Cyper Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ge honom en örfil och säg: "Gå och lägg dig, du har skola på måndag!" Javisst, och som svar får han kanske; ''Bort med lill handen din, Nidingen.'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Är han för jobbig så finns både LVU och LVM att ta till! Men som många kloka har sagt innan så är det bara till att prata med honom och låta honom till viss del lära av sina misstag. Det är så lär sig här i livet 1. Jag tycker att det är extremt otrevligt att du alltid ska använda " " när du skrivet till mig. Sluta med det. 2. LVM är ganska svårt då det inte framgår att han är missbrukare? Dessutom är det socialen som har hand om detta. 3. LVU är i princip socialen. Då fick vi det avklarat. Redigerad 7 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Skräm honom. Att prata allvar med honom kan hjälpa ibland men ibland fortsätter han med tramset. Gör så här, visa bilder/videon på vilka konsekvenser det finns ifall han fortsätter. Visa honom några artiklar. Kanske gör en egen artikel om någon 13 åring som druckit och *nånting* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ska ta ett stort snack med honom nästa gång. Säga att alla mår dåligt av hur han håller på och att han gör det bara värre för sig själ. Att om han fortsätter så här så kommer skolan gå åt skogen, han kommer inte komma in på nått gymn och får gå iv, sen när han väl kommer in så kommer det gå åt skogen, kanske går om eller tillslut blir trött på allt och hoppar av. Han får ingen utbilding inget jobb m.m. Ska säga att det är farligt det hära, och man kommer in i fel folkgrupp, kanske blir kriminell hamnar i fängelse eller andra polis saker. Vi kommer nog inte dra in soc eller något sånt, verkar lite onödigt. Han har vart lite på bup, vet inte hur det går där. Ska iaf snacka med honom, så han fattar att folk blir oroliga och mår dåligt. Ska också uppmuntra honom med att han kan vara hur duktig som hälst när han gör läxor. Hjälper till hemma och allt sånt, för det är han. Gillade och hjälpa till och vara duktig, ska försöka få fram det ur honom igen. Men som sagt, tonåren är en jobbig period. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Att åka ut och jaga gör bara saken sämre, då blir det hela en lek, tjuv och polis, deras små adrenalin kickar floffar till när dom ser en bil åka efter dom.. Och den enda saken du kan göra nu som jag kommer på är att låsa in han i ett ganska så litet rum. Ett bord, 2 stolar och 1 stark lampa i taket. Ingen mat eller vatten. Han ska inte kunna röra sig, så knyt fast hans händer bakom ryggen. Nu ska du sitta i flera i några timmar och pressa han och prata med han om det han gör - att det är dåligt, tills han börjar gråta eller något.. Det är då han verkligen får in det i skallen. Försök se det som en tortyr.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ska ta ett stort snack med honom nästa gång. Säga att alla mår dåligt av hur han håller på och att han gör det bara värre för sig själ. Att om han fortsätter så här så kommer skolan gå åt skogen, han kommer inte komma in på nått gymn och får gå iv, sen när han väl kommer in så kommer det gå åt skogen, kanske går om eller tillslut blir trött på allt och hoppar av. Han får ingen utbilding inget jobb m.m. Ska säga att det är farligt det hära, och man kommer in i fel folkgrupp, kanske blir kriminell hamnar i fängelse eller andra polis saker. Vi kommer nog inte dra in soc eller något sånt, verkar lite onödigt. Han har vart lite på bup, vet inte hur det går där. Ska iaf snacka med honom, så han fattar att folk blir oroliga och mår dåligt. Ska också uppmuntra honom med att han kan vara hur duktig som hälst när han gör läxor. Hjälper till hemma och allt sånt, för det är han. Gillade och hjälpa till och vara duktig, ska försöka få fram det ur honom igen. Men som sagt, tonåren är en jobbig period. Precis det felet många gör. "Jag ska prata", det hjälper i vissa fall, men i många fall inte. Sedan så är allt redan åt skogen. Det är upp till er hur långt ni vill gå, men klarar ni inte av att ta hand om ungen själv så varför inte låta andra se över det hela? Oavsätt hur mycket ni pratar med honom så kommer han inte att byta kontakter, han är för ung för att ta tag i det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Att åka ut och jaga gör bara saken sämre, då blir det hela en lek, tjuv och polis, deras små adrenalin kickar floffar till när dom ser en bil åka efter dom.. Och den enda saken du kan göra nu som jag kommer på är att låsa in han i ett ganska så litet rum. Ett bord, 2 stolar och 1 stark lampa i taket. Ingen mat eller vatten. Han ska inte kunna röra sig, så knyt fast hans händer bakom ryggen. Nu ska du sitta i flera i några timmar och pressa han och prata med han om det han gör - att det är dåligt, tills han börjar gråta eller något.. Det är då han verkligen får in det i skallen. Försök se det som en tortyr.. Tänk liksom VaXXoR med farsan i bilen . VaXXoR: "Där är dom pappa!" Pappa: "Nä nu fan!" *GASAR* 13åringen: "Fan det är pappa! SPRIIIING!" Aja hur som helst. Testa det jag skrev Vaxx. Redigerad 7 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 [...]han kommer inte komma in på nått gymn och får gå iv [...] Inget fel med att gå IV :'( *Flashbacks* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Inget fel med att gå IV :'( *Flashbacks* Nej, men bara för att skrämma honom Man vill ju komma in där man vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Enda jävla raka. Håll honom instängd. Följ med han till skolan några dagar, Se till att han inte träffar dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) 1. Jag tycker att det är extremt otrevligt att du alltid ska använda " " när du skrivet till mig. Sluta med det. 2. LVM är ganska svårt då det inte framgår att han är missbrukare? Dessutom är det socialen som har hand om detta. 3. LVU är i princip socialen. Då fick vi det avklarat. Ah, jag ber om ursäkt om du tog det på fel sätt med gubben. Bara jag som tycker den är cool. Du vet att jag inte menar nått illa med det SlewME. Sant det vet vi inte. Vet inte riktigt vad jag menade med det där. Ni snackade om BUP´s vara och icke vara och jag menade bara att de två lagarna finns med. Ingen baktanke att han skulle vara narkoman. Och LVU, tvångsomhändertagning av ungdomar under 22 år, ja det är oftasts innom socialen det behandlas så inderkt är det samma som socialen, men inte helt. Även andra myndigheter kan besluta om att tvångsinta ungdomar. Redigerad 7 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Tänk liksom VaXXoR med farsan i bilen . VaXXoR: "Där är dom pappa!" Pappa: "Nä nu fan!" *GASAR* 13åringen: "Fan det är pappa! SPRIIIING!" Aja hur som helst. Testa det jag skrev Vaxx. Nej det var lite med så här. Jag: Stanna bilen här, släck lyset. Pappa: Okej, vad tänker du göra? Jag: Jag tänker gå ur bilen, och leta. Pappa: Neej, det är för farligt! Jag: Nej, lyssna på mig. Det är vår ända chans. Pappa: Okej, var försiktig. Haha, nee. Men jag får se vad jag hittar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ah, jag ber om ursäkt om du tog det på fel sätt med gubben. Bara jag som tycker den är cool. Du vet att jag inte menar nått illa med det SlewME. Sant det vet vi inte. Vet inte riktigt vad jag menade med det där. Ni snackade om BUP´s vara och icke vara och jag menade bara att de två lagarna finns med. Ingen baktanke att han skulle vara narkoman. Och LVU, tvångsomhändertagning av ungdomar under 22 år, ja det är oftasts innom socialen det behandlas så inderkt är det samma som socialen, men inte helt. Även andra myndigheter kan besluta om att tvångsinta ungdomar. Ja, men i slutänden hamnar man hos socialen i alla fall. Dessutom så gäller det bara folk under 18 år och inte 22 som du sade. "1 § Insatser inom socialtjänsten för barn och ungdom skall göras i samförstånd med den unge och hans eller hennes vårdnadshavare enligt bestämmelserna i socialtjänstlagen (2001:453). Insatserna skall präglas av respekt för den unges människovärde och integritet. Den som är under 18 år skall dock beredas vård enligt denna lag, om någon av de situationer som anges i 2 eller 3 § föreligger och det kan antas att behövlig vård inte kan ges den unge med samtycke av den eller dem som har vårdnaden om honom eller henne och, när den unge har fyllt 15 år, av honom eller henne själv. Vård med stöd av 3 § får även beredas den som har fyllt 18 men inte 20 år, om sådan vård med hänsyn till den unges behov och personliga förhållanden i övrigt är lämpligare än någon annan vård och det kan antas att behövlig vård inte kan ges med den unges samtycke. Vissa andra åtgärder får vidtas utan samtycke enligt 22 och 24 §§. Vid beslut enligt denna lag skall vad som är bäst för den unge vara avgörande. Den unges inställning skall så långt möjligt klarläggas. Hänsyn skall tas till den unges vilja med beaktande av hans eller hennes ålder och mognad. Lag (2003:406)." Lagen är längre men det är en inledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Sup han full spela in sen spelar ni upp det för han när han skämmer ut sig inför hans familj... Då får han ta ställning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Sup han full spela in sen spelar ni upp det för han när han skämmer ut sig inför hans familj... Då får han ta ställning... Faktiskt en rätt bra idé, tror han skulle skämmas rejält efter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Faktiskt en rätt bra idé, tror han skulle skämmas rejält efter det. Bara ett problem, om han är utom kontroll för föräldrarna. Vad säger att han kommer att ändra sig då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 När jag såg tråden tyckte jag det stog "Är det fel med ungar" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Spank? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Spank? Alltid kul med seriösa förslag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Skicka honom till BUP eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts