Jump to content

Flygplans mission

bounce
 Share

Recommended Posts

Hej allihopa!! :D

Jag har ett problem. Jag klarar inte av flygplans missionen som man ska göra i öknen. Jag har gjort alla andra missions som man kan göra men man måste klara av flygplans missionen innan man kan gå vidare! :wub:

Har någon några tips eller nån kod att man kan skippa dom eller ett tips hur man ska klara dom pä lättaste sätt.

Väldigt tacksam för svar

//bounce

OBS. jag har GTA san andreas på PS2!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Har du testat tillräckligt då? Är alltid roligare att klara det själv.

Hade själv ruskiga problem med flygskolan. Men helt plötsligt nästa dag så släppte det.

Båtskolan klarade jag alla på första försöket.

Bil och mc skolan klarar jag inte ens första testet på, men det är nått annat skumt som jag gör fel där.

Kanske inte svaret du ville ha men lycka till iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försök och försök. Utan att ladda gå och kör om. Då blir uppdraget lättare eftersom.

Kör alltså och om du misslyckas så att du dör ladda inte gå och kör och om du misslyckas på något annat sätt gå bara tillbaka och kör igen. Ladda inte om. Det blir lättare och lättare desto mer man misslyckas :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sista flygskoleuppdraget har jag ett tips till.... (hoppa fallskärm) tryck framåt så du dyker hela tiden fram till straxefter 19 sec (nånstans mellan 19 å 20 sec ska du trycka) sedan e det bara att släppakonmtrollen eller tangentbordet å titta när du glider in i mitten.

Så du tycker inte att man ska öppna fallskärmen någon gång ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höll på att bli galen med fallskärmen tills jag upptäckte att du ska trycka på knappen precis så att den fälls ut efter att du åkt igenom molnen. (Brukar vara omkring 19-20 sek, vad jag minns, men tänk inte alls på sekunder!)

Tryck på knappen precis innan molnen, så att skärmen fälls ut precis efter molnen. Därefter är det bara att ha övre delen av den lilla röda tygbiten på fallskärmen precis i nivå med mitten på tavlan (eller varhelst du vill landa i vanliga fall.) Detta fungerar åtminstone med mittenvinkeln, den som inte är närmast eller längst bort från CJ.

Det handlar alltså inte om sekunder hit eller dit, kör precis i gränsen före/efter att du kommer genom molnen och ha övre änden på tygbiten som sikte på var du ska landa. Då garanterar jag att det kommer funka på ungefär fem försök, kanske t.o.m. mindre. :)

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag kan kolla lite senare, men problemet är också att även om man har fötterna på mitten så blir det inte full poäng - man ska landa lite längre fram (bortom) mitten för att få full poäng. Men det är inte så stor skillnad, tänk bara på att landa lite för långt fram (men inte mycket).

Jo, det kanske stämmer! Undre delen ska nog vara siktet, inte övre. Måste kolla omedelbart! :) Kör igång SA precis nu, vi får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehu, men då får han ju säga VILKET uppdrag som det är problem med, vi kan ju inte säga hur han ska göra i varje moment till varje flyguppdrag.

Ang. fallskärmen är det skitsvårt, men det funkar nog inte alls med att bara glida efter 19 sek utan att röra kontrollerna. Inte för guld iaf. Mitt tips var att kolla på den röda tygbiten, och det är nog att man landar precis där skynket täcker synen, alltså att man landar mitt på det man inte ser (för skynket är ivägen).

Men ska nog se till att ha lite fart också, så att man inte kommer fram för långsamt. Tryck S (eller spaken bakåt) ett tag, släpp, tryck igen, osv. Annars går det för långsamt. Sammanfattningen är iaf att det är svårt. Punkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor