mr_tobbe Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 De flesta som använt sig av silentwhisper och då använt sig av hotmail-adress i första hand, bör byta lösen genast. Eller ännu hellre avsluta aktuellt konto och starta nytt konto med annan adress. Någon På Flashbacks forum har utnyttjat en exploit i serverprogramvaran för att komma åt databasen hos silentwhisper. Sen har flera personer bruteforceat fram tiotusentals lösenord, och lagt ut allt på nätet. Jag har blandannat sett StellHells användare och lösenord, allt ligger uppe! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Kommer inte ens in på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Kommer inte ens in på sidan. Konstigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Det här låter inte alls bra. Tur att man använder Gmail nuförtiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Det är ju inte lätt att byta lösenord när man inte kommer in på sidan. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Skönt att jag nyligen bytte lösenord på alla siter. Och Silentwhisper var en av sidorna jag sket i/glömde. Redigerad 28 september, 2006 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Det är ju inte lätt att byta lösenord när man inte kommer in på sidan. :'( Too late my boy :'( Någon som kan berätta vad Silentwhisper är för nån sida?. Är det typ någon Hack/Counter-Strike forum eller? Redigerad 28 september, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Konstigt? Mja med tanke på att han uppmana oss att byta lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Compwear Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Hörde på bussen från en kille som pratade med sina kamrater att han fått tag i en massa hotmail adresser, hur säker kan man vara med hotmail nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Hörde på bussen från en kille som pratade med sina kamrater att han fått tag i en massa hotmail adresser, hur säker kan man vara med hotmail nu Det är Msoft. Har du någonsin kännt dig säker med dom? Kanske innan man kom på Internet då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Kanske innan man kom på Internet då. -- Tur att man använder Gmail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Vafan. Var har ni sett att det ligger uppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 28 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Silentwhisper är självklart nere, delvis pga. av att folk från flashback mailade in och varnade silentwhispers ägare. Grejen är att MÅNGA har samma lösenord till sin hotmail eller liknande, och att det hör ihop med MSN Messenger osv. Tråden ligger i Flashbacks datasäkerhetsforum Patrik. Folk har lagt upp länkar till hemsidor där mycket information finns, de som har blivit bruteforcade. Redigerad 28 september, 2006 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Stellans ligger ju högst upp typ! shit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Stellans ligger ju högst upp typ! shit! Vart ser ni allt sånt där? att stell e högst etc? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Vad i helvete...?! Kan ni se om 'Flugfarfar' finns med? Filerna är stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 (redigerad) Vart ser ni allt sånt där? att stell e högst etc? Ja... var ser ni detta?. Jag ser bara massa idiotiska topics om hacking EDIT: Jaha men oj! nu ser jag ... lol. Redigerad 28 september, 2006 av Tux Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Silentwhisper är självklart nere, delvis pga. av att folk från flashback mailade in och varnade silentwhispers ägare. Grejen är att MÅNGA har samma lösenord till sin hotmail eller liknande, och att det hör ihop med MSN Messenger osv. Tråden ligger i Flashbacks datasäkerhetsforum Patrik. Folk har lagt upp länkar till hemsidor där mycket information finns, de som har blivit bruteforcade. Hmm har Spray. Men använder den till msn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Ja... var ser ni detta?. Jag ser bara massa idiotiska topics om hacking EDIT: Jaha men oj! nu ser jag ... lol. Vart ser du? länk plx? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2006 Jag har temporärt bytt lösenord på forumet nu. Sen min MSN blivit hackad har jag redan bytt lösenord. Tror inte att så många känner till några andra platser där jag använder det lösenordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts