Jump to content

Operation Flashpoint

Jacker
 Share

Recommended Posts

Köpte precis "Game of the year edition" på webhallen. Tankade spelet för ett tag sen, men jag kunde inte hitta crack till senaste patchen. Dessutom vill jag kunna lira lite moddar (som jag förstått är dem flesta moddar till Resistence). Av det lilla jag har spelet det känns det jävligt bra och kul, känslan är på topp.

En fråga också; är inte säker, men jag har för mig att det ska finnas inofficiella (?) patchar som uppdaterar spelet med DirectX9 och andra grafikeffekter. Var tankar man?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Köpte precis "Game of the year edition" på webhallen. Tankade spelet för ett tag sen, men jag kunde inte hitta crack till senaste patchen. Dessutom vill jag kunna lira lite moddar (som jag förstått är dem flesta moddar till Resistence). Av det lilla jag har spelet det känns det jävligt bra och kul, känslan är på topp.

En fråga också; är inte säker, men jag har för mig att det ska finnas inofficiella (?) patchar som uppdaterar spelet med DirectX9 och andra grafikeffekter. Var tankar man?

google google nananana :D

Edit: Spelet såg inte så värst roligt ut! Men bilder kan luras

Redigerad av n00dles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet såg inte så värst roligt ut! Men bilder kan luras

Spelet var jätte roligt för några år sen (blev också årets spel 2001), är fortfarande roligt med moddar.

JackzoR^ Här är en fin sida du kan gå till om du söker nåt http://ofp.gamepark.cz/

Och den här DXDLL:n (skapad av en finnländare. Nick: Kegetys) Är gjord för att ta fram

DX9 effekter som bloom, reflection, snyggare ljus osv. hittas här http://operationflashpoint.filefront.com/f...tys_DXDLL;49296

Och sen rekommenderar jag moddarna:

SFP 4.1.1(?) = Swedish Force Pack, Svenska fordon och trupper (w00t)

FDF 1.4 = Finnish Defence Force, Total Conversion ny story, nya uppdrag, och lägger till finska trupper och röster på soldaterna.

Libmod = Liberation 1941-1945, TC, nya uppdrag och WWII, Sovjet - Tyskland. Men mer för Mission Makers.

Och Invasion 1944 som är på kommande, WWII.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet var jätte roligt för några år sen (blev också årets spel 2001), är fortfarande roligt med moddar.

JackzoR^ Här är en fin sida du kan gå till om du söker nåt http://ofp.gamepark.cz/

Och den här DXDLL:n (skapad av en finnländare. Nick: Kegetys) Är gjord för att ta fram

DX9 effekter som bloom, reflection, snyggare ljus osv. hittas här http://operationflashpoint.filefront.com/f...tys_DXDLL;49296

SFP 4.1.1(?) = Swedish Force Pack, Svenska fordon och trupper :)

FDF 1.4 = Finnish Defence Force, Total Conversion ny story, nya uppdrag, och lägger till finska trupper och röster på soldaterna.

Libmod = Liberation 1941-1945, TC, nya uppdrag och WWII, Sovjet - Tyskland. Men mer för Mission Makers.

Najs, tackar, behövde det också. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
Aja, det är inte alltför viktigt. Något mer jag borde veta/ha, I_lol? :huh:

Igår släpptes SLX Replacement pack.

Och det lägger till nya effekter, t.ex. eld och ny himmel :ph34r:

Första sidan

Och där under SLX RP så finns en Intressant WWII mod (Invasion 44),

själv har jag väntat på den i åratal och nu när den äntligen är färdig orkar

jag inte tanka den och installera OFP :)

BTW, det där med Postprocessing och AA. Du har inte ett GeForce kort?

Kan vara det som är orsaken till att du inte kunde använda båda sakerna sammtidigt.

Geforce-korten stöder inte Bloom/hdr + AA

Edit: Och Goty edition innehåller vanliga ofp och resistance? Annars kan du inte köra moddat.

Bara för det mesta sånt där old-time crap.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån förklara hur man kontrollerar stridsvagnen som vagnchef? Man får ju helt värdelösa förklaringar in-game. :) När jag klickar på ett mål åker föraren dit istället för att skytten beskjuter det och när jag klickar på den fläck vi ska åka till beskjuter bara skytten det. WTH? Antingen är det jag som har fuckat upp det på nåt vis, eller så har jag missat nåt. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nån förklara hur man kontrollerar stridsvagnen som vagnchef? Man får ju helt värdelösa förklaringar in-game. :) När jag klickar på ett mål åker föraren dit istället för att skytten beskjuter det och när jag klickar på den fläck vi ska åka till beskjuter bara skytten det. WTH? Antingen är det jag som har fuckat upp det på nåt vis, eller så har jag missat nåt. :mellow:

Jo Vangchefskontrollerna är lite uppfuckade.

Också när man beordrar dem att svänga till vänster (vänsterpil) så svänger sig pansarvagnen

men då brukar den också slira tillbaks till föregående riktning.

Du måste helt enkelt klicka på marken när du väljer vart ni ska, klickar du på ett fientligt objekt

kommer det en prick i siktet och det betyder eldgivning.

Och sen kan du också öppna kartan ( M ) och trycka dit du ska där, och fungerar inte det så trycker du på

Numpads ,/del och markerar pansarvagnen och sen trycker fram kartan och utför samma rutin.

Samma går att göra när man beordrar männen markera dem och sen fram med kartan.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Måste bara visa den fantastiska film från FFUR-Mod 2007 (som släpptes idag). Den visar hur underbart bra spel Flashpoint kan vara (filmat i MP CO-OP, men SP är inte sämre). Har själv inte provat FFUR, men det blir till att göra det nu. :)

*****SE FILMEN HÄR*****

... Och tanka FFUR 2007 här

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SFP 4.1.1(?) = Swedish Force Pack, Svenska fordon och trupper :)

Funkar dom här moddarna baar till MP eller till SP eller till bägge och?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor