Ebeeto Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Nu skall jag avgöra vad som skall prägla mitt spelande den närmaste tiden. Det finns ju ett antal möjligheter och det är knivigt att välja ibland... Hjälp mig! För närvarande har jag inga konsoler nyare än Nintendo 64. Jag hade en PS2:a under en längre tid och avnjöt San Andreas, Tekken-spelen, Jak & Daxter, Ratchet & Clank osv. varpå maskinen såldes för ett tag sedan. Jag har nyligen också spelat spel som Hitman: Blood Money, HL-2, Quake 4, Just Cause osv. på "familjedatorn". Min egen dator är en för tillfället ihopbrakad Athlon XP 1500+ med GeForce3-kort, som inte är värd särskilt mycket som spelburk... Min TV är en 28" Panasonic-hög med något decennium på nacken och extremt dålig bild. Inom en månad skall jag flytta ut till en nyrenoverad stuga utanför huset och överlämna mitt nuvarande rum till en lillasyster. Nu måste jag skaffa ett sätt att spela på... Då är frågan: hur? Om jag vill ordna till min halvdefekta dator så mätte jag upp att ett okej grafikkort, processor, moderkort, hårddisk och RAM kostar typ 5000 spänn... En schysst TV (36-tums widescreen tjock-TV) kostar ungefär samma peng, och en Xbox 360 uppgår till 3500 riksdaler vill jag tro... Ska jag uppgradera datorn? Borde jag skaffa dubbelkärnig processor? Kan jag spela spel som släpps om ett halvår med ett 1500-kronors grafikkort? Ska jag köpa en pissig dator för att surfa med och lägga kosingen på en TV och en konsol? Ska jag köpa en 360 eller vänta på Sonys och Nintendos maskiner, inse att PS3:an är för dyr och köpa Wii istället? Ska jag köpa crack för pengarna? Ska jag köpa en enkelbiljett till Sibirien och börja ett nytt liv? Alla glada tips mottages. För tillfället har jag runt 7000 spänn att bränna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Ska jag köpa en enkelbiljett till Sibirien och börja ett nytt liv? Köp en till Liberia och skicka vykort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Just nu kan du ju nöja dig med att spela Grim fandango. Om du vill så kan jag räkna upp lite OK delar som utklassar dom där för 4000- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Uppgradera dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Uppgradera dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Det beror ju helt på om du är en dator- eller konsol- människa. Eftersom jag, och många andra på forumet är mer datormänniskor så tycker jag att du ska fixa dig en ordentlig burk istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Din andra tråd om samma sak? Anyhow, köp en helt ny dator, uppgradera sedan den lite då och då. Eller så köper du en 32" LCD tv som är HD-Ready för 5000kr och ett 360 för 3000kr, sen köper du spel lite då och då. Något av dom imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Köp en 32" LCD tv som är HD-Ready för 5000kr och ett 360 för 3000kr, sen köper du spel lite då och då. Något av dom imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Din andra tråd om samma sak? Jag hittade den inte igen... Jag blir trött på mig själv ibland... Men skulle det vara värt att uppgradera datorn sådär lite grann och köra båda och? Datorspelande är så tröttsamt i och med den kvicka föråldringen. Man lägger 4000 på ett grafikkort idag och samma kort kostar 1500 om ett år... Köper man konsol så vet man att den håller i runt 5 år med precis den prestanda som fanns från början... Vad gäller TV så har jag fått höra av en kompis att alla LCD- och plasma-TV är skräp om de kostar under 10.000 spänn... Då började jag fundera på 36" flatscreen CRT-TV istället. Sådana som kostade 30.000 nya för 3 årsedan och som säljs för 5000 begagnade idag... Ska man verkligen ha platt-platt skärm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 TV:n spelar minst roll för mig. Om du köper en riktigt billig TV kan du ju t o m få råd med två konsoler. Men om du låter bli att uppgradera datorn, då. Tänk, en 360 och en Wii ståendes brevid varandra i din lilla stuga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Grim Fandango, Warcraft 3 och Morrowind låter som tre spel som skulle passa fint till din nuvarande dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 (redigerad) TV:n spelar minst roll för mig. Om du köper en riktigt billig TV kan du ju t o m få råd med två konsoler. Men om du låter bli att uppgradera datorn, då. Tänk, en 360 och en Wii ståendes brevid varandra i din lilla stuga. Men en Wii och en 360 i stugan spelar ingen roll om man inte ser vad som händer på TV'n... Tänk dig den brevid spelmaskinerna: http://www.blocket.se/vi/9474395.htm?ca=15_s Faktum är att den storleken spöar alla små newbs fula 24-tumsplasmor. "Visst, din TV har jättefin skärpa och allting... MEN MIN ÄR FUCKING JÄTTESTOR! MUHUHAHAHA!" Vad tror ni om en dator i den här klassen?(kanske med ännu lite kassare grafikkort för att undvika ruinering): AMD Athlon64 Venice 3800+ Gigabyte GeForce 7600GT 256MB Silent-pipe Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4 S-939 + 1024mb DDR Ram EDIT: Till saken kan sägas att datorn för tillfället inte fungerar... Den låser sig på ett pillimariskt sätt... Jag har inte försökt starta den sedan innan sommaren. Jag trodde först att RAM:et fuckat upp sig, vilekt det har gjort förut, men ett byte hjälpte inte... Jag är övertygad om att et är mitt asgamla och begagnade GeForce3 500Ti som jag snodde av en polare som är problemet nu... Jag kunde spela Sims 2, Halo, Hitman 3 och ett antal spel utan problem, och om datorn faktiskt funkat så hade jag nog inte uppgraderat än. Jag vill fixa till den för att kunna använda den och att spela dagens spel på kassa inställningar... Typ... Tror jag... Redigerad 9 oktober, 2006 av Ebeeto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Men en Wii och en 360 i stugan spelar ingen roll om man inte ser vad som händer på TV'n... Tänk dig den brevid spelmaskinerna: http://www.blocket.se/vi/9474395.htm?ca=15_s Faktum är att den storleken spöar alla små newbs fula 24-tumsplasmor. "Visst, din TV har jättefin skärpa och allting... MEN MIN ÄR FUCKING JÄTTESTOR! MUHUHAHAHA!" Vad tror ni om en dator i den här klassen?(kanske med ännu lite kassare grafikkort för att undvika ruinering): AMD Athlon64 Venice 3800+ Gigabyte GeForce 7600GT 256MB Silent-pipe Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4 S-939 + 1024mb DDR Ram EDIT: Till saken kan sägas att datorn för tillfället inte fungerar... Den låser sig på ett pillimariskt sätt... Jag har inte försökt starta den sedan innan sommaren. Jag trodde först att RAM:et fuckat upp sig, vilekt det har gjort förut, men ett byte hjälpte inte... Jag är övertygad om att et är mitt asgamla och begagnade GeForce3 500Ti som jag snodde av en polare som är problemet nu... Jag kunde spela Sims 2, Halo, Hitman 3 och ett antal spel utan problem, och om datorn faktiskt funkat så hade jag nog inte uppgraderat än. Jag vill fixa till den för att kunna använda den och att spela dagens spel på kassa inställningar... Typ... Tror jag... Du borde inte gå lägre ner i graffeklassen så att säga, då lär det inte hålla mer än ett par månader. Alternativt kan du ju lämna in din gamla burk till nån PC-support för analys och eventuell reparation... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Köp bara en Wii då. Datorn är bra, ja. Fast står inte Silent Pipe för att den är fläktlös, eller något sådant djävulskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Köp bara en Wii då. Datorn är bra, ja. Fast står inte Silent Pipe för att den är fläktlös, eller något sådant djävulskt? Är det dåligt? Det låter ju inget då, ditt barn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Är det dåligt? Det låter ju inget då, ditt barn... Det blir ju överhettat kvickt som bövelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
swat Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Om du säger vilka typer av spel du verkligen gillar så hjälper det ganska mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Detta har egentligen ingenting med tråden att göra, så om du äntrade den för att läsa om speltips kan du tryggt och enkelt scrolla förbi det här inlägget och mjölk och honung och glada miner och körsång kommer att frodas, broder. EBEETO, vad blev det av The Ancient Legend of The King of The Seven Dragons and Ninjalootin' n' Shit, yo MMORPG, del 2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 10 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Detta har egentligen ingenting med tråden att göra, så om du äntrade den för att läsa om speltips kan du tryggt och enkelt scrolla förbi det här inlägget och mjölk och honung och glada miner och körsång kommer att frodas, broder. EBEETO, vad blev det av The Ancient Legend of The King of The Seven Dragons and Ninjalootin' n' Shit, yo MMORPG, del 2? Det blev av i ingenting för tillfället pga. skolarbete... Jag är rädd att jag inte kommer pilla med så mycket flash förrns jag gått ut gymnasiet till sommaren... Men serien skall leva kvar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2006 Gigabyte GeForce 7600GT 256MB Silent-pipe Köp den eller kanske den istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts