Jump to content

Alla som har Silenthisper!

mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 160
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fyfan vad sjukt detta är, skaparen tyckte att detta var väldigt viktigt i informationssyfte att hitta säkerhetshål, det är ju VÄLDIGT jävla roligt när folk blir länsade på deras pokerkonton på flera tusen kronor, steam osv nu.

Ja, det är ju väldigt roligt när folk snor andras saker. Jag kan komma hem till dig och sno alla dina ägodelar så kan jag ringa dig senare och så kan vi skratta och ha kul åt hur du är ruinerad. Vad tycker du? Alright? ;P

Ah just det, jag tog ju din telefon och mobil också så jag kan ju tyvärr inte ringa. Det var ju roligt ändå.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

20000, du får nog multiplicera med 10 :blink:

Nej, 20k låter mycket rimligt i mina öron. Kolla bara hur många som är online as we speak.

Och, nej nu säger jag självklart inte att alla som hänger på lunarstorm är fjortisar. ..men nästan ;P

MEN SATAN I GATAN! Tyckte du skrev "Du får nog dividera med 10" ^_^

post-8866-1159537481_thumb.jpg

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Status, indeed.

Om någon är orolig över att just dom finns med i listan så länkar jag den. Men kom ihåg, använd den i förebyggande syfte, alltså för att rädda ditt eget skinn. Inte att "haxxa" andra. Då är du bara patetisk.

länk

:)Ta bort den där länken! :) Om det är nån som undrar om deras lösen är upplagt kan de väl fråga nån av dem som redan sett listan! Mig till exempel. Inte för att folk kommer lita på mig till fullo, men det är bättre att den listan är så o-offentlig som möjligt. Min kompis tror dessutom att den där sidan är en keylogger, som automatiskt rapporterar till en vald mailadress alla knapptryck som gjorts sedan skiten sattes igång. Håller på just nu med norton-scan men jag tror inte den hittar nåt.

Det märkliga är att den listan nästan bara innehåller svenska grejer, skumt. Men på flashbacks forum (håll inte till där, bara en massa jävla as som sitter och vräker sjuk politik och sjuka åsikter och idiotiska keyloggers överallt) så står det att det var han som startade denna skit.

Det stod bland annat att en kille fått sparken pga att något tagit hans lösenord och förolämpad grabbens chef hur mycket som helst - tills han fick sparken. En annan förlorade 450 dollar på den här skiten.

:P;)Byt alla era gamla lösenord till långa, svårknäckta lösen som innehåller både gemener och versaler, åäö, specialtecken och siffror! På det sättet slipper ni få förödande konsekvenser när ni är oförsiktiga med vilka sidor ni är inne på! Lämna inga helt äkta personuppgifter till någon sida ni inte är helt säkra på att man kan lita på! Lämna så få uppgifter om er själva som möjligt! (:!!!:) (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:)Ta bort den där länken! :) Om det är nån som undrar om deras lösen är upplagt kan de väl fråga nån av dem som redan sett listan! Mig till exempel. Inte för att folk kommer lita på mig till fullo, men det är bättre att den listan är så o-offentlig som möjligt. Min kompis tror dessutom att den där sidan är en keylogger, som automatiskt rapporterar till en vald mailadress alla knapptryck som gjorts sedan skiten sattes igång. Håller på just nu med norton-scan men jag tror inte den hittar nåt.

Det märkliga är att den listan nästan bara innehåller svenska grejer, skumt. Men på flashbacks forum (håll inte till där, bara en massa jävla as som sitter och vräker sjuk politik och sjuka åsikter och idiotiska keyloggers överallt) så står det att det var han som startade denna skit.

Det stod bland annat att en kille fått sparken pga att något tagit hans lösenord och förolämpad grabbens chef hur mycket som helst - tills han fick sparken. En annan förlorade 450 dollar på den här skiten.

:P;)Byt alla era gamla lösenord till långa, svårknäckta lösen som innehåller både gemener och versaler, åäö, specialtecken och siffror! På det sättet slipper ni få förödande konsekvenser när ni är oförsiktiga med vilka sidor ni är inne på! Lämna inga helt äkta personuppgifter till någon sida ni inte är helt säkra på att man kan lita på! Lämna så få uppgifter om er själva som möjligt! (:!!!:) (:!!!:)

Oj herregud. :P

(:!!!:)(:!!!:)(:!!!:)

Btw, det verkar lite konstigt att grabben som blev sparkad inte hade ett anställningsskydd, det är inte bara å sparka så vitt jag vet.

Men det är tragiskt att folk ska sabba så mycket, dvs. röra andras prylar utan tillåtelse.

(:!!!:)(:!!!:)(:!!!:)You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message(:!!!:)(:!!!:)(:!!!:)

Sidan var väl svensk?

Jupp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men shit, alltså. Jag vet inte vad ni tror att det här har för vidd, men det är riktigt allvarliga grejer som kan hända med slarviga lösenord. (Och vi tycker att sossen som blev "datainträngd" av fp var klantig som hade sitt eget nick som login och lösen!) Jag har försökt vara rätt smidig och inte använda foton på mig själv där de inte behövs, att inte använda riktiga personnr, namn eller adresser. Lösenordet har jag inte tänkt så allvarligt på att det är skitlätt att knäcka. "Du är inte helt anonym eller säker på internet", blablabla. Men har man samma lösenord på flera sajter kan det ju vara skitsamma om du har varit väldigt anonym på en regelbundet besökt sajt medan du har hur mycket privat som helst på andra. Även mailkonton.

Tror inte att jag blivit utsatt för nått, men jag har bytt alla lösen jag vet (även de som inte hade samma ord) till mycket säkrare, längre kombinationer. Tur att jag såg denna topic, det var en ren händelse att jag nu blivit aktiv på forumet igen. Däremot hade jag lagt in ett "private photo" här på gtasajten, och det dröjde inte länge förrän Crice var hygglig i PM tills han fick min msn-adress, sen började han ge min adress till kompisar bara för att tracka mig i flerpartskonversationer. Och så har han mage att säga "adjö till forumet, kängan hjälper inte om man vill vara omtyckt"... jävla pucko. Han kanske är trevlig och vettig annars, men nog fanken var han det inte mot mig. Och bilden var skämtsam, men ful. Sen fick det ju konsekvenser också. :huh:

En annan grej man kan tänka på är att inte skriva min_adress@hotmail.com, utan snarare maskera den med "min skidmarks adress kanelbulle varmt brev punkt com", vilket omöjliggör spammotorer. Tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor