (och jag är osäker om det ens är några andra än USA och Ryssland). Vad tycker du då om att Nordkorea alldeles nu skaffat kärnvapen medans andra länder då försöker rusta ner? Nyckelord: Försöker. Det är inte precis som om USA nedrustat särskilt mycket genom åren... snarare tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Vice, du har rätt i att det finns ett program som innebär att länder ska rusta ner när det gäller deras kärnvapen. Dock ingår inte Nordkorea (och jag är osäker om det ens är några andra än USA och Ryssland). Vad tycker du då om att Nordkorea alldeles nu skaffat kärnvapen medans andra länder då försöker rusta ner? Du har rätt, Nordkorea är inte med där. Men USA rustar inte ner, de rustar upp. Det är det som är felet. Sedan kan ju USA börja med att plocka bort sina atombärande robotar som finns i Sydkorea, riktade mot Nord. Jag tycker det är hemskt att, vilken form det än må vara av av massförstörelse vapen hamnar hos fel personer. Men nämn en person som är rätt person att inneha sådana vapen! Bush?! Möjligt att det känns tryggare att USA har sådana vapen än tex. Irak, Nordkorea osv, men en nation har inte sådana vapen om de inte är kapabla att använda dem. Och det är skrämmande... Redigerad 10 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Tror du att Nord korea skaffar kärnvapen bara för det är roligt och gå runt och flasha med dom? Ja, flasha är nog rätta ordet. De vill ha status. Ingen vill hota ett land med kärnvapen. Jag har väldigt svårt att tro att de har skaffat kärnvapen för att de har direkta planer på att bomba ett annat land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Det är ju så att USA och Ryssland har kärnvapen. Det vet alla men dessa kärnvapen skyddas väldigt noga. Riktigt höga säkerhet. Ifall någon Schmuck gör kärnvapen i Nordkoreo och den nu blir stulen. Är "BOMBA USA" lösningen då eller? Har svårt att tro attRyssland har supersäkerhet kring alla sina kärnvapen, de har nästan 6000 aktiva kärnvapenspetsar. Sen finns det ju fler länder än USA, Ryssland, Kina och Nordkorea som har kärnvapen. Pakistan och Indien är väl inga direkta stjärnor heller, speciellt inte eftersom de tjafsar med varandra. Förstår inte varför alla tycker att detta är så upprörande!? Tex. världens största diktatur, Kina har kärnvapen. De är lika farliga om inte värre än Nordkorea. Kina gör just nu det mesta för att bli en stark ekonomi. Det sista de skulle göra är att kärnvapenbomba någon, då blir lätt FN och WTO lite gnälliga och inför sanktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Tror du att Nord korea skaffar kärnvapen bara för det är roligt och gå runt och flasha med dom? Tweak: du tycker det är mer säkert i världen att fler länder har kärnvapen än mindre? du är ju dum i huvudet. Öhm nej, när har jag påstått det? Jag tycker bara det är fult att USA vill gå runt och bestämma över alla, men själv inte följda reglerna de sätter upp. Jag litar också mer på USA än Kim och hans land, men vaken USA eller Nordkorea borde ha kärnvapen. USA kan ju avveckla sina egna innan dom lackar på Nordkorea. SlewME: USA är kvar i Irak (eller så stack dom alldeles nyligen?), välkommen in i 2006 själv Redigerad 10 oktober, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Öhm nej, när har jag påstått det? Jag tycker bara det är fult att USA vill gå runt och bestämma över alla, men själv inte följda reglerna de sätter upp. Jag litar också mer på USA än Kim och hans land, men vaken USA eller Nordkorea borde ha kärnvapen. USA kan ju avveckla sina egna innan dom lackar på Nordkorea. SlewME: USA är kvar i Irak (eller så stack dom alldeles nyligen?), välkommen in i 2006 själv Irakkriget slutade redan 2003, däremot är trupperna kvar. Sade aldrig att USA inte hade trupper i Orak. Men att klandra USA för att ha gått in i irak utan anledning är bara snicksnack. Vet att ditt starkaste argument förmodligen är; De ville åt oljan och liknande. Faktum är att såvitt jag vet så var inte det syftet enligt usa. Ni kan ju hålla på och spekulera tills ni dör om ni så vill, kommer nog inte få svar på frågan heller. När jag har tid så kan jag skriva mer, orkar inte det nu. Btw tweak, tycker att du har blivit markant sämre på debatt på senare tid än vad du var förr. Personangrepp, nongealant samt ganska klena argument, det är tråkigt tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 (redigerad) Vet på tok för lite om nord-korea för att kunna uttala mig om eventuella risker att de innehar vapen. Det jag däremot kan säga - utav det jag hört - är att jag tycker att det är rikigt obehagligt att nord-korea har kärnvapen. Ett land vars lägger ner 80% av alla resurser på en krigsmakt och där kommunismen fortfarande styr .... litar jag inte på. För att även skriva lite om mina tankar och reflektioner kring USAs kärnvapen. USA skulle ex. inte få för sig att bomba europa för att de vill bli av med oss, det skulle däremot nord-korea. Varför USA gick in i irak vet ingen och ingen kommer få veta, orkar inte sitta och spekulera i det såhär 3 år efter. Blicka framåt någon gång, ingen kommer få veta hitlers hat emot judar heller, men vissa lever i dået och spekulerar fortfarande i det. Välkommen till år 2006. Seriöst... du tröttnar aldrig på ha rätt va? Det som gör det så farligt att Nordkorea har kärnvapen är väl att dom är diktatur och rustar upp? Sen är det ju absolut inte bra med FLER kärnvapen i världen? Redigerad 10 oktober, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Jag tror inte att nordkoreas diktator är rädd för att använda sina "leksaker" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Jag tror inte att nordkoreas diktator är rädd för att använda sina "leksaker" Jo, ifall de riktar in sina vapen mot ett land, kommer de andra länderna med kärnvapen göra det samma mot Nordkorea. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Jo, ifall de riktar in sina vapen mot ett land, kommer de andra länderna med kärnvapen göra det samma mot Nordkorea. Det är det jag inte tror han blir skrämd av. Han kan göra vad som helst för kommunismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts