RavenE Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Söker en hemsida med noter till låtar på piano. Har sökt efter detta förrut här på forumet och fick länk till taborama.com, men den är nerstängd nu. Vill särskillt ha noter till Atlantis - September 28th. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Riktigt NOTER eller tabs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tabs, är det då det står typ: C-D-F-G-C-E-A-D osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tabs, är det då det står typ: C-D-F-G-C-E-A-D osv? mm. Här är en Tab sida . 911Tabs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tabs, är det då det står typ: C-D-F-G-C-E-A-D osv? Nej. Det här är en tab: E|-------------------------------------------------------------------|| B|-------------------------------------------------------------------|| G|--------0--------0------------------------0-------0----------------|| D|------2--------2------------------------2-------2------------------|| A|--0-0------3-3----------------------0-0-----3-3--------------------|| E|-------------------3-3-3-3-3-3-3-3------------------3-3-3-3-3-3-3-3|| Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Nej. Det här är en tab: E|-------------------------------------------------------------------|| B|-------------------------------------------------------------------|| G|--------0--------0------------------------0-------0----------------|| D|------2--------2------------------------2-------2------------------|| A|--0-0------3-3----------------------0-0-----3-3--------------------|| E|-------------------3-3-3-3-3-3-3-3------------------3-3-3-3-3-3-3-3|| Jag tror raven syftade mer på Piano... dvs Chords. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Precis, det var Pianonoter jag ville ha. På 911tabs fanns det tyvärr inga pianotabs till September 28th, men massa andra. Tack för hjälpen. Om någon hittar tabs/noter/etc till Atlantis - September 28th så får ni gärna höra av er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Jag tror raven syftade mer på Piano... dvs Chords. Jao. Jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Hur fan läser man av Chords eller nåt alls? Vill göra låtar på piano men fan går det inte, läser antagligen av fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 (redigerad) Jao. Jag med. Detta är väl inte Piano Ackorder?. Detta är ju Guitarr ackorder. E|-------------------------------------------------------------------|| B|-------------------------------------------------------------------|| G|--------0--------0------------------------0-------0----------------|| D|------2--------2------------------------2-------2------------------|| A|--0-0------3-3----------------------0-0-----3-3--------------------|| E|-------------------3-3-3-3-3-3-3-3------------------3-3-3-3-3-3-3-3|| Hur fan läser man av Chords eller nåt alls? Vill göra låtar på piano men fan går det inte, läser antagligen av fel. Jag tänkte mer att de här är Piano Chords: Intro: A C#m A C#m A C#m I'm so tired of being here A C#m Suppressed by all my childish fears A C#m I would give the very breath from my chest ... osv Redigerad 2 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Detta är väl inte Piano Ackorder?. Detta är ju Guitarr ackorder. E|-------------------------------------------------------------------|| B|-------------------------------------------------------------------|| G|--------0--------0------------------------0-------0----------------|| D|------2--------2------------------------2-------2------------------|| A|--0-0------3-3----------------------0-0-----3-3--------------------|| E|-------------------3-3-3-3-3-3-3-3------------------3-3-3-3-3-3-3-3|| Jag tänkte mer att de här är Piano Chords: Intro: A C#m A C#m A C#m I'm so tired of being here A C#m Suppressed by all my childish fears A C#m I would give the very breath from my chest ... osv Ja, men hur läser man av dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 (redigerad) Ja, men hur läser man av dem? Först måste jag fråga. Kan du spela Piano? . Du kan ju se att det står A och C#m. Dessa är då Ackorder. Ska du spela ackordet A så blir det så här på Pianot: A & Ciss & E. Ska du spela ackordet C#m så blir det så här på Pianot: Ciss & E & Giss. http://img89.imageshack.us/img89/3958/noteui0.jpg Redigerad 2 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Tanka Guitar Pro, tanka gitarrtaben, ta fram pianofältet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 2 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2006 Först måste jag fråga. Kan du spela Piano? . Du kan ju se att det står A och C#m. Dessa är då Ackorder. Ska du spela ackordet A så blir det så här på Pianot: A & Ciss & E. Ska du spela ackordet C#m så blir det så här på Pianot: Ciss & E & Giss. http://img89.imageshack.us/img89/3958/noteui0.jpg Ja, jag kan spela piano! Varför måste man spela 3 stycken, och är det samtidigt man ska göra det? Men asså, det är så jag gjorde, som du berättade, fast det lät inge bra! Det lät inte ens som låten jag gjorde... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 Detta är väl inte Piano Ackorder?. Detta är ju Guitarr ackorder. Jag vet. Skulle bara klara upp allt eftersom du sa att C-G-F-G-C-D-E-F-A var tabs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 3 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2006 (redigerad) Ja, jag kan spela piano! Varför måste man spela 3 stycken, och är det samtidigt man ska göra det? Men asså, det är så jag gjorde, som du berättade, fast det lät inge bra! Det lät inte ens som låten jag gjorde... Svårt att förklara. Ibland kan man spela alla samtidigt och ibland kanske man göra lite nyanser. Det beror helt enkelt på låten. Läs detta och detta Om du vill att det ska låta som låten så ska du spela. A A A A (BYT!). C#m C#m C#m C#m (BYT!) A A A A osv... samma sak hela tiden. Redigerad 3 oktober, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 oktober, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 När vi ändå talar - finns ackorden på John Lennons Imagine någonstans? Och sedan enkla hjälpbilder till hur man tar ut dessa ackord på ett piano? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 5 oktober, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2006 (redigerad) Hittade i alla fall den här sidan med ackord till Imagine: http://www.911tabs.com/link/?1717339 Redigerad 5 oktober, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts