VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Hej. Jag skulle villja höra med er om hur jag som bror kan få min 13 åriga bror att vara med bättre ungar. Var nyss ute med pappa och jagade fjortisar, brorsan stängde av mobilen och sprang och gömde sig och då ringde vi hans kompisar men deras var också avstänga. Så vi följde efter ett gäng med bilen, och sen börgade dom springa Kände mig lite som en polis, som var ute på spaning efter drickande ungdommar. Men iaf, hur ska man göra ? Dom han är med nu är heelt fel ungar, och vill få in han på rätt bana och välja bättre kompisar. För det här kan ju sluta allvarligt, han är ju bara 13 och tänk er när han är i min ålder, då kommer hända större och farligare saker. Så ge tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Prata med honom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Hej. Jag skulle villja höra med er om hur jag som bror kan få min 13 åriga bror att vara med bättre ungar. Var nyss ute med pappa och jagade fjortisar, brorsan stängde av mobilen och sprang och gömde sig och då ringde vi hans kompisar men deras var också avstänga. Så vi följde efter ett gäng med bilen, och sen börgade dom springa Kände mig lite som en polis, som var ute på spaning efter drickande ungdommar. Men iaf, hur ska man göra ? Dom han är med nu är heelt fel ungar, och vill få in han på rätt bana och välja bättre kompisar. För det här kan ju sluta allvarligt, han är ju bara 13 och tänk er när han är i min ålder, då kommer hända större och farligare saker. Så ge tips Prata allvar med ungen och säg som det är. Se till att han tar till sitt bringa förnuft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Hur mycket tid spenderar du med honom nuförtiden? Du kanske behöver spendera lite tid med honom, perfekt är ju att hitta på saker med honom på helgerna så att han inte kan göra någonting. Du vill ju också självklart ha lite fri tid men säg då åt någon av dina föräldrar att kanske göra andra saker med honom, håll honom lite hårdare i skinnet helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Tänk, när han är i din ålder kanske han blir emo också. Tror inte jaga honom hjälper. Farsan får ta ett stillsamt snack med honom när han är hemma istället, föbjuda honom att umgås mev folk han vill umgås med är ingen lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Tänk, när han är i din ålder kanske han blir emo också. Tror inte jaga honom hjälper. Farsan får ta ett stillsamt snack med honom när han är hemma istället, föbjuda honom att umgås mev folk han vill umgås med är ingen lösning. Nee, ändras från människa till en musikstil tror jag inte kommer hända. Men det skulle vara förfärligt om han blev en kille som klär sig i rosa powerpuff tröjja och dam kläder Nu så alla vet så har hela familjen/släkten pratat med honom. Redigerad 7 oktober, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Det finns inget du och din far egentligen kan göra. Att leka polis är en lösning, men man ska även vara medveten om farorna med att göra det. Det ni kan göra är att ge honom utegångsförbud som han ändå kommer att bryta. Att ringa soc är också ett alternativ, så får de berätta farorna och konsekvenser. Ta kontakt med skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Nee, ändras från människa till en musikstil tror jag inte kommer hända. Nu så alla vet så har hela familjen/släkten pratat med honom. Och vad hände? *nyfiken* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Det finns inget du och din far egentligen kan göra. Att leka polis är en lösning, men man ska även vara medveten om farorna med att göra det. Det ni kan göra är att ge honom utegångsförbud som han ändå kommer att bryta. Att ringa soc är också ett alternativ, så får de berätta farorna och konsekvenser. Ta kontakt med skolan. Men han är helt ur kontroll nu. Skolan kommer vi inte prata med för det har vi gjort och det gick ju åt helvete. Men ska ta ett bror snack med honom, ensam. Får se om det hjälper. Utegångsförbud är nog inte så bra, då blir han arg och ger igen på nått sätt, kanske blir värre. Halo: Han lyssnar inte, gör vad han vill. Han har alltid på något sätt fått sin vilja igenom. Redigerad 7 oktober, 2006 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 One pwntastic brother you got there. Men iaf, finns nog inte mycket ni kan göra. Blir nog bara värre att jaga runt honom och skälla ut honom dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Men han är helt ur kontroll nu. Skolan kommer vi inte prata med för det har vi gjort och det gick ju åt helvete. Men ska ta ett bror snack med honom, ensam. Får se om det hjälper. Utegångsförbud är nog inte så bra, då blir han arg och ger igen på nått sätt, kanske blir värre. Precis som jag skrev. Ringa socialen, de kommer att ta tag i ärendet. Berätta för socialen hur det ligger till. Vet han att han har socialen efter sig och att det finns risk att han blir fråntagen rätten att bo hemma så tror jag att han skärper sig, det beror dock på hur långt ni vill gå. Ett annat alternativ är att flytta från där ni bor och byta skola - det är det bästa alternativet. Hyr in en "kontrollant" som ser efter vad din bror gör helatiden, som en barnvakt. Finns världens möjligheter bara man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Precis som jag skrev. Ringa socialen, de kommer att ta tag i ärendet. Berätta för socialen hur det ligger till. Vet han att han har socialen efter sig och att det finns risk att han blir fråntagen rätten att bo hemma så tror jag att han skärper sig, det beror dock på hur långt ni vill gå. Gå INTE till Socialen för helvete. Inget jävla ställe man vill ha att göra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Gå INTE till Socialen för helvete. Inget jävla ställe man vill ha att göra med. Precis det jag menar, det är i avskräckande syfte. Tror inte att någon vill ha med socialen att göra. --- Snacka allvar med honom och berätt att ni inte klarar av att ta hand om honom och att ni blandar in socialen om han inte skärper sig. Redigerad 7 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Precis det jag menar, det är i avskräckande syfte. Tror inte att någon vill ha med socialen att göra. Kan funka som ett hot. Men det kan ju gå åt helvete om man går dit och dom startar en utredning också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Kan funka som ett hot. Men det kan ju gå åt helvete om man går dit och dom startar en utredning också. De tar inte en unge helt utan anledning, de kommer att kolla till honom till att börja med, vet han det så har han kniven på strupen. Visar det sig att han skärpt sig så lägger de ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 De tar inte en unge helt utan anledning, de kommer att kolla till honom till att börja med, vet han det så har han kniven på strupen. Visar det sig att han skärpt sig så lägger de ner. Nej, det är klart dom inte gör. "Gå åt helvete" var nog ett rätt fel uttryck. Han kanske borde ha någon annan att snacka med? BUP eller något kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Lämna ungen till att ruttan hos sina fjortis-kompisar tills hana upptäcker att ni inte tycker om det. OM han nu mot förmodan inte skulle upptäcka det får ni slå honom med en pinne. --------------------------¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨^^^^^^^^^^^^^^¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨----------------- Min lillebror ärpå väg att bli värre än vad jag var för ett år sedan, och han är fyra år yngre än vad jag är, han lyssnar inte heller på vad våran familj säger, har skittaskig attityd, gör aldrig läxor, sköter sig itne i skolan. And so on. Till slut sa jag; "Du är värre äv vad jag var när jag gick i åttan/nian, fattar du vad som kommer hända med dig när du kommer up min ålder då? Jag säger inte det här för att du missköter dig, utan för att jag inte orkar med att mamma ska må mer dåligt". Sa så igår... Vet inte om han tog till sig, men hoppas på det iallafall. Säg till honom vad ni tycker och hur ni kommer må om inte han skärper till sig, inte vad som kommer hända med honom, för sådant lyssnar man ju inte på (Det vet vi väl? ). Det är vad jag har att säga, good bye! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Nej, det är klart dom inte gör. "Gå åt helvete" var nog ett rätt fel uttryck. Han kanske borde ha någon annan att snacka med? BUP eller något kanske? BUP kan man egentligen tvinga honom till, eftersom att han är under 18. Men jag tror inte att han kommer att ta åt sig om han redan är i skiten. Vet hur arroganta ungar fungerar. Finns egentligen mycket man kan testa. Det bästa ordet att samanfatta det hela med är; Vilja!. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 BUP kan man egentligen tvinga honom till, eftersom att han är under 18. Men jag tror inte att han kommer att ta åt sig om han redan är i skiten. Vet hur arroganta ungar fungerar. Finns egentligen mycket man kan testa. Det bästa ordet att samanfatta det hela med är; Vilja!. Är han för jobbig så finns både LVU och LVM att ta till! Men som många kloka har sagt innan så är det bara till att prata med honom och låta honom till viss del lära av sina misstag. Det är så lär sig här i livet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ge honom en örfil och säg: "Gå och lägg dig, du har skola på måndag!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts