Jump to content

Vad tycker ni om Microsoft/windows?

Nik.
 Share

Vad tycker ni om Microsoft?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Få se nu... tvingar folk att byta OS utan anledning (helt plötsligt släpps spel som alan wake och halo2 endast till vista? Jag lovar att de mycket väl skulle kunna släppas till XP).

De gör nytt OS som kräver mer av hårdvaran istället för tvärtom. De ser till att grafikkortstillverkare inte kan släppa drivrutiner så snabbt som det skulle kunna vara möjligt.

Windows är för dyrt. Office etc borde alltihopp ingå med Windows. Man ska inte behöva betala 10k för windows, office och allt annat en vanlig skolelev kan tänkas behöva - speciellt när t.ex. ubuntu ger ut likadana saker gratis.

Men men.. man kan inte bara vara negativ. Har använt XP på min nya dator sedan årsskiftet och inte haft en endaste krash/bluescreen eller något annat problem (som har med windows att göra).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Windows funkar, men Mac och Linux är helt klart bättre val om man inte planerar att spela.

Pga att windows är istort sett det enda vettiga valet för dom flesta (okunniga och gamers) så har microsofts programmerare kunnat sitta och slöa. Detta märks mycket väl i XP, och Vista kommer till största sannolikhet inte blir bättre. Nej usch, jag skulle helst vilja slippa allt som har med windows att göra, men sen är det ju också faktumet att många spel inte funkar till något annat.

När ska företag börja ta efter Blizzard och börja göra spel kompatibla till macintosh också?

Edit: Nu ser jag ju att pollen faktiskt handlar om vad man tycker om microsoft. Microsoft har jag verkligen inga problem med, tycker att dom gjort ett bra jobb med 360:n (även om dom kommer få spö av nitendo) och diverse annan hårdvara/mjukvara, så...

...vote: funkar.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor