Bubbli Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Hur tänker du?.......... säger som farmor säger varje jul när man råkar säga "fan vad mätt jag är".. då säger hon jämt: "säg inte sådär, tänk på barnen i Afrika". Ja, det var ju en bra farmor som tycker att man inte ens ska ha gott samvete för att man har ätit. Religion är väl det största världsproblemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Växthuseffekten är bara påhittat bullshit för att skrämma folk. Det är rätt svårt att motbevisa något som är såpass vetenskapligt bevisat. Krig Religion Växthuseffekten AIDS/epidemier/sjukdomar Svält Bostadsbrist Diktatur Korruption Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Religion är väl det största världsproblemet. Skulle precis skriva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Hotet om risken för terrorism är påhittat skitsnack skapat för att väcka rädsla, inte växthuseffekten. Vad får dig att tro tvärtom, att växthuseffekten inte skulle existera, alternativt vara harmlös? Moderata politikers pladderkäftar? Klimatförändringar har alltid funnits och kommer alltid finnas. Jag kommer inte förneka att ozonlagret tar stryk av vår förbränning av olja. Men, jag tror att problemet är väldrigt överskattat, och isar som smälter och medeltemperaturen som ökar beror mer på naturens gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Det är otroligt trångsynt att påstå att religion är ett världsproblem. Visst finns det religiösa grupperingar som ställer till med problem men dra inte all religion över samma kam. --- Topic: Förtryck Kommunism Anarkism Terrorism Fundamentalism Droger Hultans inaktivitet m.fl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Hur tänker du?.......... säger som farmor säger varje jul när man råkar säga "fan vad mätt jag är".. då säger hon jämt: "säg inte sådär, tänk på barnen i Afrika". "Om vi använder så mycket vatten som nu, så kommer vattnet ta slut om 50 år." - Discovery. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) FEL Redigerad 4 oktober, 2006 av Foo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Växthuseffekten är bara påhittat bullshit för att skrämma folk. Hela mellanöstern är ett världsproblem. Ett av de bästa inläggen på länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Ja, det var ju en bra farmor som tycker att man inte ens ska ha gott samvete för att man har ätit. Religion är väl det största världsproblemet. Äsch, hon är gammal och tänker inte så mycket, eller så tänker hon för mycket. . "Om vi använder så mycket vatten som nu, så kommer vattnet ta slut om 50 år." - Discovery. Jasså, det där hade jag själv ingen aning om, men jag förstår inte hur det ska ta slut? Vattnet går väll upp och ner hela tiden...eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 En av de störtsa världsproblemen är bristen på rent vatten och vatten över huvud taget. Bristen på vatten leder till svältkatastrofer och fattigdom. KalleR: Gillar dig skarpt men tycker att du är något naiv i den där frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 KalleR: Gillar dig skarpt men tycker att du är något naiv i den där frågan. Icke, det är ni som är naiva som tror att växthuseffekten leder till jordens undergång imorgon, om 10år, om 50år eller om 100år. Naturen har sin gång och klimatet förändras, med eller utan bilar. Ta istiden, förklara varför den isen försvann? Då fanns det inga bilar. Folk nu tror att alla kretsar runt kärnkraft, bilar och människan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Det är otroligt trångsynt att påstå att religion är ett världsproblem. Visst finns det religiösa grupperingar som ställer till med problem men dra inte all religion över samma kam. Jag håller med dig. Redigerad 4 oktober, 2006 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Icke, det är ni som är naiva som tror att växthuseffekten leder till jordens undergång imorgon, om 10år, om 50år eller om 100år. Naturen har sin gång och klimatet förändras, med eller utan bilar. Ta istiden, förklara varför den isen försvann? Då fanns det inga bilar. Folk nu tror att alla kretsar runt kärnkraft, bilar och människan. Att det skett klimatförändringar utan den minsta inverkan av bilar och kärnkraftverk har inte så mycket med saken att göra. Moder jord herself har sitt kort i leken hon också, visst, men varför hjälpa henne att lägga alla essen på bordet; låta henne slå ner med mäktig hämnd - döda oss? Vi kommer inte undan ostraffat när vi förstör ozonlagret, vettu’. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Icke, det är ni som är naiva som tror att växthuseffekten leder till jordens undergång imorgon, om 10år, om 50år eller om 100år. Naturen har sin gång och klimatet förändras, med eller utan bilar. Ta istiden, förklara varför den isen försvann? Då fanns det inga bilar. Folk nu tror att alla kretsar runt kärnkraft, bilar och människan. Var har jag sagt att jag tror att växthuseffekten leder till jordens undergång imorgon, om 10år, om 50år eller om 100år? Jag sa att jag tycker att det är något naivt av allas vår KalleR att blunda för hur stort problemet verkligen är. Redigerad 4 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Var har jag sagt att jag tror att växthuseffekten leder till jordens undergång imorgon, om 10år, om 50år eller om 100år? Jag sa att jag tycker att det är något naivt av allas vår KalleR att blunda för hur stort problemet verkligen är. Men suck. Där säger du ju indirekt att jorden går under ganska snart. Problemet är inte så stort som folk verkar tro. Det må hända att det är ett problem, men fan inte så stort som du tror. Dina barn, barns barn barn har hunnit växa upp och dö innan jorden går under pga. växthuseffekten. Redigerad 4 oktober, 2006 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Men suck. Där säger du ju indirekt att jorden går under ganska snart. Problemet är inte så stort som folk verkar tro. Det må hända att det är ett problem, men fan inte så stort som du tror. Dina barn, barns barn barn har hunnit växa upp och dö innan jorden går under pga. växthuseffekten. Men, var säger jag inderekt, att jorden går under ganska snart? Är du blind SlewME? KalleR säger Växthuseffekten är bara påhittat bullshit för att skrämma folkoch sedan: Klimatförändringar har alltid funnits och kommer alltid finnas. Jag kommer inte förneka att ozonlagret tar stryk av vår förbränning av olja. Men, jag tror att problemet är väldrigt överskattat, och isar som smälter och medeltemperaturen som ökar beror mer på naturens gång. Han säger vad han tror! Och jag menar bara att jag tror att han tror rätt, ozonlagret tar stryk av vår förbränning av olja. Men problemet är större än så. (vilket inte han tror!) Medeltemepratuen har höjts och isarna smälter pga av alla avgaser vi släpper ut, inte pga att det är naturens gång. Detta är ren fakta. Men att jorden skulle gå under pga av detta tror jag inte. Inte för tillfället i alla fall. Om du tittar på alla natur katastrofer som sker idag och för ett antal år sedan så var det mindre förr. Detta betyder inte att alla naturkatastrofer är ett resultat av en klimatförändrig. Jordbävningar, tsunamis mm tror jag knapast uppkommer för att det är mycket trafik i världen. Men absolut påverkars de naturkatastrofer som sker av klimatförändringen. *Bitchslappar SlewME* Redigerad 4 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Kommunism Våld AIDS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Men, var säger jag inderekt, att jorden går under ganska snart? Är du blind SlewME? KalleR säger och sedan: Han säger vad han tror! Och jag menar bara att jag tror att han tror rätt, ozonlagret tar stryk av vår förbränning av olja. Men problemet är större än så. (vilket inte han tror!) Medeltemepratuen har höjts och isarna smälter pga av alla avgaser vi släpper ut, inte pga att det är naturens gång. Detta är ren fakta. Men att jorden skulle gå under pga av detta tror jag inte. Inte för tillfället i alla fall. Om du tittar på alla natur katastrofer som sker idag och för ett antal år sedan så var det mindre förr. Detta betyder inte att alla naturkatastrofer är ett resultat av en klimatförändrig. Jordbävningar, tsunamis mm tror jag knapast uppkommer för att det är mycket trafik i världen. Men absolut påverkars de naturkatastrofer som sker av klimatförändringen. *Bitchslappar SlewME* Du frågar min om jag är blind, får jag attackera tillbaka med samma fråga? Du säger att isen smälter pga. oss, vilket delvis är bullshit. Precis som jag sade i tidigare tråd så har naturen sin gång och isen för många herrans år sedan, vad det DIN bil som smälte den? Vill inte förneka att växthuseffekten inte påverkar jorden, för det är vetenskapligt bevisat och jag tror på vetenskapen. Däremot så är den extremt överdriven och folk samt media har fått saker om bakfoten. Om jag nu vore journalist eller vetenskaps man så hade du fallit för det jag säger som en platt pannkaka. Men i och med att jag bara en en SlewME så är det inget du tror på, för du har redan bestämt dig. Vi lägger ner diskussionen i och med att du redan har en sån negativ inställning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 (redigerad) Grrr! Okej, Herr: Jag-är-otrolig-butter-idag-för-jag-har-haft-en-dålig-dag! Alltså anser vi likadant! Jag är säker på att en stor del av våra klimatförändringar beror på våra utsläpp. Nej, inte precis bara min bil men många bilar, fabriker osv. tillsammans. Ja, jag tror att det oxå finns en övervälidgande skrämmselpropaganda här. Så fort det händer något blåser media upp det och skrämmer läsarna med att slutet är nära, för att få bra försäljnings siffror. Och likadant är det med alla katastrof filmer som Hollywood spottar ut. Riktigt så illa som de framställer det, är det inte. Alltså är det en stor överdrift ja. Men problemet existerar! Jag har ingen negativ inställning. Jag försöker alltid att se saker objektivt. Kan jag se saken ur din synvinkel, kan jag kanske se något som jag missat innan eller helt enkelt förstå hur du tänker, och på så sett lära mig något. Försök göra likadant. Nu måste jag fortsätta jobba. Ha det gytt din stolle. Redigerad 4 oktober, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 4 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2006 Jag är säker på att en stor del av våra klimatförändringar beror på våra utsläpp. Nej, inte precis bara min bil men många bilar, fabriker osv. tillsammans. Ja Tror inte att din bil eller några fabriker fanns under istiden. Tror att du missuppfattade det jag skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts