Jump to content

Operation Flashpoint

Jacker
 Share

Recommended Posts

Måste bara visa den fantastiska film från FFUR-Mod 2007 (som släpptes idag). Den visar hur underbart bra spel Flashpoint kan vara (filmat i MP CO-OP, men SP är inte sämre). Har själv inte provat FFUR, men det blir till att göra det nu. :D

*****SE FILMEN HÄR*****

... Och tanka FFUR 2007 här

Shit, jäklar vad organiserad dom var. Var det spelare som flög helikoptern och allt i början med?

"OH GOD THE CHOPPER!" :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Funkar dom här moddarna baar till MP eller till SP eller till bägge och?

De ska funka i både SP och MP.

Shit, jäklar vad organiserad dom var. Var det spelare som flög helikoptern och allt i början med?

"OH GOD THE CHOPPER!" :lol:

Ingen aning, men en fin blooper var det iaf. :D

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nästan alla moddar kräver expansionen Resistence... Vet inte om det måste vara köpt. Men jag kan intyga att det är värt varenda krona! Köpte Game Of The Year Edition - innehåller Cold War Crisis (orginalet) samt de både expansionerna Red Hammer och Resistence. Kostar inte mer 149:-.

Ok tror jag ska fixa detta.

Och Cold War(Vinter Kriget) är man i Finland då? eftersom där var ju Cold War(Vinter Kriget)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tror jag ska fixa detta.

Och Cold War(Vinter Kriget) är man i Finland då? eftersom där var ju Cold War(Vinter Kriget)

:lol:

Förlåt, men du fick mig skratta där. :)

Cold War = Kalla Kriget

Läs om Kalla Kriget här.

Det var inget riktigt krig, utan bara benämningen på maktkampen och spänningarna mellan kommunistiska Sovjetunionen och den USA- ledda västvärlden (det pågick från ungefär det att andra världskriget slutade fram tills 1991). Operation Flashpoint: Cold War Crisis utspelar sig 1985, och handlar om att en fanatisk rysk general på egen hand invaderar några NATO- kontrollerade öar med sina trupper. NATO ingriper då, utan att veta om att det är Sovjetiska trupper. Konflikten måste stoppas innan Moskva blandas in och det hela kanske utvecklar sig till tredje världskriget (därmed undertiteln "Cold War Crisis").

http://sv.wikipedia.org/wiki/Operation_Flashpoint

Förresten så klarade jag precis Cold War Crisis! :D

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förresten så klarade jag precis Cold War Crisis! :)

Måste faktiskt säga att storyn på det är väldigt rolig. :D

Älskar när alla i ens squad blir skjutna, och man får hjälp utav "resistance force" att komma till deras slott där man får träffa deras ledare - som hjälper en få kontakt med amerikaner igen... :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, storyn är riktigt bra!

Men de tre sista riktiga uppdragen kändes halvtaskitgt designade...

Mjo, nog för att jag inte kommer ihåg dom riktigt men...:D

Måste säga att det var trevligt att när man på några uppdrag helt plötsligt fick ta rollen som en stridsvagns-commander(Vad heter det på svenska egentligen? :lol: ) som lite omväxling.

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, nog för att jag inte kommer ihåg dom riktigt men...:D

Måste säga att det var trevligt att när man på några uppdrag helt plötsligt fick ta rollen som en stridsvagns-commander(Vad heter det på svenska egentligen? :lol: ) som lite omväxling.

Det heter 'vagnchef' på svenska. :) I spelet får man ju, förutom infanterist och vagnchef, också spela som pilot och elitsoldat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eh, kan du förtydliga?

Hmmm. Ursäkta min stavning har börjat krångla den sista tiden ska försöka ta det här lite mer tydligare.

Dom här modarna funkar dom bara till en av dom här E-Pack:s eller funkar dom här modarna som finns på för gående sida som finns massa länkar till. Funkar dom bara till vissa av dom här E-packen eller kan man köra dom här modarna till alla dom här OFP spelen som är med i Game of the year edition.

Hoppas detta blev lite mera tydligare :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor