WiboO Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Måndag den 25 i 9e 2006 klockan 12:49 "12.49 Trollhättan: elev vid en trafikskola blir påkörd. Tre personer till sjukhus. båda bilarna bärgas.” Är hemma från sjukhus nu! Eleven i artikeln är jag. Det var sista uppgiften i den 70 minuter långa övningskörningslektionen. Vi stannade till i en så kallad "broms mot målövning” vid sidan av en raksträcka med bra utsikt. Jag och läraren satt och analyserade stoppningen, och av ren reflex kollade jag i backspegeln. Där såg jag en bil komma i 70km/h bakifrån. Jag minns att jag tänkte "Shit, nu dör jag." Det smällde till och blev svart. Därefter blev det ljust och jag märkte att jag levde. Det luktade bränt inne i bilen, jag fick panik och fick inte upp dörren. Efter ett par försök fick jag äntligen upp den, jag har ingen aning om hur jag fick av mig bältet (som antagligen räddade mitt liv). Jag kom ut ur bilen. Jag kollade bak på vår bil och såg hur förstörd den blivit. Jag lyckades ta mig halvvägs av gräsmattan, på sidan av diket bilen låg i. Sedan ramlade jag ihop på gräsmattan, och min körskolelärare hjälpte mig. Jag hamnade i ett grovt chocktillstånd, och grät, skrek och skakade. Det kom en massa folk som hämtade filtar och höll om personen som kört på oss. Jag har för mig att han sade "Det var inte meningen", och det var det väl knappast. Även om så var fallet brydde jag mig inte just då. Efter kanske tio minuter kom ambulansen. De satte på mig en krage och bar upp mig på en bår, och lyfte in mig i ambulansen. När jag åkte iväg med ambulansen hade vi en så kallad "Prioritering 2". Ambulansen for iväg. Jag blev vit, och sedan blå i ansiktet. Mina pupiller förstorades grovt, och sedan svimmade jag. De Stannade ambulansen och det kom in personal. De satte på sirenerna och prioriteringen ändrades till 1. Istället för att åka till Uddevalla kördes jag akut till Näl i hög fart. De satte i dropp och gav mig en syrgasmask. Väl på akuten klippte de sönder mina kläder och satte i en massa sladdar och andra saker i min kropp. Jag kördes till röntgen där jag fick en s k "Kontrast- spruta" som gjorde att jag blev helt varm. Det kändes som om jag brann upp inifrån. Efter det kördes jag till IVA där de senare bytte masken till två rör som gick in i min näsa. Mamma, min lillebror och min låtsaspappa anlände senare. Efter ett tag fick jag konstaterat att det var ett mirakel att jag överlevt, och inte ens fått några frakturer eller blåmärken. Jag var visst älskad däruppe. Innan de flyttade upp mig till "62:an" kom Chris och Elias. Uppe på 62:an var Froget och Zandra där, och sedan kom även Elias, Chris, Turken, Pierre och Jennifer. De stack vid halv åtta och min mamma stack runt klockan nio. Idag kom jag hem. Jag har inga synliga skador eller märken, men jag har ont i huvudet, ryggen, halsen och axlarna. Jag kommer kanske att få Whiplash, men jag hoppas att jag klarar mig utan det och att jag någonsin kommer att våga åka och köra bil igen. Tack ni som har hört av er, älskar er så mycket! Tack gode gud att jag fick leva längre <3 Älskar er alla <3<3 // Eran Yonas Redigerad 27 september, 2006 av WiboO Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Bra att du överlevde. Men en sak. Hört talas om .? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Ja. Det kan man ju kalla grov tur. Men appropå det, har inte Mona Sahlin whiplers skada? Aja, nu ska du leva ett sjuhelsikes lyckligt liv framöver. Ska man säga grattis, eller välkommen tillbaka? Eller vad ska man säga? Redigerad 27 september, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Håller med Stell Hell. Väldigt dryg text att läsa när du inte sätter ut punkter någonstans... Men jag är säker på att de var Gud som hade ett finger med i spelet när du klarade dig så bra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Lönt och centrera texten Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Ooh.. Bor du i trollhättan? Aja, skönt att du klarade dig iallafall Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Tänk om det var A.A som körde ambulansen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Hemskt! , Tur att du äverlevde! Hur gick det med de andra då? Dvs. Läraren och han som körde på dig? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Kan nån skriva om texten så jag orkar läsa? Men ja, jag har också varit med om bilolycka om det var det det handlade om. Att tacka gud för att du överlevde är väl rätt löjligt. Men bra att du överlevde iallafall Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blade87 Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Tja, gött att du klara dig, måste vart hemskt, bor också i trollhättan, vart i trollhättan hände det? Vilken körskola? aja ha de gött å krya på dig Redigerad 27 september, 2006 av Blade87 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe947 Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Mina ögon! Ojdå.... Men ärligt talat, ska vi fylla halva forumet med "jag har krockat", "min kompis pappas kusins bror dog igår i trafikolycka!!!!!!!!", "Min kompis tjej blev påkörd när hon cyklade över gatan", "Min mamma krossade knäet när hon smashade in i en lykstolpe efter att ha blivit påkörd av ett flygplan, efter att en lastbil hade kört över hennes huvud med 18 däck... :'( :'( :'( " ? Gripande text. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Naawww, Krya på dig! Lät som en otäck olycka du varit med om. Men du voltade med bilen då alltså? Har en polare som voltade med sin bil för några år sen, den blev totalkvaddad utan på förarsidan, där han satt. Det kan man verkligen kalla tur!! Edit: Han undkom med endast en liten skråma. Redigerad 27 september, 2006 av The_go Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Tänk om det var A.A som körde ambulansen. Haha klockren Skönt att du klarade dig, hatar att folk kan dö sådär! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Oj shit. tur du klarade dig. lärarn och han som körde andra bilen klarade sig va? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 27 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Förlåt till er som tycker texten är jobbig att läsa, har inte haft kraft i axeln och armar att skriva om den perfekt, kom hem från sjukhuset igår o så! Det hände i skogstorpa, nära halvorstorp precis utan för "målarboden" för er som vet trollhättan. Det var kungsportenskörskola, ligger inte långt från resecentrum och badhuset! Läraren fick chock och ont i ansiktet och blev uppkörd av polisen till sjukhuset, han som körde på oss hade inget bälte och flög in med huvudet i mitten av rutan, han blödde från huvudet och vad jag har hört blev han uppkörd av nån eller nått till sjukhus. Redigerad 27 september, 2006 av WiboO Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 (redigerad) Eleven i artikeln är jag. Det var sista uppgiften i den 70 minuter långa övningskörningslektionen. Vi stannade till i en så kallad "broms mot mål"- övning vid sidan av en raksträcka med bra utsikt. Jag och läraren satt och analyserade stoppningen, och av ren reflex kollade jag i backspegeln. Där såg jag en bil komma i 70km/h bakifrån. Jag minns att jag tänkte "Shit, nu dör jag." Det smällde till och blev smart. Därefter blev det ljust och jag märkte att jag levde. Det luktade bränt inne i bilen, jag fick panik och fick inte upp dörren. Efter ett par försök fick jag äntligen upp den, jag har ingen aning om hur jag fick av mig bältet (som antagligen räddade mitt liv). Jag kom ut ur bilen. Jag kollade bak på vår bil och såg hur förstörd den blivit. Jag lyckades ta mig halvvägs av gräsmattan, på sidan av diket bilen låg i. Sedan ramlade jag ihop på gräsmattan, och min körskolelärare hjälpte mig. Jag hamnade i ett grovt chocktillstånd, och grät, skrek och skakade. Det kom en massa folk som hämtade filtar och höll om personen som kört på oss. Jag har för mig att han sade "Det var inte meningen", och det var det väl knappast. Även om så var fallet brydde jag mig inte just då. Efter kanske tio minuter kom ambulansen. De satte på mig en krage och bar upp mig på en bår, och lyfte in mig i ambulansen. När jag åkte iväg med ambulansen hade vi en så kallad "Prioritering 2". Ambulansen for iväg. Jag blev vit, och sedan blå i ansiktet. Mina pupiller förstorades grovt, och sedan svimmade jag. De Stannade ambulansen och det kom in personal. De satte på sirenerna och prioriteringen ändrades till 1. Istället för att åka till Uddevalla kördes jag akut till Näl i hög fart. De satte i dropp och gav mig en syrgasmask. Väl på akuten klippte de sönder mina klädder och satte i en massa sladdar odch andra saker i min kropp. Jag kördes till röntgen där jag fick en s k "Kontrast- spruta" som gjorde att jag blev helt varm. Det kändes som om jag brann upp innifrån. Efter det kördes jag till IVE där de senare bytte masken till två rör som gick in i min näsa. Mamma, min lillebror och min låtsaspappa anlände senare. Efter ett tag fick jag konstaterat att det var ett mirakel att jag överlevt, och inte ens fått några frakturer eller blåmärken. Jag var visst älskad däruppe. Innan de flyttade upp mig till "62:an" kom Chris och Elias. Uppe på 62:an var Froget och Zandra där, och sedan kom även Elias, Chris, Turken, Pierre och Jennifer. De stack vid halv åtta och min mamma stack runt klockan nio. Idag kom jag hem. Jag har inga synliga skador eller märken, men jag har ont i huvudet, ryggen, halsen och axlarna. Jag kommer kanske att få whiplash-skada, men jag hoppas att jag klarar mig utan det och att jag någonsin kommer våga åka och köra bil igen. Där har du, KalleBalle. Välkommen tillbaka till livet, WiboO. Redigerad 27 september, 2006 av Siana Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Ni kan ju inte seriöst tro att det stavas Whiplersskada... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WiboO Skrivet 27 september, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Där har du, KalleBalle. Välkommen tillbaka till livet, WiboO. tack så mycket både för proppsen och stavningsgrejerna mr_tobbe ne de stavas whiplashskada har jag för mig men det är nog viktigare att jag överlevde än stavning tror jag, huvudsaken e att alla vet vad det är väll? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 Ni kan ju inte seriöst tro att det stavas Whiplersskada... Ahem, jag kopierade mest rakt av och tänkte att det var något slags hjälpmedel. WiboO, nemas problemas. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 27 september, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2006 [Qoute det alla andra skrivit]...[/Qoute det alla andra skrivit] Bra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts