samuelszon Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Aja det är väl inte det grupptrycket jag råkar ut för. Jag känner iaf mig dum om jag står bland 10 andra och jag är ända av dom som inte röker. Har aldrig rökt "på riktigt" före nu när jag blev 14 Har alltså aldrig dragit ner röken till lungorna före jag blev 14 Jag valde själv att jag ville röka, och det får folk acceptera. Fast många skulle känna sig dumma bara för att dom är med dom där 10: O Men dom som röker är varken bättre eller sämre än någon annan människa, och dom är inte dumma heller. Varför betala för t.ex. godis. Det förstör ju bl.a. tänderna, ger överskotts energi, och skapar ett beroende såsom tobak. Som vår Kemi, geografi osv. Lärare sa till oss: Vad som helst i stora mängder är skadligt, förutom kunskap. Jag känner iaf mig som en mycket trevligare människa bara för att ja får min mängd nikotin om dagen Du är ju riktigt korkad. Hur kan man känna sig dum, om man inte gör som kompisar? Och att dra paralleler (stavning?) till godis, det är en helt annan sak och det är inte många som är så pass beroende av det så att man blir sjuka, detta förekommer inte ofta. Gör en tabell du, på för- och nackdelar med att röka/snusa så gör jag en på godis. Så får du se vilka jävla skillnader det finns. Jag accepterar fullt att du har valt att röka, men dina argument håller inte, de får dig bara dumförklarad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Folk överreagerar. Jag känner många som har rökt och snussat sen högstadie ålder och många är 40 - 80 år idag. Och förut fanns det tillochmed mycket fler giftagare ämnen i tobak och snus. Bara för att man inte blir sjuk just när man röker så betyder det inte att man kan få tex kol långt efter att man har slutat. Underskatta inte sånt skit. Redigerad 7 oktober, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 7 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Bara för att man inte blir sjuk just när man röker så betyder det inte att man kan få tex kol långt efter att man har slutat. Underskatta inte sånt skit. Långt efter när man röker fortfarande när man är 80? Jag skulle inte ens vilja leva efter att jag fyllt 70. Ska man förebygga alla saker så skulle livet var helt enkelt skit. Låter man saker bli som det blir.. Det är livet. Redigerad 7 oktober, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Röker inte, tycker bara det är onödigt. Har inte heller testat någon gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_ThuuG Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Vattenpipa, är det skadligt? (eller vilka skadeverkningar har det?) Och nej, jag har aldrig rökt, kommer aldrig göra det heller. Redigerad 7 oktober, 2006 av _ThuuG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Det där jag-vill-inte-leva-när-jag-har-fyllt-70-argumentet är så jävla korkat. 1. Har ni ens varit 70 år gammalt och sett hur det är? 2. Kan man då inte lika väl ta självmord när man fyller 70 (eftersom det är så jävla hemskt) och lägga pengarna man sparar på att inte röka på något annat som man faktiskt har nytta utav? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Jag skulle inte ens vilja leva efter att jag fyllt 70. Det tror jag verkligen inte på. För det första kan du knappast uttala dig om det, för det andra är man ingen sönderskakig mumie bara för man är 70. Runt 90 kanske det blir så. Jeez. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 (redigerad) Vattenpipa, är det skadligt? (eller vilka skadeverkningar har det?) Och nej, jag har aldrig rökt, kommer aldrig göra det heller. Beror ju på om du röker med tobak eller inte. ...Tror jag. Redigerad 7 oktober, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Beror ju på om du röker med tobak eller inte. ...Tror jag. Det är små mängder tobak i vattenpipa, eller i smaken snarare. Alltså är det, ja, skadligt att röka vattenpipa, men långt ifrån lika skadligt som att röka cigaretter eller snusa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Ja. Under 1 paket om dagen. Säg gärna varför ni röker också. Jag röker för att det helt enkelt känns bra, och för att mina andra kompisar också röker. Känns bra? Hur kan det kännas bra att röka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Det är små mängder tobak i vattenpipa, eller i smaken snarare. Alltså är det, ja, skadligt att röka vattenpipa, men långt ifrån lika skadligt som att röka cigaretter eller snusa. Det är skadligare att röka vattenpipa en att snusa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Röker INTE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2006 Känns bra? Hur kan det kännas bra att röka? Det kan vara gott, man känner sig lugn osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2006 (redigerad) Känns bra? Hur kan det kännas bra att röka? Bra att du frågar. Känns underbart för mig =) Svårt att förklara på vilket sätt det känns bra. Men det är antagligen på grund av nikotinet. Kommer ihåg när jag rökte mina första North State.. Aww... Redigerad 8 oktober, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2006 Nej, jag röker inte.....mycket. På sin höjd ca 3-5 cigaretter/år. Smakupplevelsen kan jämföras med sån där leverkorv de har på Lidl. Intetsägande med kryddor. Nu säger jag inte att rökverken smakar lever (det gör Lidls korv iofs inte heller) men själva smakupplevelsen är på ungefär samma nivå. Alltså, speciellt "gott" är det inte. Hm. Dessutom luktar det likkista och är inte speciellt hälsosamt så http://67.18.37.14/19/132/emo/yeah.gif DONT SMOKE KIDS! http://67.18.37.14/19/132/emo/yeah.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Tiden går så sakta i skolan, och cigg gör så att man dör fortare, alltså går tiden fortare (gott folk som inte fatta att jag var ironisk så var jag det ! ! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 9 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2006 Har ju testat och så men röker inte, nicht haaabe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 .vote: Nej, för fan! slutade när jag träffade min flickvän.. var över 5 månader sen men e fortfarande röksugen nästan jämt tacka vet jag droger som inte är beroendeframkallande.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 .vote: Nej, för fan! slutade när jag träffade min flickvän.. var över 5 månader sen men e fortfarande röksugen nästan jämt tacka vet jag droger som inte är beroendeframkallande.. Fuckin A! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2006 Jag känner iaf mig dum om jag står bland 10 andra och jag är ända av dom som inte röker. Jag skulle inte äns stå bland 10 andra som rökte Nej och Inget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts